View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
Zorac Veteran

|
Posted: 26.10.2007 22:41 Post subject: |
|
|
Viktig å skille i debatten om Tørums avgang. Tørum ble avsatt av styret, en prosess jeg tviler på om Eggen hadde all verden med å gjøre. Dette var også samme styret som ga ham langtidskontrakt før sesongen. Det er Svendsen og co. som er de store stygge ulvene i denne prosessen. Og som sagt før ble synden begått for et år siden, ikke i går.
Det eneste vi vet Eggen har gjort siden han kom er å forlenge kontrakta til Traorè, og etter det jeg skjønner satt igang arbeidet med å forlenge kontrakta til i hvertfall Konè. Svikten på overgangsmarkedet skal han ha litt skrape for, men dette var rett etter han kom til klubben, og etter det jeg skjønner var Bratseth like involvert i prosessene som KTE var.
Han har også hatt store samarbeids- og kommunikasjonsproblemer med Tørum. Men kommunikasjon går som kjent to veier, og misforståelser kan oppstå. Jeg skulle allikevel likt å høre hva som virkelig skjedde da denne kommuniukasjonssvikten slo ut for første gang. Hva som gjorde at de kom ut på feil fot.
Jeg vil ha alle fakta på bordet i denne saken før jeg eventuellt henger Knut Torbjørn. Det gjelder også i "mobil-saken". Dersom den skulle stemme, er dog mannen død i mine øyne.
Jeg prøver ikke å beskytte KTE her, men det er viktig å ikke slakte folk på usikkert grunnlag. Selv om Knut Torbjørn har framstått som noe "shady" hittil, klarer jeg ikke å forestille meg at en tidligere RBKer med Eggen-blod i årene ønaker noe annet en godt for Rosenborg. Far sjøl, som har gjort RBK til det det er i dag sitter fortsatt på tribunen, og har nok jevnlig samtaler med junior om hvordan saker skal løses. _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
Back to top |
|
 |
RBKfan100% Senior

Joined: 02 May 2006 Posts: 127 Location: Et utspark unna lerkendal
|
Posted: 26.10.2007 23:00 Post subject: |
|
|
Jeg er brennsikker på at ikke KTE har latt være å ta tlf fra han..
Da er det nok heller det at kommunikasjonen mellom to land har gått i vasken..
ingen voksen mann med hans navn som kan dolke en i ryggen på den måten.
Ja, kanksje om det hadde vært reality-tv, men ikke faan om du får meg til å tro det her.. |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 27.10.2007 03:42 Post subject: |
|
|
Eventuelle glemte retningsnummer osv. er veldig lite relevant i saken her. Det som betyr noe er at Eggen gikk og beklaget seg høyt til andre i klubben over at Tørum ikke hadde ringt, da det riktige hadde vært å ta opp saken med Tørum først, eller å ta forbehold om at det var andre årsaker enn Tørums uvilje. Dette er bare en episode av mange som viser at KTE kom dårlig ut av det med Tørum.
Sannsynligvis har begge parter ansvar for det dårlige forholdet, men slik som det ser ut utenfra må mesteparten av ansvaret ligge på Eggen. Han har kommet med utrolig teite uttalelser til media, som ikke kan tolkes annet enn negativt om Tørum. Tørum har ikke kastet skitt på Eggen på samme måte, og selv om man kan tenke at han kanskje har vært for hårsår, så er det Eggens ansvar, som kom utenfra for å ta over sportsdirektørjobben, å sørge for å ha et godt forhold med treneren.
KTE har skuffet meg enormt. Han kom til klubben fordi han var en av gjengen der. Når resultatene sviktet var han sammen med gjengen med på å bestemme at treneren måtte sparkes. Formelt sett var han kanskje ikke det, men det er jo tydelig at han har snakket med folk om saken, og sagt hva han mener. I RBK er de flinke til å ta vare på "en av gjengen", mens folk utenfra, som Tørum, og tidligere Høgmo, lett blir skjøvet utenfor.
RBKs oppførsel overfor Tørum er en stygg ripe i lakken. Det er tydelig at klubben mister støtte blant folket, og jeg vil tro at RBKs andel som nordmenns favorittklubb vil synke betraktelig pga. av denne enkeltsaken. Hadde klubben oppført seg mer profesjonelt så hadde ikke en avgang av Tørum ved nyttår blitt så skadelidende, folk skjønner jo at resultatene har vært dårlige. Men måten det har skjedd på har vært særdeles uprofesjonell, og KTE har stor delaktighet i at det ble slik.
KTE har derfor ikke min tillit som sportsdirektør. (De manglende spillerinnkjøpene i sommer er også en faktor.) Han har tydeligvis ikke lært seg god kommunikasjon av "farsan", og egner seg ikke til denne jobben. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.10.2007 03:49 Post subject: |
|
|
Hvem av oss vet egentlig hva som skjedde eller om det i hele tatt tok plass? _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 27.10.2007 03:56 Post subject: |
|
|
Tok plass? Har du oversatt fra engelsk?
Hva stiller du spørsmål ved? De tapte anropene? |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.10.2007 03:59 Post subject: |
|
|
Hehe, ja, det kan du spørre om. Jeg følte ihvertfall for å formulere meg slik nå.
Det jeg stiller spørsmål om, er hva som egentlig skjedde, hva Adressa vet om denne saken og hva vi vet. Jeg er til tross for det helt sikker på at Eggen ikke bevisst unnlot å ta telefonen da Tørum ringte. Det er rett og slett helt utenkelig.
EDIT: Er egentlig "tok plass" unorsk? Jeg føler ikke det. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
Back to top |
|
 |
Nero Proff
|
Posted: 27.10.2007 04:22 Post subject: |
|
|
"Tok plass" er nok ikke norsk. Du har nok gjort som meg, lest/hørt for mye engelsk, også begynner du å tenke i norsk-engelsk (eller engelsk-norsk).
Vel, hvis det var en enkelthendelse så ville nok jeg også spurt meg om det virkelig har skjedd. Men pga. alle de andre tingene, særlig de uttalelsene jeg selv har sett KTE kommet med på tv, så har jeg blitt villig til å tro på det. Jeg mener tro på at Eggen baksnakket Tørum istedet for å konfrontere ham med det personlig. At han bevisst unnlot å ta telefonen tror vel ikke jeg heller... |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.10.2007 04:32 Post subject: |
|
|
Så det tok ikke plass?  _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
Back to top |
|
 |
tr0ndern Veteran

Joined: 16 Feb 2006 Posts: 2267 Location: Hjemme på hybelen
|
Posted: 27.10.2007 08:11 Post subject: |
|
|
Det fant sted _________________ -Pappa, kan man få barn av analsex?
-Selvfølgelig! Hvordan tror du ellers Molde-supportere blir til? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Veteran

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 4899 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 27.10.2007 14:54 Post subject: |
|
|
attach wrote: | Hehe, ja, det kan du spørre om. Jeg følte ihvertfall for å formulere meg slik nå.
Det jeg stiller spørsmål om, er hva som egentlig skjedde, hva Adressa vet om denne saken og hva vi vet. Jeg er til tross for det helt sikker på at Eggen ikke bevisst unnlot å ta telefonen da Tørum ringte. Det er rett og slett helt utenkelig.
EDIT: Er egentlig "tok plass" unorsk? Jeg føler ikke det. |
Jeg skal ikke si enten eller om det der, men jeg syns det er hårreisende naivt i 2007 å påstå at slikt "er rett og slett helt utenkelig." Litt vel norsk nisselue. Man bedriver jo ikke skittent maktspill i pottit-Norge lissom.
Neida, og AP solgte ikke psycho-Valla down the river de heller...
This is why bad guys win! _________________ 275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg')" title="http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg" border="0"/>
Profesjonell revolusjonær |
|
Back to top |
|
 |
rawky Junior
|
Posted: 27.10.2007 15:23 Post subject: |
|
|
Passer meg også for å henge ut noen før man har fakta, men det er vel en, om ikke kjent sak, så indikasjoner på, at personen KTE er ganske sutrete i privaten når han ikke får det som han vil (historier fra internt i FFK). Og det høres jo veldig ut som gamle-Eggen, så det er litt å slekte på. Men problemet med minstemann er at han ikke har hatt de samme prestasjonene som gamlefar ennå og dermed blir sutringen mer fremtredende. _________________ http://www.last.fm/user/rawky/
Last edited by rawky on 27.10.2007 15:47; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 27.10.2007 16:12 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Man bedriver jo ikke skittent maktspill i pottit-Norge lissom. |
Skittent? Kanskje i noen klubber. Helt åndssvakt idiotisk? Nei. |
|
Back to top |
|
 |
ace Proff

|
Posted: 27.10.2007 16:14 Post subject: |
|
|
Han er ikke bare ganske ufin, men meget ufin. Minner om min samtale med ham utenfor Marienlyst, hvor han mer eller mindre kritiserte Tørum direkte overfor en supporter. Står vel lengre bak i tråden her ett sted.
Klarer vel å kludre det til med Sollied og han, dårlig magefølelse når jeg leste at det er han som skal føre samtalene med Sollied.  _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
rawky Junior
|
Posted: 27.10.2007 16:44 Post subject: |
|
|
Men forskjellen er Sollied og KTE er gamle kompiser, så alt bør ligge til rette for at det vil gå an. De spilte vel også sammen på RBK på slutten av 80-tallet. _________________ http://www.last.fm/user/rawky/ |
|
Back to top |
|
 |
ace Proff

|
Posted: 27.10.2007 17:09 Post subject: |
|
|
Om de er kompiser vet jeg ikke, men stemmer at de spilte sammen, ja. Hadde helt glemt det, la oss krysse fingrene og alt annet for at dette går bra. _________________ Svart og hvit for alltid! |
|
Back to top |
|
 |
Benoni Hartvich Proff

|
Posted: 27.10.2007 17:13 Post subject: |
|
|
rawky wrote: | Men forskjellen er Sollied og KTE er gamle kompiser, så alt bør ligge til rette for at det vil gå an. De spilte vel også sammen på RBK på slutten av 80-tallet. |
Apropos gamle kompiser; Valla og Yssen var bestevenninner en stund...  |
|
Back to top |
|
 |
rawky Junior
|
Posted: 27.10.2007 18:29 Post subject: |
|
|
Ikke lenge siden jeg leste det at de er gode kompiser.
Jeg traff forøvrig begge på RBK-trening sommeren 1988 og fikk autografen til begge, pluss Per Joar Hansen og NAE. Derfor jeg husker det. :) _________________ http://www.last.fm/user/rawky/ |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.10.2007 19:39 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Jeg skal ikke si enten eller om det der, men jeg syns det er hårreisende naivt i 2007 å påstå at slikt "er rett og slett helt utenkelig." |
Jeg klarer bare ikke å forestille meg at Eggen satt og glodde på telefonen mens Tørum ringte - fem ganger.
Mulig det er naivt. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Veteran

|
Posted: 27.10.2007 20:17 Post subject: |
|
|
Har du aldri ignorert anrop fra folk du misliker?
Jeg skal ikke påstå han gjorde det, men umulig å tro er det ikke. _________________ 275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg')" title="http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg" border="0"/>
|
Back to top |
|
 |
Gislefoss Jr. Proff
Joined: 27 Jan 2006 Posts: 465 Location: Dark side of the moon
|
Posted: 27.10.2007 20:27 Post subject: |
|
|
Det er likevel et stykke derfra, og til å konfrontere vedkommede med at han ikke har ringt og i tillegg sladre til styret. _________________ "Hei, Per Mathias! Gratulerer!" |
|
Back to top |
|
 |
Recon Veteran

|
Posted: 27.10.2007 20:43 Post subject: |
|
|
Det er vel ikke så forbanna langt, dersom det å fjerne fyren er målet ditt.
Jeg skal ikke påstå at det er slik, men utenkelig er det absolutt ikke. _________________ 275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg')" title="http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg" border="0"/>
|
Back to top |
|
 |
rolfi Junior
|
Posted: 27.10.2007 20:44 Post subject: |
|
|
georgios wrote: |
Men hvilke telefoner er det som viser ubesvarte UTGÅENDE samtaler?
det, finnes ikke! de står som utgående samtaler, uansett om personen svarte eller ikke.
|
Da må jeg ha en veldig spesiell Motorola V3.
Der så er de som er besvarte utgående avhaket, mens de som ikke er besvart ikke har noe hake. |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 27.10.2007 20:59 Post subject: |
|
|
Det er markert på de fleste telefoner om det utgående anropet ble besvart eller ikke. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Rutinert
|
Posted: 27.10.2007 21:17 Post subject: |
|
|
KTE sitter jo konstant i mobilen, så merkelig at ingen av Tørum-anropene ble besvart... |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 27.10.2007 21:32 Post subject: |
|
|
Recon, du er en intelligent mann, men i denne saken tror jeg KTE-antipatien din gjør din vurderingssans uklar.
Hvis en mann er både så ond, så dum og har så lav arbeidsmoral at han på klubbens regning reiser til england for å spionere på en fotballkamp, deretter unngår å avgi rapport ved å la være å ta telefonen fem ganger, og deretter bitcher om at han ikke ble ringt opp, så kan han aldri klatre så langt i yrkeslivet at han blir sportsdirektør for rosenborg. En mann med en slik personlighet ville ikke en gang fått ansvaret for det offentlige toalettet på Oslo S.
Så kan du forsøke å så tvil om det så mye du lyster, men ordet utenkelig er faktisk på sin plass. Det fins naturlover. |
|
Back to top |
|
 |
|