English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2007
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 GRATIS RBK E-POST
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messages   Log inLog in 
Knut Tørum
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88, 89, 90  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
rawky
Junior

PostPosted: 26.10.2007 23:31    Post subject: Reply with quote

Jeg visste ikke helt hva jeg skulle sende med, så jeg la med litt musikk av bandet mitt. Så får man håpe at han eller andre i hans nærhet liker hard rock! ;)
JellyFish
Rutinert

PostPosted: 26.10.2007 23:35    Post subject: Reply with quote

En bra og riktig analyse av året som er gått Zorac! Nå sier jeg god natt.
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef

PostPosted: 27.10.2007 03:38    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Jeg har søkt opp nummeret hans på nett for å si det sånn! Må bare finne ut nøyaktig hva jeg skal sende! Smile

Hehe, jeg har gjort akkurat det samme. Da er jeg, du og rawky åpenbart på bølgelengde. Smile

Rawky kjenner jeg forresten godt til fra panorama.no. Furia og Popface er et par stikkord.
Manus
Veteran

PostPosted: 27.10.2007 11:49    Post subject: Reply with quote

Sendte han melding før Valenciakampen med støtteerklæring osv Razz
Fikk ikke noe svar, men det forventa jeg nok ikke.
Back to top
dalla
Senior

PostPosted: 27.10.2007 12:02    Post subject: Reply with quote

jeg sendte også en mld dagen derpå. Det siste jeg sa i meldingen var følgende; Tørum en ting må du huske, Trondheim støtter deg, ikke styret. takk for alt.

ELSKER TØRUM! er enig i at han mangler noe erfaring, men om du hadde gitt han 2 - 3 år i rbk tror jeg han hadde bringt skuta på rett kjør.

takk for alt tørum, en mer rakrygget mann har jeg aldri sett. Tror hele Norge har mye å lære av deg som person
Back to top
rawky
Junior

PostPosted: 27.10.2007 13:06    Post subject: Reply with quote

Quote:
Rawky kjenner jeg forresten godt til fra panorama.no. Furia og Popface er et par stikkord.

Ikke helt umulig.. :)
Kelso
Proff

PostPosted: 27.10.2007 13:11    Post subject: Reply with quote

Sendte følgende: "Fansen står bak deg, Knut. Du fortjener bedre enn dette. Styret bør se seg selv i speilet."

Følte at man måtte gjøre noe når man så hvor vondt mannen hadde det.

-Tony Soprano
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 27.10.2007 13:16    Post subject: Reply with quote

Hele intervjuet på Grosvold

Det blir vel opplegg på Sport og spill på Zebra nå også.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 27.10.2007 16:31    Post subject: Reply with quote

Tørum direkte på Bakrommet på NRK1 NÅ.
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 27.10.2007 16:40    Post subject: Reply with quote

Off-topic, men herregud så mye bedre regi NRK kjører på sin debatt rundt Tørum-avsettelsen, enn TV2. Ryddighet, dybde og nyanser i debatten. Til direkte motsetning fra TV2 har de masse innhold og mindre innpakning. Trodde faktisk ikke at jeg skulle si det, men Knut Nesbø er også et stødig anker som stiller riktige spørsmål. Se og lær, TV2 og Davy.
Zorac
Veteran

PostPosted: 27.10.2007 17:47    Post subject: Reply with quote

Tippeliagen bør tilbake på NRK. De er nyanserte, lite partiske og mer optatt av fotballen enn det utenomsportslige. De har stort sett dyktige kommentatorer og ankere som man merker lite klubb-tilhørighet ved.

Absolutte motpunkt til TV2, altså.

Beklager OT fra meg også.
joko-
Veteran

PostPosted: 27.10.2007 18:25    Post subject: Reply with quote

Synes det beste er at de deler den faktisk
snegle
Rutinert

PostPosted: 28.10.2007 21:02    Post subject: Reply with quote

Det er ihvertfall tydelig med de siste kampene at Tørum spolerte angrepsspillet denne sesongen med lavt press og defensiv innstilling. Nå med høyt press sitter plutselig angrepsspillet også innenfor motstanderens 16meter. Bevegelsene og rytmen er mye bedre.

Dette sammen med vrakingen av Kone, samt kritikken om lav intensitet på treningene synes jeg rettferdiggjør at Tørum måtte gå.
joakleis
Veteran

PostPosted: 28.10.2007 21:44    Post subject: Reply with quote

Angrepsspillet mot Valencia var ganske bra. Angrepsspillet mot Lyn var overhodet ikke bra. Det hele gikk på tilfeldigheter og individuelle prestasjoner. Angrepsspillet i dag var mye det samme som det har vært hele sesongen. Planløst, og lite impulsivt, og ene og alene overlatt til en dårlig motstander og individuelle prestasjoner.

Hvis vi da legger til grunn at Tørum var trener mot Valencia, men ikke mot Lyn, er det da noe hold i kritikken din mot Tørum?

Akkurat Kones situasjon er vel de fleste kritiske til, men det alene er ikke nok til å sparke en trener. Lav intensitet på trening er vel vel så mye opp til spillerne, som til treneren. Tørum er ikke den som går rundt med pisk på treningsfeltet, og det vil jeg nødig kritisere ham for. Spillerene må kunne gjøre noe for å gjøre seg fortjent til en million i årslønn.
Zorac
Veteran

PostPosted: 28.10.2007 21:53    Post subject: Reply with quote

Tørum gikk ut for å overraske mot Valencia. Han skulle gjøre noe han ikke hadde gjort før, "så fikk det bære eller briste" som han sa. Dette var altså ingen langsiktig plan, noe 4-3-3/4-5-1 med lavt press var. Kampen mot Valencia var et vanvittig risikoprosjekt, som heldigvis slo ut positivt.
snegle
Rutinert

PostPosted: 28.10.2007 22:23    Post subject: Reply with quote

Planen om å angripe og stå høyt mot Valencia antydes det mange steder om at det var Eggen sr som sto bak og ikke Tørum. Tørum gikk for eksempel ut lavt mot Schalke i tilsvarende hjemmekamp.

Dette blir herlig beskrevet i en artikkel i Vg om hvordan Eggen i forkant av kampen i kjent stil braser inn på et taktikkmøte på brakka for å legge ut om sine meninger.
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.10.2007 22:31    Post subject: Reply with quote

VG, 261007 (Sesam) wrote:
Var endringen Tørums verk?

Nils Arne Eggen sa i VG før møtet med Schalke 04 at den eneste løsningen var å kjøre angrepsfotball. Han fikk det motsatte. Så satte Eggen seg på flyet til Trondheim, og tro ikke at Eggen ikke har påvirkning på Lerkendal, fem år etter at han sluttet som hovedtrener.

Eggen på møte

Hver gang han ser at livsverket hans er i ferd med å bli ødelagt, så dukker han opp. Han har fortsatt sterke meninger. Og Eggen har for lengst sett at dagens tropp ikke gjør seg best i den klassiske 4-3-3.

- Du spiller ut fra det mannskapet du har. I 1988 lanserte vi «offensiv fotball» som RBKs varemerke, uavhengig av system, sier Eggen.

På Lerkendal tirsdag braste han rett inn på et møterom der den sportslige ledelsen, spillerutvalget og styremedlemmer satt.

- E det her dokk sitt, sa Eggen - og satte seg.

Knut Tørum har selv innrømmet at han fikk råd fra «noen» før møtet med Valencia. Nils Arne Eggen var RBKs spion i Valencias møte med Chelsea. «Gammel-træneren» kan fortsatt fotball, og det er liten tvil om at han - og andre - påvirket Tørum taktisk før møtet med Valencia.

Etter kampen sa Nils Arne Eggen, som svar på hvorfor Rosenborg nok en gang klarte å ta de store skalpene i Europa:

- Vi angrep dem!

PIN-kode
Junior

PostPosted: 28.10.2007 23:49    Post subject: Reply with quote

Tørum var en overvurdert trener.
Back to top
stolavs
Junior

PostPosted: 29.10.2007 00:29    Post subject: Reply with quote

F... så kritiske vi er til Tørum, enkelte av oss..Men alle har lov til å ha sine meninger..Jeg mener han er en dyktig trener. Med litt tid så kunne han fått til noe stort ,og hvis han i tillegg kunne fått hente de forsterkningne han ønsket i sommer hadde det kanskje sett annerledes ut..Men når han ikke blir hørt og ikke får kjøpe de han ønsker (altså motarbeidet fra enkelte) er det ikke så lett..Den eneste de var aktivt ute etter var Prødl...Det hadde vært morsomt og sett reaksjonen til Eggen sr om sportsdirektøren hadde nektet å kjøpe de spillerne han hadde lyst på..

Med backup og følelsen av tillit hadde Tørum kanskje gjort det bedre..hvem vet
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 30.10.2007 00:10    Post subject: Reply with quote

Torbjørn wrote:
Tørum direkte på Bakrommet på NRK1 NÅ.

Webversjon av det flotte intervjuet: Knut Tørum på bakrommet

For øvrig en oppsummering av hans gjerning.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
netrom
Junior

PostPosted: 30.10.2007 01:07    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
JellyFish wrote:
Ser jeg Tørum på gaten en dag, vil jeg be om å få gi en klem.

Samme her. Tørum er en mann jeg har blitt glad i som person. Jeg har lett for å falle for personer som tør å vise følelser.

Jeg ser på det som gangke sikkert at Tørum kommer tilbake som trener i en eller annen form. Jeg skjønner at det ikke frister akkurat nå, men når han får ting litt på avstand vil det nok friste å prøve seg på nytt.

Tørum fikk en altfor stor oppgave altfor tidlig. Å lede Norges i utgangspunktet beste lag med landets mest kravstore fans og klubb kunne nesten ikke gå bra for en urutinert unggutt i trenersammenheng.

Jeg mistenker at han la en liten psykologisk felle for seg selv ved å kreve det samme av seg selv og laget som ble prestert i fjor høst. Derfor valgte han å kjøre de samme spillerene i år som i fjor i stor grad. Da dette ikke fungerte like bra ble han litt usikker, vinglet veldig mye i laguttak, og falt ofte tilbake på gamle "synder" (som midtforsvaret, ankerplass og backplass). Det at han ga fra seg en del av ansvaret og autoriteten til enkelspillere i fjor høst tror jeg også ble litt av hans bane. Genialt på kort sikt, men han undergravde sin egen autoritet og integritet på lang sikt i samme trekk.

I etterpåklokskapens lys kan man kanskje si at Tørum burde krevd tid til å bygge opp et nytt lag, og tolmodighet fra laget og klubben. Sesongen i år ble en fiasko, uten at vi har byttet ut de gamle gutta. Tabellsituasjonen i år hadde vært holdbar om man visste at laget Tørum bygde ville være topplag igjen om ett eller to år. Nå sitter vi i ei skikkelig klemme. Vi har ingen nye spillere på laget, og flere spillere har forlatt oss. Vi får en plass midt på tabellen og sannsynligvis null e-cup å vise til når vi skal ut på markedet, mens vi har hatt seriegull og CL å friste med før og under denne sesongen. Innkjøp er/var riktignok ikke Tørums jobb, men å kjøre inn unggutter og ferskinger i roller er det han som må stå for.

Jeg håper ikke alle broer er brent i forhold til Tørum, for han kan for vise seg som en vanvittig god trener om noen år. Da håper jeg ikke det er uaktuellt å returnere til Lerkendal.

Bra skrevet!

Men mulighten til å få tid til å bygge opp ett nytt lag, hadde han ikke fra starten. Han fikk beskjed om at han skulle evalueres etter det første året og sluttpakka ble forhandlet frem med en gang.
Back to top
Julegrisen
Proff

PostPosted: 30.10.2007 01:24    Post subject: Reply with quote

Tørum var hverken en lagspiller med resten av sportslig avd. eller en mann som hadde en klar offensiv strategi . At NAE "slo i bordet " på Lerkendal foran Valencia kampen viser at gamlingen fremdeles kan kunsten. Om noen var i tvil.
Å hoppe etter NAE har vist seg å være problematisk for alle , kanskje bortsett fra én mann: Sollied. Om RBK satser alt på et kort og sleiver , blir jeg skeptisk.........
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 30.10.2007 04:53    Post subject: Reply with quote

Rart dette ikke er nevnt. Fant det på Sesam:

VG, 28. oktober 2007 (Sesam) wrote:
ØNSKER TØRUM-PRAT

Knut Tørum er Rosenborg-historie. Nå kan han bli en del av Branns historie - om han selv ønsker det.

På hotell Neptun i Bergen sitter sportsdirektør Roald Bruun-Hansen og forteller VG at klubben gjerne tar en prat med den avgåtte Rosenborg-treneren - når han er klar for det.

- Det er helt naturlig å høre med, snakke med, Knut Tørum om han signaliserer det - om hva han vil videre i livet sitt. Det med tanke på fremtiden, sier Bruun-Hansen.

- Så det kan være en plass til ham i Brann?

- Det kan det selvsagt. Tørum er jo en av oss, og hører til her i Bergen. Han er flink, og har nå erfaring som ikke Brann er i besittelse av, via Champions League, svarer Bruun-Hansen.

Han lar det være opp til Tørum når - eller om - han ønsker å snakke med Brann.

- Nå trenger han garantert en lang pause fra fotballen, sier Bruun-Hansen.

Artikkelen er lengre, men den omhandler ellers ikke Tørum. Dere kan søke den opp, hvis dere vil.
TomBoy
Junior

PostPosted: 30.10.2007 06:55    Post subject: Reply with quote

Ryktene på vippen søndag gikk på at Tørum ska bli spillerutvikler i Brann.....
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
henning
Veteran

PostPosted: 30.10.2007 09:16    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
At Tørum reagerte så voldsomt på at Bratseth forsøkte å komme med noen råd til Fredrik Stoor kan tyde på at Tørum ikke er så mild og rund i kantene som det kan se ut som.

Jeg trodde Tørums mildhet var ett av dine fremste ankepunkter mot han som trener...?
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 86, 87, 88, 89, 90  Next
Page 87 of 90

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

© 1999-2007 RBKweb