English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2007
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 GRATIS RBK E-POST
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messages   Log inLog in 
Storklubb?
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja
View previous topic :: View next topic  
Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.01.2007 17:38    Post subject: Reply with quote

Blant annet investeringer i en god del nye stillinger og opprettholdelse av den sportslige satsingen, for det er også investering, da det kaster av seg å lykkes der. Om ikke umiddelbart i form av rene penger i kassen, men merkevaren forblir styrket og interessen blant publikum og folk ellers øker. Tingen er at vi ikke er avhengig av å bruke de 10 mill ekstra, men det blir nå gjort for å sørge for videre vekst. Man kunne helt sikkert ha kuttet 10 mill i budsjettet, men det hadde minsket mulighetene for videreutvikling både sportslig og økonomisk.

Torbjørnsen og flere andre har jo vært på en god del speideoppdrag i Skandianavia de siste par årene, Recon, men jeg er enig i at et bra neste steg er å ansette enda en ny speider slik at man kan bli mer nøye og omfattende i arbeidet.

Jeg synes da ikke de nye stillingsutlysningene bærer særlig preg av "innavl" og kameraderi.

(Dårlig tid -> dårlig innlegg)
Back to top
View user's profile Send private message
Erik
Veteran

PostPosted: 07.01.2007 18:15    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:

Det er jo ikke de etablerte vi må konkurrere med dem om.
Det er de unge, som ennå ikke er gode nok for Bundesliga, Premier League, Primera, Serie A vi må plukke.

Dette er jeg jo helt enig i, og nettopp derfor kan vi aldri bli et av europas topplag, og herje med storklubber i hver kamp. Uansett om vi skulle ha alle nordens talenter tror jeg ikke det hadde gått.

Som jeg sa, er vi dyktige, og gode med spillerkjøp så bør vi kunne greie topp 30 igjen, men desverre har vi ikke noe mulighet til å bli blandt de 10-15 beste klubbene i verden, bare på dyktighet.
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
senador
Rutinert

PostPosted: 07.01.2007 19:47    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Jeg synes da ikke de nye stillingsutlysningene bærer særlig preg av "innavl" og kameraderi.

(Dårlig tid -> dårlig innlegg)

De har lært av Høgmo, endelig.
Back to top
Valiant
Senior

PostPosted: 07.01.2007 19:57    Post subject: Reply with quote

Valiant wrote:
Når det gjelder RL så støtter jeg en tv-sendt RL vinterturnering (dvs. 1-2 uker i feb-mar) på sydlige breddegrader (dvs. med bra vær/baner).

Antall lag kan også reduseres til 6 (dvs. de to beste i hver serie) - det blir fem seriekamper på hvert lag + 1 plasseringskamp (1-2, 3-4, 5-6).

Da blir det også mer premiepenger på de lagene som deltar.

Ved å legge til det beste laget fra Island og Finland, så får man to puljer med fire lag hver + semifinaler + finale = 6+1+1 eller 3+1+1 kamper ...

Men så spørs det da om Finland og Island har noe å bidra med (he, he), kanskje en ide å ta med de to beste fra Russland i steden for ...
Back to top
Valiant
Senior

PostPosted: 07.01.2007 20:05    Post subject: Reply with quote

Jeg har stor tro på at RBK kan stabilisere seg blant de beste klubbene i Europa, definert som "fast" deltaker i CL / UEFA ...

Både CL kvartfinale og UEFA finale bør være innen rekkevidde via rett strategi (jf Eggen og Drillo).
Back to top
simonfcb
Proff

PostPosted: 07.01.2007 21:04    Post subject: Reply with quote

Valiant wrote:
Men så spørs det da om Finland og Island har noe å bidra med (he, he), kanskje en ide å ta med de to beste fra Russland i steden for ...

Kanskje vi skal ta med de to beste fra England og? Razz Tommel'n opp!

``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
2mas
Sjef

PostPosted: 07.01.2007 21:15    Post subject: Reply with quote

Diskutér RL-formatet i RL-tråden.
Back to top
henning
Veteran

PostPosted: 07.01.2007 21:51    Post subject: Reply with quote

Verden har selvfølgelig forandret seg siden RBK tok steget opp i europeisk middelklasse sist, men jeg mener det er mulig å gjøre det igjen. Vi klarte å utligne forskjellen den gang, og vi kan klare det igjen, feks så har vi jo nå en erfaring fra Europa som vi ikke hadde den gang. Man kan fortsatt komme langt med lagbygging og innsats selv om de individuelle ferdigheten er litt lavere. Når FCK klarer å plukke poeng i CL i dag så tror jeg vi kan klare det også. Men for all del, det er mulig jeg undervurderer utviklinga de siste 10-15 åra.
Back to top
Good Apollo
Junior

PostPosted: 07.01.2007 22:49    Post subject: Reply with quote

simonfcb wrote:
kanskje vi skal ta med de to beste fra England og? Razz Tommel'n opp!

Det ville vel vært det mest realistiske blant disse tulle-forslagene, siden "Royal / kongelig" ligaen er, etter det jeg har skjønt, basert på at alle deltakernasjonene er kongedømmer.
Back to top
Haugen
Veteran

PostPosted: 07.01.2007 22:51    Post subject: Reply with quote

Hva med Spania, konge der også.

Men fra spøk til revolver. Er vel kun navnet som er tuftet på de tre landenes kongedømmer.
Valiant
Senior

PostPosted: 08.01.2007 00:10    Post subject: Reply with quote

Tanken bak RL var vel å gi de beste lagene i Skandinavia/Norden vintertrening for CL/UEFA ...

Å utvide turneringen med andre land som sliter med den samme problematikken som Skandinavia/Norden er derfor rimelig naturlig ...

Jeg må derfor konkludere med at Good Apollo enten er ubeskrivelig dum, eller i spøkefult humør (he, he) ...

Men nok om det, viss ikke blir jeg kastet ut av moderator for å skrive i feil tråd ...
Back to top
Good Apollo
Junior

PostPosted: 08.01.2007 00:28    Post subject: Reply with quote

Jeg glemte å slenge på den spøkefulle "tunge-mannen".. Razz
Back to top
Clash
Senior

PostPosted: 08.01.2007 10:03    Post subject: Reply with quote

Recon wrote:
Nye stillinger? Hva er oddsen for at CRM-annonsen fører til nok en generasjon Skutle på Brakka... Wink ............. Confused

...høy Rolling Eyes
2mas
Sjef

PostPosted: 12.02.2007 19:40    Post subject: Reply with quote

Litt på sida, men ser at Al Ahly har stor supporterskare:

Known as the 'people’s team', their massive fan base, traditionally from Cairo’s working class, is believed to top 50 million, making them one of the best supported clubs in world football.

Read more: FIFA.com: Al Ahly

Kanskje det er Midtøsten vi bør satse på også? Razz
Back to top
senador
Rutinert

PostPosted: 12.02.2007 23:50    Post subject: Reply with quote

Storklubb? Det er langt igjen. De klarer ikke å ha en engelsk versjon av rbk.no . Det har stått "coming soon" i over et år.

Snakk om storklubb.....

Det er meget godt gjort når rbkweb.com klarer å få til en like god side. Jeg leste faktisk på wigan sin hjemmeside før kampen mot RBK at de hadde www.rbkweb.com som Rosenborgs offisielle nettside.
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 05.05.2007 10:29    Post subject: Reply with quote

RBKs vei til Europatoppen
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.05.2007 17:50    Post subject: Reply with quote

Om noen er interessert, fortalte Høgmo på "Bakrommet" forrige tirsdag at RBK har brukt såkalt SWOT-analyse i arbeidet med å legge nye slagplaner.

Altså har man tatt for seg:
* Strengths
* Weaknesses
* Opportunities
* Threats
Back to top
Recon
Veteran

PostPosted: 24.05.2007 18:41    Post subject: Reply with quote

haha, morsomt. et av de første verktøyene jeg lærte innen prosjektstyring.
Enkelt men godt verktøy.
275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg')" title="http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg" border="0"/>

Profesjonell revolusjonær
Back to top
RBK-Patriot
Junior

PostPosted: 24.05.2007 20:31    Post subject: Reply with quote

Rimelig basic ja. Var pensum på VGS faktisk, men vi kalte det SOFT-analyse. Strenghts, Opportunities, Faults, Threats.

Flott at det ble jobbet litt systematisk i allefall. Lurer på om Bratseth i det hele tatt hadde hørt om metoden før Høgmo kom til klubben.
Back to top
Solo
Senior

PostPosted: 30.05.2007 20:58    Post subject: Reply with quote

en delegasjon fra Irland er i Trondheim for og få inspirasjon for og bygge en ny storklubb

http://www.rbk.no/incomin...e82220.ece
senador
Rutinert

PostPosted: 26.07.2007 14:55    Post subject: Reply with quote

Dette er viktige faktorer for å skape suksess, nesten forutsetninger kan man si.

1. God økonomi
2. Være attraktiv for spillere
3. God rekruttering
4. God kompetanse på alle nivåer
5. Holdninger/profesjonalitet

1. Dette har blitt meget dårligere til tross for mange år i CL. Mindre til spillerkjøp og mindre til lønn
2. Vi er mindre attraktive for gode spillere som kan prestere på et høyt nivå.
3. Vi har bra ettervekst. Juniorene presterer på et godt nivå og vi har flere talenter i troppen.
4. Her mener jeg det skranter. Klubben har lite utskiftninger organisasjonsmessig og veldig mange eksrbk blir ansatt. Ikke bra for organisajonen. Trenermessig ser det ut som man trenger mindre og mindre erfaring for å bli hovedtrener i det som bør være nordens beste klubb.
5. Det ser ut som det ytes lite av spillerene og likevel krever de skyhøye lønninger. Det er ikke rett å bli betalt 4mill per år når man taper mot Odd og Vålerenga i norsk serie.
Ellers i RBK organisasjonen viser det seg at det ikke jobbes godt nok. Et eksempel et irritasjonsmoment ved internettsiden. Trykker man på engelsk versjon av siden står det at den er på veg, men det har de sagt i 2år. Det er så uprofesjonelt som du kan få det. Dette sier meg, det kan hende jeg tar feil, at det slurves i RBK og jeg er sikker på at det er ikke bare de internettansvarlige som har slike slurv, men det ligger over hele linja. Derfor får vi slike hårreisende resultater mot Odd, Aalesund osv...

Målet topp 30 i Europa vill ikke skje med dette her
Back to top
2mas
Sjef

PostPosted: 24.08.2007 14:09    Post subject: Reply with quote

En liten sak:

- Å vokse, krever større ressurser. Vi trenger nye folk på markedsavdelinga for at det hele skal henge sammen. Målet er at hver enkelt ansatt skal bidra positivt i regnskapet. Allerede i år har markeds- og medieavdelinga en økning på fem millioner etter at merkostnadene er trukket fra, sa Skutle på årsmøtet.

Det uthevede sitatet er faktisk en del av strategidokumentene, som jeg gjerne skulle ha fått lest (har faktisk ikke spurt om de kun er interne eller ikke). Altså legger man stor vekt på dette, og i år blir målsettingene nådd på akkurat det.
Back to top
Recon
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 08:36    Post subject: Reply with quote

2mas wrote:
strategidokumentene

Ble lovt disse på forrige årsmøte etter vår lille argumentutveksling på podiet. Bare å sende mail, men det var det ikke snakk om da mailen ble sendt. Dermed Skutle på "my shit list".

For der var han jo ikke fra før...
275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg')" title="http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg" border="0"/>

Profesjonell revolusjonær
Back to top
joko-
Veteran

PostPosted: 25.08.2007 14:57    Post subject: Reply with quote

Jeg synes man skal starte med å sparke folk i markedsavdelingen jeg...

Vi kan starte med han her:

275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://fotball.adressa.no/multimedia/archive/00047/Erik_Espeseth_47799e.jpg')" title="http://fotball.adressa.no/multimedia/archive/00047/Erik_Espeseth_47799e.jpg" border="0"/>
attach
Forumsjef

PostPosted: 28.08.2007 12:14    Post subject: Reply with quote

Jeg er sikkert ikke den eneste som ikke har lest det:
VGs papirutgave, 250807 wrote:
HER ER RBKs EUROPA-PLAN

TRONDHEIM (VG) Dette er lista som sportsdirektør Knut Torbjørn Eggen og Vidar Riseth vil til livs.

Tor Asle Kleveland Øyvind Nordahl Næss (foto) - VG papirutgave, 25. august 2007

På de tre siste sesongene har RBK en seier på tolv kamper i Champions League og to tap i UEFA-cupen. Det rimer dårlig med ambisjonen om å bli blant Europas 30 beste lag.

- Hvordan skal dere greie det, nå som Champions League har blitt enda bedre?

- Vi har i RBK et visjonært mål- som ikke er tidfestet, men vi må bli bedre både på egen utvikling i hele RBK-systemet og på innkjøp om vi skal oppnå det målet vi har satt oss, sier sportsdirektør Knut Torbjørn Eggen.

VG møtte Eggen og Vidar Riseth etter treningen i går. I dag venter VIF på Lerkendal, og med ti poeng opp til serieleder Brann er seier helt nødvendig om seriegull og dermed kvalifisering til neste års Champions League skal være mulig. På grunn av Norges svake seeding er det kun seriemesteren som får delta i kvalifiseringen til mesterligaen.

Vil bruke penger

- Vi har blitt bedre på spillerlogistikk etter at vi ansatte egen speider, men om vi er gode nok eller ikke, ser vi først når vi er ute i Europa. Vi må utvikle det eksisterende i prestasjonsgruppa, ta vare på vært særpreg og fylle inn det vi trenger i det store tomrommet som er f.eks. mellom oss og fjorårsvinner Milan. Vi må tørre å bruke penger på en eller to solide tilvekster og bli bedre til å finne dem. Men det går nok enda noen år før vi bruker 50 mill. på en spiller, sier Eggen, som mener Rosenborg også har en vei å gå for å «mikse de gode fra en annen kultur» inn i RBKs spillestil.

- Er spillestilen i dag så solid og forankret som den bør være?

- Vi må tilbake til RBK-stilen som førte oss ut, opp og frem. Statistikken min viser at vi scorer mye mindre på overgangsspillet nå enn før. Det må vi gjøre noe med.

Vidar Riseth sier det slik:

- Vi jobber med stilen og det kollektive spillet, men det har kanskje blitt mer ujevnt i år blant annet på grunn av en del skifter på laget med nye spillere og generasjonsskiftet.

- Hvilke andre områder må forbedres?

- Hele systemet må utvikles. Alt fra administrasjon og sportsdirektøroppgaven til det som skjer på feltet, på banen og spillere. Treningskulturen likeså. Vi kan bli bedre på detaljer som kan gi avgjørende utslag om vi er god nok. Vi må være best på utvikling. Ikke minst på spillerutvikling, mener sportsdirektøren.

Satser på ungdommen

Planene om økt satsing på eget guttelag i klubben er alt i gang og det skal ifølge ambisjonen gi fremtidens lokale talenter bedre utviklingsmuligheter i ung alder - noe som for lengst er etablert ute i toppklubbene i Europa.

- Rutine, friske folk og en skadefri tropp er viktig når vi skal ut i Europa. Roar (Strand), Steffen (Iversen). Mikael (Dorsin), Christer (Basma) og jeg er blant dem som må vise vei og bidra til å løfte prestasjonsgruppa, sier Riseth.

Kun Basma og Riseth spiller fra start mot VIF i dag. De øvrige ventes først og være klar til returmøtet mot Tampere onsdag.

Steffen Iversen tror også det er nødvendig med et par tilvekster i troppen hvis Rosenborg skal hevde seg.

- Mye av det vi gjør nå er bra, men i og med at vi har mistet spillere som Daniel (Braaten), så trenger vi et par nye spillere som kan løfte laget videre.

- Og din rolle?

- Ja, jeg må selvsagt bidra med mitt for at laget skal bli bedre. Og det har jeg tenkt å gjøre, smiler Iversen som i fjor var helt avgjørende for RBKs gullhøst.

I dag må han se oppgjøret mot sine gamle lagkamerater i VIF fra tribunen, men onsdag er Ivers tilbake.

Vet ikke hvilken tråd det passer best inn i og om det bare er slitsomt at jeg legger inn slike ting.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> På sidelinja All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Next
Page 7 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

© 1999-2007 RBKweb