English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2007
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 GRATIS RBK E-POST
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messages   Log inLog in 
Forlengelse av kontrakter
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  

Skal Bosman-spillere plasseres på benken?
Ja!
65%
 65%  [ 79 ]
Nei!
34%
 34%  [ 42 ]
Total Votes : 121

Author Message
attach
Forumsjef

PostPosted: 09.11.2007 18:47    Post subject: Reply with quote

Kone sier fortsatt at han vil bestemme seg etter CL for om han drar. Eggen sier at han allerede har tatt noen grep for å få forlenget kontrakten med Kone. Samtidig antyder han at de er villige til å strekke seg enda lenger for å beholde spilleren.

Det synes jeg er meget bra jobba av Eggen. Bratseth var jo sløv som bare det med å forlenge kontrakter til rett tid. I hele høst har Eggen vist at han er bedre enn Bratseth på det feltet, f.eks da han forlenget med Traore. Dorsin fikk han ikke forlenget med pga. et nei fra styret i klubben.

Jeg håper virkelig at han allerede har startet forhandlingene med Tettey også. Kontrakten hans går jo ut etter neste år.

Samtidig er jeg litt bekymret for at Skjelbred kan forlate oss uten at vi får så mye for han. Om ett år har Skjelbred kun ett år igjen av kontrakten sin. Da er det viktig at klubben stiller et ultimatum: Enten forlenger han eller så må han dessverre bli solgt. Vi kan jo ikke la en spiller som Skjelbred forlate oss gratis. Det er ihvertfall ingen tvil om at han drar en dag.

2007:
Mikael Dorsin
Miika Koppinen
Bjørn Tore Kvarme
Roar Strand

2008:
Jo Sondre Aas
Christer Basma
Lars Hirschfeld
Michael Jamtfall
Yssouf Kone
Vidar Riseth
Øyvind Storflor
Alexander Tettey
Thomas Valø

2009:
Alexander Lund Hansen
Espen Johnsen
Didier Konan
Per Ciljan Skjelbred
Fredrik Stoor

2010:
Steffen Iversen
Andreas Nordvik
Marek Sapara
Abdou Traore
Zorac
Veteran

PostPosted: 09.11.2007 19:02    Post subject: Reply with quote

Jeg er faktisk så naiv at jeg både håper og tror at Skjelbred ønsker at Rosenborg skal sitte igjen med mest mulig penger for ham. Mener å huske at han uttalte noe sånt i media for en tid tilbake.

Kone er et dilemma for meg. Jeg er ikke sikker på om jeg ønsker "tvangssalg" etter CL til en stor europeisk klubb som garanert betaler meget bra, eller om vi skal tviholde på ham ut neste sesong av sportslige grunner, for så å risikere at han forsvinner gratis.

Dette er jeg forøvrig veldig glad for:

Quote:
2010:
Marek Sapara
Abdou Traore

Oddis
Junior

PostPosted: 09.11.2007 19:17    Post subject: Reply with quote

Er det noen spesiell grunn til at det er relativt korte kontrakter i Norge? Virker jo som nesten alle kontrakter er på rundt tre år. Virker på meg som det er mye lengre kontrakter i utlandet når man virkelig er interessert i å beholde noen, slik som f.eks. Vidic i ManU. som skrev avtale ut 2012 nå nettopp. Det virker i hvert fall som en gåte på meg at ikke talenter som Tettey og Skjelbred blir sikret for lengre frem i tid.
Back to top
View user's profile Send private message
Vemundo
Proff

PostPosted: 09.11.2007 19:53    Post subject: Reply with quote

Vet ikke hvorfor det er slik, men vil anta at tilbud og etterspørsel har en del å si. Dvs. det er mange flere spillere som vil skrive under på en fem års kontrakt med Man Utd. enn med en norsk klubb. De har mer pondus ved forhandlingsbordet og kan i større grad få det som de vil.
Back to top
Zorac
Veteran

PostPosted: 09.11.2007 20:11    Post subject: Reply with quote

De fleste har (forstå det den som kan) større ambisjoner enn Rosenborg i sin karriere. Internasjonal anerkjennelse og kjendisstatus samt RBKs årslønn i måneden virker selvsagt forlokkende. Det er en grunn til at Raul har livstidskontrakt (eller er det 10 år?) i Real Madrid, og Ciljan ikke har det i RBK. Raul kan neppe ta særlig merkbare steg sportslig og økonomisk. Lønna, abisjonsnivå og verdensstjernestatus er allerede på plass.
Vemundo
Proff

PostPosted: 09.11.2007 20:30    Post subject: Reply with quote

Faktisk er det slik at spillere som Raul får enda høyere status gjennom å være lojale med en toppklubb enn de ville fått gjennom å melke flest mulig for mest mulig.
Back to top
Zorac
Veteran

PostPosted: 09.11.2007 21:48    Post subject: Reply with quote

Absolutt. Vi i Rosenborg har også vært velsigna (et ord jeg bruker ekstremt skjelden, men det passer her) med spillere som lever for klubben. Strand og Hoftun for eksempel har takka nei til karrierer utenlands, fordi de fikk det de trengte her i klubben. Men så har de også et nærmest gudestatus som kanskje bare Bjarmann av de som fortsatt er aktive i fotballen har.

Solskjær hadde også mye av det samme. Han var "kun" superinnbytter i Man Utd, og kunne helt sikkert fått mer spilletid andre steder. Allikevel har han en særstilling av nordmenn i utenlandske klubber, rett og slett fordi han har vært så lojal. Noe annet enn å spille for MU var uaktuell, og han så visst aldri etter hva som sto i lønningsgfeltet før han signerte nye kontrakter med klubben. Slike spillere er desverre forsvinnende i dag, og Tippeligaen er overlesset med spillere med liten tilhørighet og klubbhore-status. Sistnevnte typen spillere blir skjelden veldig populære i noen av klubbene de er i, annet en den de eventuellt spiller i for øyeblikket.
Ballahl
Rutinert

PostPosted: 09.11.2007 23:00    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
2008:
Jo Sondre Aas
Christer Basma
Lars Hirschfeld
Michael Jamtfall
Yssouf Kone
Vidar Riseth
Øyvind Storflor
Alexander Tettey
Thomas Valø

Kvarme ??
Strand ??

Av disse mener jeg Ass, Hirschfeld, Kone og Tettey må få forlenget kontraktene sine Snarest.
Storflor, Jamtfall og Valø bør kanskje kontrakten forlenges med men det må ikke være et "møst".

Strand (??), Kvarme (??), Riseth, Basma bør etter min mening være i sitt siste år i klubben.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8
Page 8 of 8

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

© 1999-2007 RBKweb