| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 30.10.2007 10:40 Post subject: |
|
|
| Ja, det pussige er jo at Tromsø-avisene og journalistene oppfører seg som utmerkede propaganda-kanaler for TIL, og gjerne tolker alle uttalelser med sitt eget håp om at spillere blir. |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Senior
|
Posted: 30.10.2007 14:01 Post subject: |
|
|
| vegviks wrote: | | Det har slått med flere ganger i det siste, at da vi betalte 10 mill for Sapara var det som et røverkjøp å regne. De fleste norke klubber, inkl TIL, vet at RBK trenger stoppere og at vi har pæng, slik at Tore Reg kan gå Sapara en høy gang hva pris angår. Håper bare at det ikke blir tilfellet |
Som Tor Kristian Karlsen skrev på bloggen sin en gang, norske spillere som ikke har planlagt å tilbringe hele karriæren i middelhavs/bånnklubb får slutte å skrive så lange kontrakter, evt får spilleragentene oppdatere seg på noe som heter utkjøps klausuler med faste overangssummer... |
|
| Back to top |
|
 |
robinla Rutinert

|
Posted: 30.10.2007 14:21 Post subject: |
|
|
Prisene på norske spillere har bare blitt latterlige de siste årene. Det som irriterer meg mest er at Brann har vært svært flinke til å hente norske spillere billig. Helstad, Solli og Karadas f.eks, kjøpt for en billig penge hele gjengen. _________________ www.MyBlogPwnsYourAss.com |
|
| Back to top |
|
 |
Anders4 Senior
|
Posted: 30.10.2007 17:08 Post subject: |
|
|
Flinke og flinke. Vaagan Moen (11 mill for "Hedmarkens Beckham"...) og Andresen var vel ikke så billige i innkjøp, heller ikke i lønn. Må huske på at Brann har hatt ganske stor sponsorhjelp for å få til dagens stall og lønnsnivå.
Rosenborg betalte vel 3.5 for Solli og solgte han for 6 mill, nesten en prisdobling uten at spilleren har utviklet seg noe som helst fra da han spilte i Odd. At Helstad bare kostet 4 mill er et spesialtilfelle og har litt å gjøre med at han var uønsket i Wien og kom billig til RBK først. (For et bortkastet talent i Østerrike...)
Karadas har vel bare scoret 5-6 mål i diverse klubber ute i Europa etter at han dro, og når en også tenker på den uheldige utmattningssykdommen han hadde i Kaiserslautern og fortsatt ikke er helt restituert fra, så er det naturlig at hans markedsverdi var nærmest null da han kom til Brann.
El Fakiri kom gratis fra tyskland, en av mine personlige favoritter, men vi hadde (og har fortsatt) nok med førsteklasses midtbanespillere da han ble ledig på markedet.
Det jeg prøver å si er vel at det er en god del tilfeldigheter som har gjort at Brann har fått tak i gode og billige norske spillere, i andre tilfeller har de betalt priser på nivå med det som RBK betalte for noen norske spillere ca 2000-2005. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Veteran

|
Posted: 30.10.2007 17:13 Post subject: |
|
|
Enkelte av oss her på forumet tok en liten regnerunde på vårparten. Allerede da hadde Brann en dyrere stall enn det vi hadde. Siden den gang har Brann kjøpt Solli og Karadas, og vi har solgt Braaten. _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
| Back to top |
|
 |
Hunk Proff
|
Posted: 30.10.2007 17:19 Post subject: |
|
|
det bør jo finnes en svensk tore reginiussen, der prisene er mye bedre (altså billigere for de som har det vanskelig). Dette vet vell Stig Torbjørnsen og håper han drar det opp av hatten. _________________ "Gud ga menn både penis og hjerne, men bare blod nok til å bruke en om gangen." |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Rutinert
|
Posted: 03.11.2007 20:57 Post subject: |
|
|
Eggen så Reginiussen!
Erik Huseklepp og Lars Iver Strand kan være interessante!
Edit: Jeg så nettopp av "vi" har startet diskusjonen i "Nye Spillere 2008", dermed anbefaler jeg at vi fortsetter diskusjonen der...
Last edited by Ballahl on 03.11.2007 23:55; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
RBKfan100% Senior

Joined: 02 May 2006 Posts: 127 Location: Et utspark unna lerkendal
|
Posted: 03.11.2007 21:10 Post subject: |
|
|
| Hunk wrote: | | det bør jo finnes en svensk tore reginiussen, der prisene er mye bedre (altså billigere for de som har det vanskelig). Dette vet vell Stig Torbjørnsen og håper han drar det opp av hatten. |
Enigi at Torbjørnsen kan starte å dra annet enn kaniner opp av hatten sin ja:P |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.11.2007 09:28 Post subject: |
|
|
Åpner for RBK
Vi har pratet sammen, ja, sier han, uten å ville utdype hva eller hvem de pratet om. Det er imidlertid ingen tvil om at Rosenborg er på utkikk etter en midtstopper, som gjerne er både ung og norsk. Dermed passer 21 år gamle Tore Reginiussen fra Alta midt i blinken. Kræmer utelukker ikke et salg av krumtappen i midtforsvaret.
- I utgangspunktet er alle spillere til salgs, så lenge prisen er den rette, sier han.
- Skulle klubbene komme til enighet, og Tromsø sier at de vil selge meg, så er det klart at Rosenborg er blant de klubbene i Norge jeg kunne tenke meg å spille for. At de er interessert ser jeg som et stort pluss, sier finnmarkingen, som understreker at han ikke har vært i kontakt med noen i Rosenborg. Reginiussen påpeker at han har to år igjen avkontrakten med TIL, og at han forholder seg til den.
Det ser ut til å bli Touareg på oss, og det har jeg ingenting i mot. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
| Back to top |
|
 |
1917 Veteran
|
Posted: 05.11.2007 11:24 Post subject: |
|
|
Kommer Reggie til å passe sammen med Nordvik? _________________ "Nordens, nei Nord-Europas beste lag" - Dorsin.
"Undrar om Valencia kommer över mittlinjen. De får slå en långboll i så fall. Vi vinner med 4-0." - Iversen |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Veteran

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 4899 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 05.11.2007 11:30 Post subject: |
|
|
Jeg håper vi plukker en større fisk enn Reginiussen også. Ikke helt tilfreds om han er det beste vi henter inn. _________________ 275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg')" title="http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg" border="0"/>
Profesjonell revolusjonær |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.11.2007 11:31 Post subject: |
|
|
Jeg har tenkt litt på det selv. Nordvik og Touareg hadde vært en meget spennende duo med fart og ferdigheter, men spørsmålet er om de bli for spe? Vi bør nok kanskje ha en stopper til med skikkelig duellstyrke. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Rutinert
|
Posted: 05.11.2007 12:10 Post subject: |
|
|
Det er ikke noe tvil om at Tore Reginiussen blir for lite.
Vi må nok ha en Klassestopper i tillegg.
Håper bare ikke han blir alt for dyr, ellers er jo Tore Reginiussen et smart kjøp. Tipper TomH blir happy nå... |
|
| Back to top |
|
 |
RBKSandvika Proff

|
Posted: 05.11.2007 12:21 Post subject: |
|
|
jeg syntes det er fantastisk dårlig om RBK kjøper Tore nå for 5-8 mill
De kunne lett ha signet han for 1-2 år siden for betraktelig mindre--- |
|
| Back to top |
|
 |
Guffen Senior

|
Posted: 05.11.2007 12:24 Post subject: |
|
|
Aldri så godt at det ikke er ille for noe, ikke sant, Sandvika? _________________ Revansjen starter nå |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 05.11.2007 12:27 Post subject: |
|
|
Det kan du si, men nå har han jo fått utviklet seg i Tromsø i de årene. Det samme har han nok ikke fått i Rosenborg på den samme tida. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Rutinert
|
Posted: 05.11.2007 12:32 Post subject: |
|
|
| Det hadde han nok attach, hvis vi hadde leid ham ut. |
|
| Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 05.11.2007 13:14 Post subject: |
|
|
Ballahl,
det er jo et lite poeng at Tore Reg i sin tid valgte TIL fremfor nettopp RBK pga sine egne utviklingsmuligheter.
- Jeg har tidligere sagt at Tore Reg er en god duellspiller (han knuste bl.a Kovacs i kampen TIL - SIF), men at han har enkelte taktiske feilvurderinger/ plasseringsfeil. Av den grunn rangerer jeg pr i dag Koppinen som en bedre stopper.
- Reginiussen er en hurtig stopper som gjerne fører ballen oppover banen. Samtidig har han også, av og til, tendenser til å måke ballen vekk. Personlig regner jeg dette som et modnings/erfarings problem. Etter hvert vil han vel erfare hvor god tid han har og "panikksparinken" vil gradvis forsvinne.
- Han er seriøs! _________________ Takk. |
|
| Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 05.11.2007 14:03 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Av den grunn rangerer jeg pr i dag Koppinen som en bedre stopper. |
Hvis det der er sandt, kan T. Reginiussen bare holde sig væk, men han kan da umuligt være dårligere end en middelmådig sviker? _________________ Per Ardua Ad Astra - TT-tifo |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 05.11.2007 14:12 Post subject: |
|
|
| RBKSandvika wrote: | | De kunne lett ha signet han for 1-2 år siden for betraktelig mindre--- |
RBK var ute etter Reginiussen da han spilte for Alta men han valgte å gå til Tromsø. _________________ The man with the cure |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.11.2007 14:16 Post subject: |
|
|
| Litt usikker på om RBK var med i sluttfasen den gang, men han hadde nok fått lov til å komme her om han sjøl ønsket det, ja. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.11.2007 15:07 Post subject: |
|
|
- Jeg har kontrakt med TIL og forholder meg til det. Men dersom klubbene kommer til enighet så er det klart at Rosenborg er en interessant klubb.
Les mer: Reginiussen-salg vil gi millioner |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Proff
|
Posted: 05.11.2007 15:23 Post subject: |
|
|
| TomH wrote: | | Samtidig har han også, av og til, tendenser til å måke ballen vekk. Personlig regner jeg dette som et modnings/erfarings problem. Etter hvert vil han vel erfare hvor god tid han har og "panikksparinken" vil gradvis forsvinne. |
akkurat den der ballmåkingen tror jeg skyldes vel så mye spillestilen til klubben han spiller for. TIL spiller lillestrøm-fotball hvor ballmåking er en dyd. så jeg tror ikke vi skal legge for mye vekt på det. _________________ æ syns atomkrig e førr jævlig (men at høsten kainn vær fin) |
|
| Back to top |
|
 |
Dags Veteran
|
Posted: 05.11.2007 19:21 Post subject: |
|
|
Dårligere enn Kuka Crapinen er han uansett ikke, samme hvordan du vrenger og vrir på det. Kuka har bevist hele sesongen hvor elendig han er, og jeg tør påstå at vi hadde hatt mange flere poeng med Tore Reg enn Kuka på laget, selv om han selvsagt heller ikke er prikkfri. Men han har et stort potensiale og de ferdighetene vi har manglet i laget siden Hoftun passerte middagshøyden. _________________ Mot dumhet kjemper selv gudene forgjeves. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.11.2007 16:31 Post subject: |
|
|
Det hadde i formiddag ikke kommet noe mer ut av Rosenborgs interesse for Alta-gutten. Årsaken til dette kan være at det sportslige apparatet har vært opptatt med Champions League-kampen mot Valencia. Blir Reginiussen solgt fra TIL skal Alta, etter det Altaposten erfarer, ha 20 prosent av overgangssummen.  _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
| Back to top |
|
 |
|