| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
Julegrisen Proff
|
Posted: 08.11.2007 21:52 Post subject: |
|
|
OK. Jeg skjønner bedre nå, etter denne forestillingen av Brann. at DJ´n og Helstad ble solgt fra RBK.
De eier jo ikke internasjonalt snitt.....
Bratseth var ikke så dum likevel..? |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Rutinert

|
Posted: 08.11.2007 22:09 Post subject: |
|
|
| FCK tapte hjemme mot Panathinaikos. |
|
| Back to top |
|
 |
joko- Veteran

|
Posted: 08.11.2007 22:56 Post subject: |
|
|
Fatter fortsatt ikke hvordan Solbakken kan være akseptert i Danmark, de spiller jo noe så forjævlig kjedelig fotball. Kampen mot PAO var intet unntak. Jeg mener Danmark, av ALLE land. _________________ Rosenborg Youtube gruppe:
http://www.youtube.com/gr.../Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
skjæringen Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Veteran

|
Posted: 09.11.2007 00:09 Post subject: |
|
|
Heheh.. Noen ser verden med forskjellige øyne..
Nettavisens (TV2s nettavis altså) versjon:
| Quote: | Rystet Rennes
Erik Huseklepp, som hadde lekt seg godt på Brann-flanken i innledningen av kampen, slo en presis corner, og Azar Karadas steg opp innenfor Rennes straffefelt, og headet inn ledermålet på majestetisk vis. Rennes var rystet, men kom tilbake i stort tempo. De var ofte på visitt foran Brann-målet, men sjelden skapte hjemmelaget de helt store sjansene. |
VGs versjon:
| Quote: | Erik Huseklepp slo corner fra høyre. Inne i feltet nådde Azar Karadas høyere enn Rennes-stopper Petter Hansson. Brann-spissen stanget inn 1-0 for de norske gjestene.
Derfra og ut var det stort sett det franske hjemmelaget som trykket på fremover. En rekke ganger kom Rennes fri på kantene, og fikk legge inn foran mål. Men hver eneste gang var enten Brann-forsvaret, Håkon Opdal eller tverrliggeren i veien.
Inneffektive franskmenn
Rennes offensive spillere Mickäel Pagis' og Jimmy Briands forsøk ble stoppet gang på gang.
Dermed klarte Brann å bevare ledelsen frem til pause.
Det så lenge ut til at bergenserne skulle klare å holde på den frem til kampslutt, tross det massive Rennes-presset.
For de franske angriperne var voldsomt ineffektive. [..] |
Av en eller annen grunn er jeg ikke overrasket. _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
| Back to top |
|
 |
martibs Senior

|
Posted: 09.11.2007 01:30 Post subject: |
|
|
Haha, fy faen, den der var for drøy altså. VG heier kanskje litt på Oslo? Var jo milevis forskjell, ihvertfall. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Senior
|
Posted: 09.11.2007 01:37 Post subject: |
|
|
| Jeg så kampen. VG sinn er mest presis. Dagbladet er helt på jordet.. seriøst, ELENDIG jurnalistikk.. Går det an? Herregud som jeg hater inkompetente journalister!!!! (Da fikk jeg min ukentlige utblåsning mot journalister) |
|
| Back to top |
|
 |
henning Veteran

|
Posted: 09.11.2007 09:28 Post subject: |
|
|
| Erlendr wrote: | | Om Brann hadde turt så hadde de kjørt over dette drittlaget, for det er Rennes. Jeg nevnte under kampen til brodern at Rennes er ikke noe særlig bedre enn eksempelvis FFK. |
Jeg så ikke kampen og skal ikke uttale meg særlig bastant om Rennes, men et lag som kom nr 4 i den franske serien og per i dag ligger nr 3 er nok betraktelig bedre enn FFK. |
|
| Back to top |
|
 |
Prinsen fra Os Junior
|
Posted: 09.11.2007 09:49 Post subject: |
|
|
| henning wrote: | | Erlendr wrote: | | Om Brann hadde turt så hadde de kjørt over dette drittlaget, for det er Rennes. Jeg nevnte under kampen til brodern at Rennes er ikke noe særlig bedre enn eksempelvis FFK. |
Jeg så ikke kampen og skal ikke uttale meg særlig bastant om Rennes, men et lag som kom nr 4 i den franske serien og per i dag ligger nr 3 er nok betraktelig bedre enn FFK. |
Virker som det er en del folk som har latt seirene mot Valencia gå fullstendig til hodet på seg. Brann bedre enn et av de beste lagene i Frankrike? Rennes på nivå med FFK? Selvsagt ikke.
Brann scorte et mål og skapte i tillegg 3 fete sjanser. Rennes har mange farligheter, men det er vel kun i de ti første minuttene i andre omgang de virkelig rævkjører Brann. Etter omleggingen til 4-5-1 har Brann brukbar kontroll og klarer nesten å holde kampen ut.
Poeng borte i e-cup er ikke akkurat dagligdags for norske lag så dette var meget gledelig. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 09.11.2007 13:12 Post subject: |
|
|
Hihi, DJ2G er frustrert
| Quote: | | Han mistenker at Rosenborgs bragd på Mestalla, der trønderne vant fullt fortjent 2-0 etter tidenes kanskje største prestasjon av et norsk fotballag, har lagt lista urimelig høyt for Brann. |
_________________ The man with the cure |
|
| Back to top |
|
 |
Arild Stavrum.com Junior
|
Posted: 09.11.2007 13:21 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Og minner om at Rosenborg ikke bare har levert mesterlige forestillinger i europeisk sammenheng. |
Ja men da hadde vi jo DJ2G på laget  |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Veteran

|
Posted: 09.11.2007 18:39 Post subject: |
|
|
Aner en smule bitterhet hos vår alles favoritt-Disk Jockey. Han har konsekvent uttalt seg positivt om Brann kontra RBK siden han dro (bedre lag, bedre stemning, flinkere til å feste (!) osv). Nå som Branns vanvittige fest etter 44 års sulting etter seriegull nærmest allerede har blitt stilt i skyggen av Rosenborgs enorme prestasjoner internasjonalt, lirer Solli av seg at de har alt for mye forventningspress, media i mot seg, og passer på å trekke frem at Rosenborg ikke har vunnet alt i CL.
Virker som de sliter med mindreverdighetskomplekser i Bergen. Mjelde mener jo at HSV er et bedre lag enn Valencia etter tapen på Brann Stadion, mens Solli henger seg opp i at Rosenborg har tapt internasjonalt før etter et noe heldig poeng mot Rennes. Deilig å se at det bevises at det skal mer til enn et skarve seriegull for å bli storebror i Norge, Skandinavia og Norden. _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
| Back to top |
|
 |
Geir_Brann Senior
|
Posted: 09.11.2007 22:16 Post subject: Nå må dere gi dere |
|
|
Nå må dere ta å roe dere 10 hakk..det er som Prinsen av Os her sier i et innlegg..."virker som bragden mot Valencia har gått til hode på dere"
Med all respekt for Rosenborg, og den historien, det de har levert opp igjennom tiden..så var tirsdagens kamp mot Valencia utrolig bra...å slå dem borte i Mesterligaens Gruppespill er meget sterkt.
Hadde Rosenborg spillt slik i hver kamp i serien, hadde de ikke havnet på 5. plass...
Til og med Sandefjord kunne storspille en kamp, og rundspillte dere til de grader i fjor på Lerkendal, og vant til slutt 5-1?? eller 5-2??
Ihvertfall... det var ikke hverdagskost for Sandefjord det. Det var en bragd, der og da kjempet de som løver, de spillte mot et topplag, som har vært kjent for sin histore i Norge i et 10 år...de visste at nå møter vi Norges beste lag på sin hjemmebane.. vi er nyopprykket.. vi skal tørre, vi skal kjempe dem ut av stilen og vi skal score på Lerkendal..
De klarte det..taktikken fungerte og de knuste Rosenborg..det var flaut for dere, og alle i og rundt Rosenborg..
Hvordan tror dere Valencia føler seg nå? Hvordan tror du Ronald Koeman føler seg ? Publikum ?
Valencia er et bedre lag enn Rosenborg, men de ble kjempet ut av stilen av et lag som kjempet som løver..et lag som visste de spillte mot kanskje et av de aller beste hjemmelagene i Europa..en spanskt topplag.. dette var stort for spillerne..
-Men hvordan kan det samme laget havne på 5.plass i Norsk serie?
Jeg spør meg selv.. hvordan?
Det er selvfølgelig fint at dere får NOE å juble over i år.. og prøver å dysse ned at Brann tok seriegullet, prøver å trakke Brann ned i driten med at vi ikke gjør slike bragder som dere i Europa..
Vel, Rennes treneren sa til avisen etter kampen, at de absolutt har fått øynene opp for Norsk fotball, etter RBK's prestasjon mot Valencia, og Branns prestasjon mot dem...
Han sa Brann var vanskelige å spille mot..
Jeg synes det er greit nok, vi er fornøyde med å erfare, lære og plukke litt poeng.. vi tror ikke at man blir Michael Jackson i å danse på 1 dag, men innser at man må øve og ta tiden til hjelp..vi er ydmyke...
Vi leverer en deffansivt bra kamp, de klarte på tross av sine hurtige, tekniske og pasningsdyktige spillere, ikke å score på Brann's etablerte forsvar... de fikk en heldig straffe..
Brann kunne scoret både 2 og 3 mål til, med litt mer effektivitet og presisjon, men alt i alt, så nytter det ikke sitte i ettertid å snakke om tverliggere eller stang ut skudd.. det handler om hvem som faktisk scorer osv..
Hvis Brann blir enda bedre og mer vante, med å spille mot Europeisk motstand, og klarer å være kyniske borte, ta poeng, og gjøre det vanskelig for motstanderne..så skal det også bli vanskelig å slå oss i Champions League kvaliken neste år..det er målet.
I år er målet avansement i UEFA cupen.. så får vi se hvordan det går.
All ære og respekt til RBK som har mye erfaring på dette nivået internajonalt, det var en fantastisk kamp mot Valencia som vi nyter stor respekt av.. vi ser opp til dere vedr hva dere klarer å prestere i Europa, og håper vi også kan klare å komme opp på det nivået. _________________ Mitt hjerte står i Brann |
|
| Back to top |
|
 |
1917 Veteran
|
Posted: 09.11.2007 22:38 Post subject: |
|
|
Fyr- dine poster er nesten like tomme som mine, men du bruker jo fem hundre ord hver gang. Joa - bra prestasjon av brann. Minnet om vår kamp mot Chelsea. Fint at dere plukker poeng. Det var vel heller norske journalister som rakket ned på brann - RBK har ikke gjort noe lignende. Det har derimot brann og mons "Hamburg > Valencia" mjelde. _________________ "Nordens, nei Nord-Europas beste lag" - Dorsin.
"Undrar om Valencia kommer över mittlinjen. De får slå en långboll i så fall. Vi vinner med 4-0." - Iversen |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Veteran

|
Posted: 10.11.2007 00:44 Post subject: |
|
|
Det blir tynt å trekke inn sammenligninger fra enkeltkamper i TL. Vi knuste dere 10-0 for ti år siden. Lyn knuste dere 6-0 i år, som er den nest største seieren i år om jeg ikke husker feil (kun slått av LSK-AaFK 7-0). Vi "vant" også 5-3 mot dere i innbyrdes oppgjør, selv om poengpotten ble delt. Ingenting blir så fort historie som en fotballkamp. Men det Rosenborg har gjort i CL er rimelig spesiellt. Vi dro med oss et imponerende poeng på heldig vis mot Chelsea, tapte helt fortjent mot Schalke, og slo Valencia 2x2-0 på to uker. Dette har fint lite med Sandefjord-kampen i fjor å gjøre.
Poenget er at resultatene våre internasjonalt nå har blitt såpass mange på såpass kort tid at det ikke lenger er tilfeldig.
Det Brann har fått til i Europa er absolutt bra. Jeg tar ikke fra dere det. Dere vant også gullet i år fullt fortjent. Og mange RBK-fans prøver å trekke dere ned fra gullrusen.
Men jeg synes det er rimelig spesiellt at treneren deres går ut i media og prøver å trekke ned RBKs prestasjon. Dette er ei solid ripe i lakken for Mjelde for min del, en type jeg i utgangspunktet liker, og jeg hadde aldri ventet den typen utsagn fra ham. Det er derfor jeg nå reagerer mot Solli også. Etter å konsekvent ha skrytt av at alt er så mye bedre i Brann, kommer han nå ut og syter over at det er så vanskelig i Europa fordi Rosenborg gjør det så bra, og trekker fram at RBK ikke alltid har vært gode i CL. Om noe burde dette virke andre veien.
Jeg ser også at det argumenteres mye med at dere har en læringsprosess å gjennomgå i Brann fordi dere er ferske i Europa. Som lag har dere også rett i det. Men ikke sammenlign Brann 2007 vs Europa med RBK 1995 vs Europa. Dette er i beste fall urettferdig. RBK stilte i starten av CL-historien med en urutinert stall, kun bestående av nordmenn, hovedsaklig lokale spillere. Mange spillere var unge, og få hadde internasjonale kamper i det hele tatt. I år har Brann spillere som Bakke, El Fakiri og Karadas som har lang erfaringstid internasjonalt fra høyt nivå, i tillegg til Helstad og Solli som har spilt en del CL for Rosenborg og kjenner opplegget (i tillegg til landskamper), samt Andresen og Opdal som har spilt fast på landslaget i ganske lang tid. Mulig jeg også har glemt noen. Vi har også fått noen nye spillere etterhvert uten særlig internasjonal erfaring eller CL-spill fra før. Men spillere som Traorè og Stoor tar nivået tvert, og midtbanen vår generellt (med en snittalder på 21 år) spilte ut et av Europas topplag. To ganger.
Brann i år har altså mye større internasjonal erfaring spiller for spiller enn det vi hadde da vi begynte reisen mot Europa. De har ikke særlig mindre internasjonal erfaring i laget i dag enn det vi har. Så jeg mener at det bare skulle mangle om ikke Brann hadde større suksess fra dag èn internasjonalt en det vi hadde da vi begynte så smått.
Jeg har ikke behov for å trekke ned Brann i søla, men jeg har behov for å ytre meg når sentrale personer i laget Brann prøver å bagatellisere en av de største idrettsprestasjonene i Norge gjennom tidene. Når vi skal ha det på den måten begynner også jeg å smile litt om Brann mislykkes i Europa. Fælt å si det, men det blir en form for selvforsvar. Når andre klubber (og da mener jeg laget, ikke fansen) ikke anerkjenner våre prestasjoner, gidder heller ikke jeg juble nevneverdig over deres. Men husk i hvertfall hvem som kasta første steinen i denne diskusjonen. Det var Mons Ivar Mjelde. _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 10.11.2007 17:57 Post subject: |
|
|
| Målene i Galastasaray - Helsingborg 2-3, om noen er interesserte. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Veteran

|
Posted: 10.11.2007 19:15 Post subject: |
|
|
Daniel Nannskog prøver også å delvis bortforklare norske lags prestasjoner internasjonalt i år. Synes ddette blir teit. Han mener at f.eks. Ronald Koeman kom uforbredt til kampen mot RBK på Mestalla, noe jeg synes er fryktelig usannsylig og direkte dumt. Man møter ikke opp uforbredt i CL. Punktum. _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 10.11.2007 20:27 Post subject: |
|
|
Det vi presterer foor tida er minst ett nivå høyere enn det noen andre norske lag har prestert i år - Brann som seriemester inkludert. Dette er vel hardt å svelge for de som endte foran oss på tabellen.. _________________ The man with the cure |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Veteran
|
Posted: 11.11.2007 02:57 Post subject: |
|
|
| Selv om det er dumt å drive slik som Nannskog gjør så tror jeg han har et poeng. |
|
| Back to top |
|
 |
|