| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
bommel Rutinert
|
Posted: 20.09.2007 14:39 Post subject: |
|
|
Trondh, jeg har påpekt det etter de kampene også jeg =)
Men vi kan ikke regne med å ta flere poeng hvis vi fortsetter å gi bort sjanser så lett som mot chelsea, hovedgrunnen til at det ble 1-1 var en enorm flaks som nok ikke kommer til å gjentas i gruppespillet. |
|
| Back to top |
|
 |
Kleven Proff

|
Posted: 20.09.2007 14:47 Post subject: |
|
|
mirar: Vel, han får ihvertfall Honourable mentions, sammen med en drøss andre veldig gode spillere  |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 20.09.2007 14:58 Post subject: |
|
|
| Grunnen til at vi slapp de til så ofte, var ikke først og fremst den manglende defensive jobbinga til Sapara, selv om den er viktig, men det er at vi for sjelden fikk til et etablert angrepsspill. Vi har evnene i laget, men det jobbes for lite med det å holde på ballen i Norge. Jeg har sansen for direkte fotball, men enkelte ganger må vi ta oss tid til å trille litt ball istedet for å sparke den til motstanderen og kun forsvare oss. |
|
| Back to top |
|
 |
WegHard Proff

|
Posted: 20.09.2007 15:11 Post subject: |
|
|
| Torbjørn wrote: | Marek Sapara er kanskje den med best fotballhode på laget vårt. Han har også kanskje den beste teknikken og ballbehandlingen. Men i det defensive arbeidet uten ball er han uten tvil den som legger ned minst innsats på laget vårt, faktisk til en slik grad at det er frustrerende å se på. Man kan argumentere med at en spiller av et slikt kaliber må få spare noe krefter til det han gjør best, nemlig det offensive, men det holder rett og slett ikke å løpe så lite når man spiller indreløper i 4-3-3 for RBK.
Dette har blant annet TomH kommentert før, og tror dere meg ikke, se kampen i opptak. |
Ikke bare tror jeg deg, jeg er helt enig. Sapara jogget konsekvent et par meter unna de Chelseaspillerne som beveget seg i hans område, fram til de sentret eller sprang fra han. Ikke noe forsøk på å takle der i gården. Men han har absolutt en internasjonalt snitt over det offensive spillet sitt. Han har en ro med ballen som få andre RBK spillere matcher.
Det defensive er imidlertid et problem som blir ekstra tydelig i 4-3-3, og særlig når Skjelbred tar den andre indreløperplassen. TomH har vel tidligere nevnt at dette blir en for "lett" midtbane, og jeg er ganske enig i det. Det er bare så synd, når det samtidig er den midtbanekonstallasjonen jeg har mest lyst til at skal fungere. _________________ Sparken så'n bli still. |
|
| Back to top |
|
 |
JellyFish Rutinert
Joined: 12 Jan 2004 Posts: 725 Location: 610 Hillcrest Drive
|
Posted: 20.09.2007 15:15 Post subject: |
|
|
| attach wrote: | | Jeg har sansen for direkte fotball, men enkelte ganger må vi ta oss tid til å trille litt ball istedet for å sparke den til motstanderen og kun forsvare oss. |
Amen.
Angrep er det beste forsvar, som de sier.. _________________ John Mayer
music |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Senior
|
Posted: 20.09.2007 15:32 Post subject: |
|
|
Jeg har kommentert Saparas manglende defensive innsats før, så jeg er helt enig med flertallet av innleggene her som går på det samme.
Det som er litt trist er at defensiv jobbing er vesentlig enklere å lære/gjennomføre enn det offensive spillet. Det går mye på innstilling, noe Sappi kanskje ikke har?
Hvor mye dette har kostet oss er vanskelig å si, men dessverre tror jeg det er en del... |
|
| Back to top |
|
 |
HoldBrillan Veteran
|
Posted: 20.09.2007 17:02 Post subject: |
|
|
Husker høsten 2006, da løp sappi utrolig mye og tok mange tunge løp. Da jobbet han godt defensivt. _________________
 |
|
| Back to top |
|
 |
Kleven Proff

|
Posted: 20.09.2007 18:14 Post subject: |
|
|
| Quote: | | - Jeg var veldig sliten. Jeg kom rett fra to landskaper for Slovakia til Start-kampen, og så rett til London. Det gikk veldig bra lenge, men jeg ble sliten. Det var nok det treneren så, og byttet meg ut. Det var helt greit, for jeg løp ikke så mye lenger, sa Sapara til adressa.no. |
|
|
| Back to top |
|
 |
Torbjørn Veteran
|
Posted: 20.09.2007 19:41 Post subject: |
|
|
Greit nok svar fra Sapi det, men mangelen på løpene jeg snakker om begynte i det dommeren blåste i fløyta. _________________
| gm wrote: | | Torbjørn har rett. |
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 02.10.2007 07:02 Post subject: |
|
|
- Jeg har spilt forferdelig
Han prøver tydeligvis. Det er bra. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Rutinert
|
Posted: 02.10.2007 08:47 Post subject: |
|
|
| Skulle likt å sett basma gå ut slik.. |
|
| Back to top |
|
 |
bluenova Senior
|
Posted: 02.10.2007 15:28 Post subject: |
|
|
På et eller annet tidspunkt må Sapara få den behandling og den vile han trenger. Hvis han blir 100% kan man jo håpe det defensive kommer seg også? For ikke snakke om motivasjonen...
Håpet er lysegrønt |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Rutinert
|
Posted: 02.10.2007 17:00 Post subject: |
|
|
| Sapara har slitt med den ankelen siden seriestart, men tørum har ikke turt å hvile ham i noen kamper, kunne gjort det mot kil/hemne eller skeid.. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 03.10.2007 06:40 Post subject: |
|
|
Han spilte ikke mot KIL/Hemne. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 03.10.2007 07:17 Post subject: |
|
|
Og han fikk spørsmål om han ville hvile motr Skeid, men takka nei. _________________ The man with the cure |
|
| Back to top |
|
 |
andreasb Junior
|
Posted: 03.10.2007 09:21 Post subject: |
|
|
Han fikk vell spørsmål heilt på slutten av kampen, når det endå stod 1-1 (?). Då svarte han vell noe sånt som: "Hvordan kunne jeg si ja til å bli bytte ut når det enda var uavgjort?" Og at han ville hjelpa laget til å vinna den kampen. Greit han trenkte å kvila, men den uttalelsen får han mye credit for i mi bok..  |
|
| Back to top |
|
 |
Buran Junior
|
Posted: 03.10.2007 09:39 Post subject: |
|
|
Tipper vi får se en heltent Sapara i kampen mot Schalke og han trosser smertene uansett hvor store de måtte bli.
Nå er jeg på tynn is, men vil tru at tysk fotball står høyt hjemme i Slovakia og at den vises på tyske tv-kanaler i hjemlandet. Flere av de beste slovakene spiller også i Bundesligaen.
Kampene mot Schalke er sikkert som kampene mot Chelsea for Ivorianerne for Sapara. Så håper han omstter dette i storspill senere i dag!  |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 03.10.2007 09:42 Post subject: |
|
|
Derfor de (alle) presterer så dårlig i hjemlig serie ja - den er ikke attraktiv ute i den store verden. _________________ The man with the cure |
|
| Back to top |
|
 |
fubar Rutinert
|
Posted: 13.10.2007 18:38 Post subject: |
|
|
Sapara spilte nesten hele kampen for Slovakia i dag og scoret ett mål + skaffet straffespark.
Mot San Marino (7-0) riktignok, men positivt likevel  _________________ ----------------------------------------------
"I would rather have a 'bottle-in-front-of-me' than a 'frontal lobotomy'..." -Tom Waits |
|
| Back to top |
|
 |
mirar Proff
|
Posted: 28.10.2007 03:09 Post subject: |
|
|
Hvor lenge kan man tro at Marek blir i klubben? _________________ Barca el més én un club!
- www.worldonwings.com |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Veteran

|
Posted: 28.10.2007 03:25 Post subject: |
|
|
Han har kontrakt ut 2010, og det er vel det eneste konkrete vi veit.
Jeg for min del puster letta ut etter hvert overgangsvindu. _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
| Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 28.10.2007 10:00 Post subject: |
|
|
Synes ikke Sapara har imponert like mye i år som i fjor høst. Føler meg trygg på at han blir ut neste sesong. _________________ The man with the cure |
|
| Back to top |
|
 |
dalla Senior
|
Posted: 08.11.2007 13:37 Post subject: |
|
|
| hører rykter om at marek ikke trives like godt på det sosiale planet i rbk som han skulle ønske. noen som vet noe mer ? |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 08.11.2007 13:39 Post subject: |
|
|
Av alt han har sagt og alt som ellers har blitt skrevet i media, så har jeg ikke det inntrykket. Heller motsatt. Det er kun på forumet her jeg har hørt noe annet. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
| Back to top |
|
 |
Ballahl Rutinert
|
Posted: 08.11.2007 23:58 Post subject: |
|
|
Dalla, se RBK-TV og finn filmen "The white Tiger"!
Marek Sapara, Storkoser seg!  |
|
| Back to top |
|
 |
|