| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
torerik Rutinert
|
Posted: 18.10.2007 23:32 Post subject: |
|
|
Betydelig vet jeg nå ikke, men..
Joda, men det er ikke sikkert Traore er best tjent med - oppnår størst suksess med - det beste laget. |
|
| Back to top |
|
 |
PauloSilas Junior
|
Posted: 29.10.2007 17:44 Post subject: |
|
|
| Traore har virkelig vaert god i det siste. Synes han gaar utenpaa alle andre paa RBK naar det gjelder teknikk, ballkontroll og aa vaere god en-mot-en baade defensivt og offensivt. Dessuten gir han alltid jernet. Han er kanskje det stoerste talent RBK har hatt siden John Carew men synes han faar alt for lite anerkjennelse. Det er alltid snakk og Skjelbred og Tettey, men personlig synes jeg Traore er et mye stoerre talent en begge disse og ogsaa per i dag, en bedre og mer allsidig spiller |
|
| Back to top |
|
 |
firkl0ver Junior
|
Posted: 29.10.2007 17:51 Post subject: |
|
|
| i tillegg er han yngre enn PCS og tettey.. det er en skikkelig juvel! |
|
| Back to top |
|
 |
doris Proff
|
Posted: 29.10.2007 17:53 Post subject: |
|
|
Enig, men vær stille! Kanskje United eller Chelsea hører oss! *HYsj*  |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Rutinert

|
Posted: 29.10.2007 19:05 Post subject: |
|
|
| Traore har imponert meg såpass at når avstemningen om årets spiller dukker opp her, kommer jeg sannsynligvis til å stemme på ham. Han har ikke nødvendigvis briljert i alle kampene, men holdt et jevnt godt nivå. Når man legger til at gutten er 18 år og var tiltenkt som benkesliter, så er hans prestasjoner i år smått imponerende. Offensivt gjør han mye bra og i det siste har han også tatt et steg fremover defensivt med gode taklinger og avskjæringer. Hvis han utvikler seg videre de neste årene, frykter jeg at vi ikke får beholde ham lenge. |
|
| Back to top |
|
 |
HeiaVincent Veteran

|
Posted: 29.10.2007 19:21 Post subject: |
|
|
Jeg har også blitt imponert av Traore, jammen et flott talent dere har fått tak i der. Han virker å ha alle forutsetningene for å bli en meget god indreløper i et 4-3-3 system. Han løper mye og dekker store rom, er flink til å takle/presse og flink fremover. Jeg ser ikke på ham som en framtidig back eller ving, fordi hans fart er ikke så stor som rykket hans kan gi inntrykk av, samtidig som en back vil bli utsatt for flere fysiske dueller enn en indreløper. _________________ 4-4-3 |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Veteran
|
Posted: 29.10.2007 19:26 Post subject: |
|
|
| Jeg mener han har de beste forutsettningene i den rollen han har hatt de to siste kampene. Som kant i en 4-4-2 formasjon med en diamant på midten... |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Veteran

|
Posted: 29.10.2007 19:32 Post subject: |
|
|
Det som er så genialt med Traorè, i tillegg til at han er jevnt god selvsagt, er at det virker som han kan bekle hele venstresida uansett formasjon. Back, indreløper og ving i 4-3-3, samt flanke i 4-4-2.
Enormt godt å få ei potet som faktisk er meget god. Spillere som Solli skulle etter sigende også kunne bekle like mange roller. Hos oss funka han ikke i èn av dem.
Nå som Dorsin blir borte, er det kanskje dekket for Traorè på back, og Konan, Sapara, Ciljan og Tettey på midten? Da begynner vi å snakke lag for framtida! Hvis vi får beholde dem noen sesonger, da...
EDIT: Korrektur _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Rutinert
|
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.10.2007 16:46 Post subject: |
|
|
Ikke Ciljan denne gangen, men så artig for gutten:
Verdens 50 største fotballtalenter
Fotballmagasinet World Soccer er verdens mest anerkjente og respekterte blad innen sitt fag. I sitt november-nummer presenterer World Soccer det bladet mener er verdens 50 største fotballtalenter.
På den listen finner vi Rosenborgs Abdou Razack Traoré.
18-åringen omtales som en «ekstremt livlig ving som med sitt lave tyngdepunkt og rike utvalg av ferdigheter og lagmoral gjør ham til en fryktet motspiller».
- Wow!!
- Hva synes du om det?
- Det er en stor ære for meg, sier Abdou Razack Traoré til Nettavisen.
EDIT: Sent ute der, ja.
Veldig artig, men samtidig litt skremmende at navnet og ferdighetene til Traore allerede er så godt kjent. Vi tenker jo å beholde gutten.
Det sier forresten en god del at vi nå har to stykker blant verdens største talenter. Slå den. _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand.
Last edited by attach on 31.10.2007 16:54; edited 1 time in total |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Veteran

|
Posted: 31.10.2007 16:51 Post subject: |
|
|
Det står i artiklen at Traorè har kontrakt til 2010.. Mulig jeg har søvet i timen, men skrev ikke Traorè nylig under ei kontrakt som binder ham til klubben til/ut 2011? _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
| Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 31.10.2007 16:55 Post subject: |
|
|
Ut 2010 _________________ - Jeg var i Molde ett år, og var så uheldig - eller heldig - at vi rykket ned, flirer Strand. |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Senior
|
Posted: 31.10.2007 16:55 Post subject: |
|
|
| Dette har jeg bare venta på! Han fortjener virkelig dette. Noe av det mest imponerende bortsett fra ferdighetene hans er det Tørum trakk fram. Han er en 18 år gammel afrikaner som har flytta til norge og tar det så lett som bare det! For en personlighet!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Veteran

|
Posted: 31.10.2007 17:01 Post subject: |
|
|
Ganske drøyt å tenke på. I følge media og deres eksperter utgjør Norges tre mest attraktive spillere/salgsobjekter og en av de største talentene i verden dagens RBK-midtbane. Fortsetterr denne midtbanen samtidig som vi får forsterket forsaret, bør vi kunne herje med det meste neste år, i hvertfall i teorien.
Grattis Abdi! _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
| Back to top |
|
 |
bommel Rutinert
|
Posted: 31.10.2007 17:05 Post subject: |
|
|
| Husk at midtbanen vår er veldig ung, det er ankepunktet mot at vi skal forvente herjinger. |
|
| Back to top |
|
 |
bergert Senior

|
Posted: 31.10.2007 17:07 Post subject: |
|
|
Og at hvis de lobber over midtbanen er det ingen forsvarere der.. samme hvor mye midten herjer da  _________________ If something is hard doing, it's not worth doing |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Veteran

|
Posted: 31.10.2007 17:14 Post subject: |
|
|
| bommel wrote: | | Husk at midtbanen vår er veldig ung, det er ankepunktet mot at vi skal forvente herjinger. |
Skjønner hva du mener, selv om det var denne midtbanen som herjet med Valencia.
Den er selvsagt noe ung ennå, som kan gjøre den noe ustabil, men dersom de får holde på sammen utover vinteren og våren, tror jeg det kan bli bra neste sesong. For ikke å snakke om 2009-sesongen, dersom vi skulle ha alle spillerene da, noe som kanskje er lite trolig. _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Rutinert

|
Posted: 31.10.2007 17:46 Post subject: |
|
|
Genial bilde tekst på den talent-saken forresten:
OPP MED HODET: Abdou Traoré er kanskje skuffet over Rosenborgs sesong, men listen til World Soccer er i alle fall en god oppmuntring. Foto: Gorm Kallestad/SCANPIX
..står det under bildet hvor han gråter fordi Rosenborg har kvalifisert seg til Champions League. Jaja, man kan vel ikke forvente alt for mye av Nettavisen-gjengen. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 31.10.2007 18:15 Post subject: |
|
|
Lista dersom Nettavisen-saken senere forsvinner (ikke alle som er like flinke ved oppgraderinger):
275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://imagebank.ipcmedia.com/imageBank/n/november2007cover.jpg')" title="http://imagebank.ipcmedia.com/imageBank/n/november2007cover.jpg" border="0"/>
The 50 most exciting teenagers on the planet:
Sadick Adams, Ashanti
Ismail Aissati, PSV Eindhoven
Alexandre Pato, AC Milan
Anderson, Manchester United
Gareth Bale, Tottenham
Sergio Aguero, Atletico. Madrid
Ever Banega, Boca Juniors
Bojan Krkic, Barcelona
Breno, Sao Paulo
Gerardo Bruna, Liverpool
Diego Bounanotte, River Plate
Macauley Chrisantus, Abuja
Angel di Maria, Benfica
Franco di Santo, Audax
Karim Benzema, Lyon
Dumitru Copil, Hearts
Kermit Erasmus, Sundown
Fabio, Fluminense
Fabio Coentrao, Benfica
Maquane Fellaini, Standard Liege
Guilherme, Cruzeiro
Nour Hadhria, Club African
Rabul Ibrahim, Sporting Lisboa
Damian Ismodes, S. Cristal
Lorenzo de Silvestri, Lazio
Kerlon, Cruzeiro
Toni Kroos, Bayern München
Lulinha, Corinthians
Sapol Mani, Maranatha
Juan Manuel Mata, Valencia
Cristian Nazarith, Cali
Aaron Niguez, Valencia
Daniel Opare, Ashanti
Ransford Osei, Kesseben
Fran Merida, Arsenal
Nikolay Mihailov, Liverpool
Mesut Ozil, Schalke
Renato Augusto, Flamengo
Micah Richards, Manchester City
Andrea Russotto, Treviso
Henri Saivet, Bordeaux
Alexis Sanchez, River Plate
Giovani dos Santos, Barcelona
Marek Suchy, Slavia Praha
Sergio Tejera, Chelsea
Ivan Rakitic, Schalke
Abdou Traoré, Rosenborg
Gregory van der Wiel, Ajax
Carlos Vela, Osasuna
Theo Walcott, Arsenal |
|
| Back to top |
|
 |
Hunk Proff
|
Posted: 01.11.2007 01:37 Post subject: |
|
|
Tror RBK har gjort et røverkjøp, hvor mye han kom for vet jeg ikke (vet noen?), men tror nok han blir solgt dyrt om et par år.
Men liker ikke spillere som forsvinner som bosmann (dorsin og koppinen etc), så si da at han ikke blir solgt det andre året, men inngår en muntlig avtale som sier at han kommer gratis etter kontraktstid for da har han bare halvt år igjen.
Er det RBK policy og ikke gi lengre kontrakter en 3 år, eller var det en spillers krav?
vet noen? _________________ "Gud ga menn både penis og hjerne, men bare blod nok til å bruke en om gangen." |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 01.11.2007 11:03 Post subject: |
|
|
| Traore kom gratis; kontrakten med Raja Casablanca gikk ut allerede 30. juni i fjor. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Proff
|
Posted: 01.11.2007 13:46 Post subject: |
|
|
man må også huske at spillere som fernando torres, ronaldinho, carlos tevez og wesley sneijder alle har vært i denne lista til world soccer tidligere årganger, lenge før noen kjente til navnene deres
en virkelig prestisjetung liste satt sammen av folk med peiling _________________ æ syns atomkrig e førr jævlig (men at høsten kainn vær fin) |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 05.11.2007 15:01 Post subject: |
|
|
Blir faktisk litt spennende å se hvilket landslag Traore velger ut på våren. Sjøl er jeg enig med Torbjørnsen, som tror han velger OL-landslaget til Elfenbenskysten framfor A-landslaget til Burkina Faso.
Om han gjør det, blir han plutselig mindre interessant for engelske klubber, og det trenger ikke være så dumt for RBK. Interessen i Frankrike, Spania og Italia trenger derimot ikke bli mindre om han imponerer i Beijing...
Akkurat OL er i seg sjøl en nøtt for RBK. Ikke ideelt å miste den faste venstrebacken (om han blir det) i hele august. Kanskje brakkefolket ønsker han derfor heller skal velge BF? |
|
| Back to top |
|
 |
Tommærn Senior
|
Posted: 05.11.2007 15:05 Post subject: |
|
|
| Om Traoré fortsetter utviklinga si så tror jeg det er lite vi kan gjøre for å holde på han. Blir spennende å se om RBK kan sette en ny overgangsrekord ala Carew. |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Veteran

|
Posted: 05.11.2007 19:01 Post subject: |
|
|
Uansett genialt å forlenge kontrakta hans. Jeg regner med at store lag begynner å snuse etter neste sesong dersom han fortsetter framgangen. Å kjøpe en meget ung og tilpasningsdyktig spiller med internasjonalt snitt, eminent teknikk, fotballforståelse og løpskraft, som er landslagsspiller på Elfenbenskysten, fast på et lag som gjør seg bemerket i Europa som har to år igjen av kontrakta blir neppe billig. _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
| Back to top |
|
 |
|