English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2007
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 GRATIS RBK E-POST
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messages   Log inLog in 
Aktuelle trenere
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 15.10.2007 21:56    Post subject: Reply with quote

Nå har ikke jeg sett alt for mye Strømsgodsetfotball i år, men kælker ikke de mest langt da? Skjult langpasningsfotball under 4-3-3?
View user's profile Send private message
Zorac
Veteran

PostPosted: 15.10.2007 22:23    Post subject: Reply with quote

Etter det jeg har sett, spiller Godset mye den gode gamle 4-4-2-stilen med langpasninger på fyrtårn på topp. Utrolig kjedelig å se på, men det er vel grenser for hva Fagermo kan utrette med spillermateriellet sitt.

Som en kamerat av meg sa da han fortalte om en film: "Den var like forutsigbar som langpasningen fra Bergdølmo til Kovacs".
Manus
Veteran

PostPosted: 16.10.2007 07:50    Post subject: Reply with quote

Dag Eilev Fagermo tror jeg ikke har noe å gjøre i Rosenborg, kanskje om ti år. Ikke i dag.
Back to top
Stano_11
Rutinert

PostPosted: 16.10.2007 08:07    Post subject: Reply with quote

Nei han Strø,sgodset treneren har altfor lite erfaring på baken til at han skal bli Rosenborg trener.

Av norske trenere så er det kun 2 stk som er god nok til å trene Rosenborg, og det er Trond Sollied og Ståle Solbakken. Solbakken kommer nok aldri til å bli en Rosenborg trener. Mens Trond Sollied absolutt bør hentes men en eneste gang. Legg 5 mill i lønn til han og full kontroll over laget. Da kommer han nok.
Back to top
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 16.10.2007 09:11    Post subject: Reply with quote

Manus wrote:
Dag Eilev Fagermo tror jeg ikke har noe å gjøre i Rosenborg, kanskje om ti år. Ikke i dag.

OM nå Fagermo skulle hentes til RBK får vi i hvert fall inderlig håpe han ikke tar med seg Stian Ohr, i hvert fall...
View user's profile Send private message MSN Messenger
joko-
Veteran

PostPosted: 16.10.2007 09:15    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Hva med Dag Eilev Fagermo? Har 4-3-3 og offensiv fotball som sin slagplan, har et voldsomt temperament og har grei erfaring fra før av.

Latterlig forslag!

Fagermo prater om offensiv og underholdene fotball og ender opp med det motsatte etter at dommeren har blåst i fløyta. Ikke har han "grei" erfaring heller, Notodden, Pors og Strømsgodset er ikke det du banker i bordet med for å bli trener i Rosenborg. Når vi legger til at han nærmest er sosialt tilbakestående, så tror jeg vi fort kan utelukke denne fyren.
tr0ndern
Veteran

PostPosted: 16.10.2007 13:06    Post subject: Reply with quote

Nå kan det vel diskuteres hvor stort argument det med sosialt tilbakestående er, jfr Nils Arne Eggen...
View user's profile Send private message MSN Messenger
vegviks
Junior

PostPosted: 16.10.2007 13:12    Post subject: Reply with quote

Uansett, Fagermoe bør være utelukket. Da høres Laudrup med sine to danske seriemesterskap og Ajax-utdanning i sekken mer interessant ut. Men da sikter vi kanskje for høyt igjen .. ?
joko-
Veteran

PostPosted: 16.10.2007 13:24    Post subject: Reply with quote

tr0ndern wrote:
Nå kan det vel diskuteres hvor stort argument det med sosialt tilbakestående er, jfr Nils Arne Eggen...

NAE var det på en sjarmerende måte, Fagermoe er det på en idiotisk måte.
knerten_10
Veteran

PostPosted: 16.10.2007 16:05    Post subject: Reply with quote

Hvilket grunnlag har du for å uttale deg om det på? I følge en jeg kjenner, som hadde Fagermo som trener i flere år, er han en klassetrener med vanvittig temperament og som setter seg voldsomt i respekt (som Eggen). Greit at forslaget om han var dårlig, men slike bastante uttalelser bør du begrunne.
vegviks
Junior

PostPosted: 16.10.2007 16:13    Post subject: Reply with quote

Klassetrener eller ikke..jeg synes personlig at en trener bør ha mer å vise til enn hva tilfellet Fagermoe angår. Men det er nå min mening
joko-
Veteran

PostPosted: 19.10.2007 09:26    Post subject: Reply with quote

http://ekstrabladet.dk/sp...349677.ece

Hadde vært fantastisk med denne mannen...
Brady
Veteran

PostPosted: 19.10.2007 10:08    Post subject: Reply with quote

Hadde ikke blitt veldig lei meg jeg heller om Morten Olsen hadde tatt over RBK fra januar.

Lagene hans spiller veldig fin fotball og jeg tror han har mer å tilføre et klubblag enn et landslag.

Harald skaller vel hodet hardt i veggen når han hører Olsen bli foreslått Razz

... men jeg har aldri helt fått grepet rundt akkurat hvorfor en del dansker misliker ham. Er det væremåten, ting han har sagt i media eller noe helt annet?

Det jeg har sett av ham i media (ikke så veldig mye må jeg dessverre melde) har utelukkende vært positivt etter min mening. En trener som i motsetning til mange andre står frem og tar skylden selv, fremfor å klage på spillerne eller alt mulig annet. En trener som tar ansvar for sin egen taktikk og laguttak. Det er faktisk litt mangelvare i Norge (og ikke minst i RBK de siste årene)....
Back to top
Torbjørn
Veteran

PostPosted: 19.10.2007 12:17    Post subject: Reply with quote

Morten Olsen ville helt klart vært en god kandidat for trenerjobben i Rosenborg. Lagene han trener spiller 4-3-3 med klare vingspillere. Han er etter hva jeg skjønner autoritær, men pedagogisk.

Danmark har nok også generelt sett en trenerstandard med en annen og bedre tilnærming og kunnskap i forhold til lagspill enn hva vi har i Norge, bl.a. med sine læringsmodeller om coaching. Se f.eks. på Jan Pytlick i håndball, en fantastisk dyktig trener. Nok OT.
Harald
Forumsjef

PostPosted: 19.10.2007 12:44    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:
Harald skaller vel hodet hardt i veggen når han hører Olsen bli foreslått Razz

Du husker det, ja Very Happy

Jeg håber inderligt at Olsen aldrig bliver træner for Rosenborg, jeg tåler ikke trynet på fyren.

EDIT: Udbygger det lige lidt

Morten Olsen har haft succes med det danske landslag, men det er efter min mening det eneste han har haft succes med.
(Jeg gider ikke diskutere om han havde succes i Ajax, da jeg tidligere har argumenteret for hvorfor jeg ikke synes han havde det. Folk for søge efter indlæggene, hvis de er interesserede).

Jeg har den modsatte mening om Olsen i media end Brady. Han fremstår ofte som en klovn, selv om han har bedret sig i de seneste år. Jeg har ikke tal på hvor mange gange jeg har set ham undskylde et resultat med at "det andre laget ville ikke spille fotball" og "det var kun os der ville frem", selv om det slet ikke passede med kampbilledet. Han er også altid hurtig til at undskylde med at der har været mange skader, nu seneste på Daniel Agger og Lars Jakobsen.
Han er super arrogant, på grænsen til det latterlige. Det er ikke første gang han truer med at stoppe når han er blevet kritiseret, det er sket før.

Han er ikke det dårligste alternativ, han er bedre end samtlige norske f. eks, med undtagelse af Sollied og måske Hareide.
Men jeg håber nu vi får Sollied eller udenlandsk træner til klubben( ikke Olsen), men hvis valget står i mellem Fagermo, T. Henriksen og Olsen er valget ganske klart.
Manus
Veteran

PostPosted: 19.10.2007 14:56    Post subject: Reply with quote

Den eneste grunnen til at Fagermo blir trukket frem er jo det faktum at han sier han vil spille 4-3-3 etter Eggens mønster. Om han utfører det, er noe annet.
Back to top
joko-
Veteran

PostPosted: 19.10.2007 15:07    Post subject: Reply with quote

knerten_10 wrote:
Hvilket grunnlag har du for å uttale deg om det på? I følge en jeg kjenner, som hadde Fagermo som trener i flere år, er han en klassetrener med vanvittig temperament og som setter seg voldsomt i respekt (som Eggen). Greit at forslaget om han var dårlig, men slike bastante uttalelser bør du begrunne.

Grunnlag? Det samme grunnlaget som alle andre her på forumet? Sett kamper som Strømsgodset spiller, sett cven (klarte ikke rykke opp med Notodden) og hørt han snakke i media. Alt dette er nok for å si at han ikke bør være aktuell som Rosenborg trener.

Å han kompisen din har sikkert ikke hatt mange klassetrenere å sammenligne Fagermoe med.
Brady
Veteran

PostPosted: 19.10.2007 15:19    Post subject: Reply with quote

Må si meg enig med Joko i at Fagermo ville vært en katastrofe for RBK. Ikke nok med at lagene hans underpresterer (Notodden med den klart høyeste omsetningen greier ikke opprykk, Strømsgodset med fullt av klassespillere på laget kjemper mot nedrykk), men fyren er jo så utrolig arrogant og virkelighetsfjern at det nesten savner sidestykke i norsk toppfotball.

Han påberoper seg å spille attraktiv og underholdende fotball, og for å opphøye seg selv og laget slakter han andre lag's spillestil, som for eksempel Aalesund. Det som gjør det hele latterlig er jo at Strømsgodset ikke er i nærheten av å spille så underholdende og attraktivt som det Fagermo vil ha oss til å tro, noe også flere av de andre lags trenere har påpekt i år.

Jeg tror ikke akkurat Fagermo er den med flest stjerner i boka hos sine trenerkolleger.
Back to top
stolavs
Junior

PostPosted: 20.10.2007 16:34    Post subject: Reply with quote

Hei
Ny her på forumet.
Jeg mener det er kun en trener som RBK må hente om de skal bytte trener, og det er Sollied..han er den eneste rette om man fortsatt skal spille 4-3-3..selv mener jeg det er verdt et forsøk med 4-4-2 når vi har to gode spisser og ingen spesielt gode vinger..
Når det gjelder trenerspørsmålet er jeg ikke sikker på om det er der det trykker...Spesielt etter siste tids hendelser der to forsvarspillere ikke vil signere, og de uttaler at det virker som Rosenborg ikke helt vet hva de ønsker framover..men skulle man hente en trener, er mitt ønske..: sollied hovedtrener/Tørum ass.trener...

Hva skal vi egentlig brule PERRY til?
Back to top
robbie
Proff

PostPosted: 20.10.2007 19:34    Post subject: Reply with quote

når ola by rise, per joar hansen og knut tørum alle faller igjennom i rbk på grunn av manglende erfaring så er virkelig ikke løsningen å hente fagermo.

vi ønsker at en eventuell ny trener skal heve laget eller hva knerten?
bluenova
Senior

PostPosted: 20.10.2007 19:42    Post subject: Reply with quote

Trener spørsmålet blir i hvert fall mer og mer presserende, etterhvert som stallen blir tynnere og tynnere: Neste sesong kan fort tegne til å bli ennå mer traurig enn årets dersom man ikke får forsterket stallen.

Og det krever avklaring på en del ting. Bl.a. trener spørsmålet.

At noen kobler Perry til RBK gjør meg urolig. Han er en fin fyr, og en habil trener, men begynner det ikke å fylles opp med folk av samme støpning i RBK?
Back to top
Lomaxx
Senior

PostPosted: 20.10.2007 20:13    Post subject: Reply with quote

Det å hente Perry tilbake til RBK alt nå blir tåplig. Det at han greier å holde Ålesund opp betyr bare at han er en bedre trener en I.M. Nordmark og det skal ikke mye til. Av norske trenere er jeg enig i at det er bare 2 atraktive trener, men den ene kommer nok ikke med mindre vi blir blandt de 30 beste i Europa og den andre har vi bare til et mer atraktivt tilbud kommer fra en av de store ligaene. Disse to er forsåvidt Solbakken og Solied. Jeg trur det vil være bra å få litt ispirasjon fra utlandet og det å hente en trener som er fra untenfor norges/nordens grenser vil hjelpe både norsk fotball og RBK i å se hvor primitivt det spilles her... Jeg hadde forsåvidt ikke hatt noe imot å få om den neste Alex Ferugson eller Arsne Wenger or u name it hadde tatt over laget og trent det 1 år eller 2 før han hadde tatt over et stort lag, men det blir selvfølgelig å skyte darts i mørket.
Back to top
vegviks
Junior

PostPosted: 21.10.2007 15:56    Post subject: Reply with quote

Hvorfor Perry blir nevnt som RBK aktuell kan jeg ikke skjønne. Han fikk det ikke til, selv om nok med tider kan bli en knakanes god trener. Eneste grunnen jeg kan tenke meg, er at han er aktuell som trener til RBK2 evt
Kelso
Proff

PostPosted: 21.10.2007 16:10    Post subject: Reply with quote

Tror nok ikke at Perry blir vurdert som hovedtrener, men hvem vet med det styret vi har i Rosenborg. Kan ihvertfall ikke se for meg Fagermo som Rosenborg trener, det hadde vært en sann katastrofe. Strømsgodset spiller ufattelig kjedelig fotball og er enig med Bradys personlighets beskrivelse av fyren.

Nei, behold Tørum, om ikke så må det nytt blod inn i denne klubben (Sollied er unntaket), gjerne fra utlandet. Veit at dette har blitt gjentatt om og om igjen, men det nytter ikke å ansette assistenten til assistenten.

-Tony Soprano
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 21.10.2007 22:57    Post subject: Reply with quote

bluenova wrote:

Som jeg skrev: Jeg tror det. Joko spør om det finnes realistiske alternativ, og det er i den ånd jeg hevder det.

Sollied er ikke her på mandag, selv om jeg ønsker det. Ei heller noen andre.

Det som er VIKTIG er at KTE ikke blir en permanent løsning...

Hvad skulle gevinsten være med at have KTE som midlertidig træner, vi har alt at tabe og intet at vinde. KTE er sportsdirektør og bør koncentrere sig om det, se hvor godt det gik den sidste som både var trener og Sportsdirektør(Læs: Høgmo).
Vi har ingen kamper tilbage af betydning, greit vi har en lille chance for at komme i Europa(fat chance), så hvad vinder vi ved endnu engang at lave unødvendige rokader?
Hvem der så tager over i den korte periode frem til sæsonslut er sådan set ligegyldig, så længe vi har en stærk kandidat klar god tid før næste sæson.
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 23, 24, 25, 26  Next
Page 24 of 26

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

© 1999-2007 RBKweb