English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2007
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 GRATIS RBK E-POST
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messages   Log inLog in 
Spansk fotball
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt
View previous topic :: View next topic  
Author Message
simonfcb
Proff

PostPosted: 06.03.2007 21:44    Post subject: Reply with quote

For en omgang av Liverpool, for en drittomgang av Barcelona. Så sjeleglad for at vi ikke har sluppet inn mål, det har faen meg ikke vært langt ifra. Vi har heller ikke vært i nærheten av å score, så vi må heve oss mange, mange, mange hakk for å vinne og gå videre i dag.

Troen er der så vidt, men da må spillet og gjennombruddspasningene sitte! Eller vi kan fortsette slik, å ta et ran som Manchester gjorde.

``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
This Is Anfield
Veteran

PostPosted: 06.03.2007 22:42    Post subject: Reply with quote

<3 YOU'LL NEVER WALK ALONE <3
VerneTroyer
Veteran

PostPosted: 06.03.2007 22:53    Post subject: Reply with quote

Ja, hva er greia med det der? Velge en sang fra en gammel musikal som minst TRE andre lag også bruker?

Klarer ikke klubben å komme opp med noe selv, eller? Amatører!
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
bommel
Rutinert

PostPosted: 06.03.2007 22:54    Post subject: Reply with quote

Herlig å vise at godt gammeldags engelsk lagarbeid kan vinne mot formsvake individualister..
Back to top
View user's profile Send private message
This Is Anfield
Veteran

PostPosted: 06.03.2007 23:02    Post subject: Reply with quote

http://www.liverpoolfc.tv...sics/1.htm
Quote:

In England, the song's most famous outing was recorded in the early 1960s by Liverpool Merseybeat group Gerry & the Pacemakers, which reached #1 in the UK charts on the 26 October 1963 where it stayed for 4 weeks. It quickly became the club anthem of Liverpool Football Club and is invariably sung by its supporters moments before the start of the game. The words You'll Never Walk Alone feature in the club crest. In Scotland the song was also adopted as the anthem of Glasgow football club Celtic.

Quote:
Our own icon, the symbol that makes The Kop a legend all over the world, is our anthem: You’ll Never Walk Alone. If there is one thing that sets us apart as fans, it’s this pre-match ritual, this war cry, our hymn of triumph, and occasional pain. We’re custodians of the anthem, and we have to maintain it and pass it on to the next generation, in pristine condition. We can never dilute the song, its message and its impact with half-measures and bursts of applause half way through. Let’s respect the anthem and do it proud, sing it slowly and with heartfelt emotion, right to the end, scarves held high. Amen.

Fikk du svar der VerneTroyer. Det fins vel ingen klubb som har noe lignende. YNWA
simonfcb
Proff

PostPosted: 06.03.2007 23:18    Post subject: Reply with quote

Grattis This Is Anfield, med fortjent videre avasement i CL. Er for deppa til å si min mening om kampen nå.

Faen, ute i 1/8delsfinalen, hadde jeg ikke trodd før sesongen Crying or Very sad

``Det å gi seg på toppen er oppskrytt, man gir seg når man føler det er det rette valget´´ - Kjetil Andre Aamodt
Back to top
This Is Anfield
Veteran

PostPosted: 06.03.2007 23:21    Post subject: Reply with quote

Tusen takk Wink Ble veldig redd da det ble 1-0. Minnet meg fryktelig om kampen på lørdag Confused Men de klarte å dra det i land. Herlig laginnsats.

Virker som Eto'o var litt for tidlig tilbake, for han var ikke god. Jeg så derimot at Messi er på vei tilbake. å tror jeg Liverpool har gode muligheter for å nå finalen og vinne den.

Hail King Carra Very Happy
Nano
Veteran

PostPosted: 06.03.2007 23:26    Post subject: Reply with quote

VerneTroyer wrote:
Ja, hva er greia med det der? Velge en sang fra en gammel musikal som minst TRE andre lag også bruker?

Klarer ikke klubben å komme opp med noe selv, eller? Amatører!

Tuller du nå?
Back to top
knerten_10
Veteran

PostPosted: 06.03.2007 23:30    Post subject: Reply with quote

Liverpool hadde fortjent seier også i denne kampen. Spilte en solid kamp i følge meg. Hele Barcas angrepsrekke skuffet, verken Messi, Eto'o eller Ronaldinho virker å være helt i form. De to førstnevnte har vel greie forklaringer på det, men man bør ikke spille hvis man er så ute av form. Giuly og (faktisk) Gudjohnsen virket kvikkere den tiden de fikk spille. Alt i alt en fortjent seier til Liverpool.
simonfcb
Proff

PostPosted: 06.03.2007 23:30    Post subject: Reply with quote

Synes du Messi var på vet tilbake? Messi var litt grei i starten av 1. omgang, ellers var han veldig tam og dårlig, det dårligste jeg har sett av ham. Eto`o manglet det lille ekstra, og fikk ikke de stikkerne han vanligvis får til å score på. Ronaldinho skapte en sjanse, klarte faen ikke å score.

Genialt av Gudjohnsen på målet, bare så utrolig skuffende av det ikke blir flere sjanser, og et mål.

Jeg må si meg imponert over den lagmoralen Liverpool har inne, hvertfall med tanke på forrige kamp. The Kop på tribunen er vel ikke akkurat demoraliserende de heller, makan til fans må du vel til Argentina og River - Boca for å finne. Fantastisk.

Grattis nok en gang, This Is Anfield, og lykke til videre Tommel'n opp!

Back to top
This Is Anfield
Veteran

PostPosted: 06.03.2007 23:39    Post subject: Reply with quote

Takk igjen Wink Syns Messi viste tendenser ute på kanten, men han var veldig alene og fikk vel kun noen cornere. Det var det.

Bare Liverpool begynner å sette sjansene tror jeg de vinner hele driten. For maken til jobbing og innsats defensivt skal du lete lenge etter. The Kop var konge i dag. Jeg har heller aldri vært glad for tap før Very Happy
VerneTroyer
Veteran

PostPosted: 07.03.2007 17:34    Post subject: Reply with quote

This Is Anfield wrote:
http://www.liverpoolfc.tv/lfc_story/classics/1.htm
Quote:

In England, the song's most famous outing was recorded in the early 1960s by Liverpool Merseybeat group Gerry & the Pacemakers, which reached #1 in the UK charts on the 26 October 1963 where it stayed for 4 weeks. It quickly became the club anthem of Liverpool Football Club and is invariably sung by its supporters moments before the start of the game. The words You'll Never Walk Alone feature in the club crest. In Scotland the song was also adopted as the anthem of Glasgow football club Celtic.

Quote:
Our own icon, the symbol that makes The Kop a legend all over the world, is our anthem: You’ll Never Walk Alone. If there is one thing that sets us apart as fans, it’s this pre-match ritual, this war cry, our hymn of triumph, and occasional pain. We’re custodians of the anthem, and we have to maintain it and pass it on to the next generation, in pristine condition. We can never dilute the song, its message and its impact with half-measures and bursts of applause half way through. Let’s respect the anthem and do it proud, sing it slowly and with heartfelt emotion, right to the end, scarves held high. Amen.

Fikk du svar der VerneTroyer. Det fins vel ingen klubb som har noe lignende. YNWA

Jada, se hva Wikipedia skriver du;

"You'll Never Walk Alone" is a song written by Richard Rodgers and Oscar Hammerstein II for their 1945 musical, Carousel. It was sung in the original show by Christine Johnson and later Jan Clayton with chorus. It is sung in the movie by Claramae Turner (although the weeping Shirley Jones first tries to sing it, but cannot), and later reprised by Ms. Jones and a chorus.

The song is also sung by other association football crowds including:
England: Ipswich Town.
Austria: SK Rapid Vienna.
Netherlands: FC Twente, Feyenoord Rotterdam and Ajax Amsterdam.
Germany: FC St. Pauli (also Borussia Dortmund and Alemannia Aachen).
Greece: AEK Athens FC (AEK fans adopted a Greek version of the song).
Japan: F.C. Tokyo.
Italy: Hellas Verona F.C..

Og det er, så vidt jeg veit, regnet som den OFFISIELLE sangen til Borussia Dourtmund, uten at jeg kan garantere det.

Dette er forøvrig en Barcelona-tråd, så vi skal jo ikke spore av så mye som vi er i ferd med å gjøre nå..
Nano
Veteran

PostPosted: 07.03.2007 17:40    Post subject: Reply with quote

Stemningen på Anfield når You'll never walk alone ruger over stadion, overgår alt annet på noen annen stadion stemningsmessig. Sangen er Liverpools varemerke, og Liverpools sjel.

Hvorfor du, VerneTroyer, tar opp dette i en Barcelona-tråd er meg uforstående. Amatører? Bare for at Liverpool supporterne ikke finner opp en ny sang? Tåpelig.

Last edited by Nano on 07.03.2007 17:44; edited 2 times in total
Back to top
This Is Anfield
Veteran

PostPosted: 07.03.2007 17:41    Post subject: Reply with quote

Quote:
The words You'll Never Walk Alone feature in the club crest.

Ferdig med det

Ja, og Liverpool supporterne er de som har laget høyest lyd på et sportsarrangement Wink
VerneTroyer
Veteran

PostPosted: 07.03.2007 17:55    Post subject: Reply with quote

Selvsagt er de det, for på den måten har Liverpoll Football Club faktisk klart kunsstykket å lovlig stjele en av musikkhistoriens aller beste sanger. Du skulle bare hørt all den kjeften korledern min fikk da han delte ut den til oss i fjor, fra alle United-supportenerne som truet med å slutte i protest mot at Liverpoolsuportere tok seg slike friheter.
Mannen var ARSENAL-supporter for guds skyld, og en av de størte musikal-elskerne jeg noensinne har vært borti. Og teter at han hadde vist oss en klipp fra musikalen med den snagen, slik den er ment å synges, så skammet til å med Liverpool-supportener seg over at Liverpoll faktisk har stjålet en slik sang.

Det er rett og slett et av de størtse tyveriene i historien, og de har sluppet unna medc det. når så andre klubber begynte å bruke den også, så inplenter de hele greia inn i logo'n sin for å få det til å virke som om det er deres sang. Det er så sleip at jeg ikke finner ord for det enagng.

Men NÅ har jeg forsøplet både denne tråden og tastaturet mitt nok med å skrive om Liverpool i denn omgnang.
attach
Forumsjef

PostPosted: 07.03.2007 18:04    Post subject: Reply with quote

Du mener at Liverpool har brutt loven for å ha tatt i bruk den sangen, altså? Hvis ikke, så er det bare tull på deg.
Back to top
This Is Anfield
Veteran

PostPosted: 07.03.2007 18:05    Post subject: Reply with quote

Lol.

De hadde vel copyright på den sangen der Rolling Eyes

Vet ikke hvilket lag du holder med VT, men du er vel bare misunnelig på LFC fansen som har en slik sang. YNWA
VerneTroyer
Veteran

PostPosted: 07.03.2007 18:17    Post subject: Reply with quote

Nei, det har "Stjålet" helt lovlig, det er det som er det verste. og hvorfor i helvete skulle jeg være misunnelig på en gjeng englendere når RBK-fansen sitter på den ene sangskatten etter den andre?

Og bare så det er sagt, det blodrøde Merseyside-bandet Gerry & The Pacemakers er det eneste bandet som har spilt inn den sangen for å hedre klubben, i motsetning til de andre innspillignen som faktisk er til ære for sangen. Pacemakers-versjonen er forøvrig den kløartt dårligste versjonen også. Skal du høre sangen slik den fortjener, kan du for eksemplet ta det bryet med å spore opp Mormon Tabernakel Choir-versjonen.
Det er ikke enkelt, men så absolutt verdt det.
This Is Anfield
Veteran

PostPosted: 07.03.2007 18:21    Post subject: Reply with quote

Vet ikke om du har hatt den gleden av å være på Anfield, men det er stor forskjell på å høre kjernen synge et bilde ta'n ivers enn å være på anfield når hele anfield synger YNWA.

Du kan kalle det stjele om du vil, men så lenge de som lagde den ikke bryr seg er det vel ikke no problem for LFC å synge den.

Foretrekker Gerry and the Pacemakers jeg Wink

Men dette er vel en FCB tråd så vi får kutte den der.
fubar
Rutinert

PostPosted: 07.03.2007 23:07    Post subject: Reply with quote

Pappan min er mye sterkere enn pappan din!
Pappan min kan spise et helt brød uten å tygge!

Og til dere som ikke skjønner at dette var en kommentar til diskusjonen om hvem som har stjålet hvilken sang etc, så kommer forklaringen her:

Dette var altså en kommentar til diskusjonen om hvem som har stjålet hvilken sang etc.
Back to top
attach
Forumsjef

PostPosted: 08.03.2007 12:40    Post subject: Reply with quote

fubar wrote:
Pappan min er mye sterkere enn pappan din!

Haha, jeg var faktisk på nippet til skrive akkurat det samme selv i går, men jeg motsto fristelsen. Cool
Back to top
VerneTroyer
Veteran

PostPosted: 10.03.2007 12:06    Post subject: Reply with quote

Og bare så det er sagt, pappan min hadde nok fått en sikkelig omgang med god gammeldags deng av de aller fleste fedre. ja, sannsynligvis av de aller fleste av oss sønner her inne, også.:p
attach
Forumsjef

PostPosted: 10.03.2007 12:08    Post subject: Reply with quote

Som far så sønn.

Wink
Back to top
Ballahl
Rutinert

PostPosted: 11.03.2007 02:19    Post subject: Reply with quote

Fantastisk kamp idag, Messi imponerer, skulle gjerne hatt han i Manchester United.
Back to top
simonfcb
Proff

PostPosted: 11.03.2007 15:09    Post subject: Reply with quote

Ja, fy faen. Det var underholdning! Hat-trick av Messi, rødt kort, utrolig mange sjanser. Alt i alt et fair resultat(3-3), og jeg er strålende fornøyd.

Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Fotball generelt All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10  Next
Page 8 of 10

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

© 1999-2007 RBKweb