View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 13.04.2007 21:02 Post subject: Royal League 2007/08 |
|
|
– Vi endrer litt på formatet etter å ha gjort en del nyttige erfaringer i vinter med tanke på kampterminer og klima. Det nye oppsettet gir oss mulighet til å ha gruppespillkamper i Norge og Sverige fra midten av november til midten av desember. De siste kampene vil så spilles i Danmark i februar, sier turneringsleder Boye Skistad.
De to beste lagene i hver gruppe går videre. Sluttspillet vil gå i mars måned. Det skal spilles enkeltkamper både i kvart- og semifinalen. Fortsatt vil de tre landene få ha med fire lag.
Les mer: Endrer Royal League |
|
Back to top |
|
 |
tobias_1989 Senior
|
Posted: 17.04.2007 19:13 Post subject: |
|
|
Royal League bør legges ned. La Manga er faktisk mer spennende. _________________ Tobias Dahle |
|
Back to top |
|
 |
Harald Forumsjef

|
Posted: 17.04.2007 19:15 Post subject: |
|
|
For dig kanske. _________________ Per Ardua Ad Astra - TT-tifo |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Proff
|
Posted: 17.04.2007 19:17 Post subject: |
|
|
Jeg liker i grunn tanken med Royal League fortsatt. Det som mangler er noe som virkelig vil motivere klubbene skikkelig. Mulig at det ordner seg av seg selv, at RL vil få nok prestisje om man klarer å holde turneringen i gang lenge nok. Det som er mest synd for norsk del er at TVNorge har de norske rettighetene (eller hadde, det blir vel nye rettighetshavere fra inneværende sesong). For er det noe som ikke hører sammen, så er det TVNorge og fotball! Noen av sendingene var FANTASTISK DÅRLIGE!!! |
|
Back to top |
|
 |
tobias_1989 Senior
|
Posted: 17.04.2007 19:29 Post subject: |
|
|
Helt enig i at Royal League sendt på NRK eller TV2 ville blitt noe helt annerledes, men husk på at det ikke bare er seerne som tar turneringen useriøst, det er også klubbene. Mulig det endrer seg over tid, men jeg har ikke troen. _________________ Tobias Dahle |
|
Back to top |
|
 |
^Mirth Proff
|
Posted: 17.04.2007 19:34 Post subject: |
|
|
Syns det virker som de danske klubbene tar det seriøst. Virker som det til en viss grad var bedring også fra svensk hold denne sesongen. Derimot virker det nå som det er størst motstand i Norge mot denne turneringen, til tross for at norske klubber fortsatt uttaler positivitet.
Hadde RL blitt sendt på NRK eller Tv2 er jeg bra sikker på at populariteten hadde økt betraktelig i Norge også. En slik turnering må sendes av de som kan fotball, ellers graver den gradvis sin egen grav. Dessuten hadde det blitt langt større blest rundt en sånn turnering på disse to kanalene. |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Senior
|
Posted: 17.04.2007 20:34 Post subject: |
|
|
TVN er en C-klasses mickey mouse-kanal og RL-sjefene får skylde lave seertall på seg selv, da de ikke sjekket hvilken type kanal de solgte rettighetene til i Norge før de signerte kontrakten.
De såkalte nyhets- og værsendingene på TVN er en utrolig dårlig maskert unnskyldning for å kunne sende 15 min med reklame for å kompensere for at marksendte stasjoner ikke har lov til å sende reklame hver 30. minutt, og programmene de kjøper og sender er stort sett bunnslammet som TV3/TV2/NRK ikke gidder å bry seg med. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Junior
Joined: 16 Apr 2007 Posts: 71 Location: Rosenborg, Trondheim
|
Posted: 18.04.2007 04:53 Post subject: |
|
|
TVN er tvers igjennom en søppelkanal. Prøver av prinsipp å styre unna den kanalen.
Om klubben og spillerne tar RL seriøst så skal jeg vurdere å gjøre det og. _________________ 275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://bildr.no/image/62937.jpeg')" title="http://bildr.no/image/62937.jpeg" border="0"/> |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Rutinert
|
Posted: 18.04.2007 08:07 Post subject: |
|
|
Si TV2 eller TV3, NRK har havnet langt etter når det gjelder fotball produksjon.
Jeg takler ikke en hel kamp Med Kalle Løken som komentator. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Junior
|
Posted: 18.04.2007 10:57 Post subject: |
|
|
Og Semb er så mye bedre? _________________ 275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://bildr.no/image/62937.jpeg')" title="http://bildr.no/image/62937.jpeg" border="0"/> |
|
Back to top |
|
 |
Snorkel Rutinert
|
Posted: 18.04.2007 10:59 Post subject: |
|
|
Et ubetinget JA! |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.04.2007 11:16 Post subject: |
|
|
Semb og Alsaker og Davy er faktisk, nå banner jeg i kirken, mine soleklare favoritter, så jeg håper på TV2. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 18.04.2007 11:21 Post subject: |
|
|
Alsaker er litt vel mye Brann-supporter. Var faktisk så ille at Semb måtte bremse han under seriefinalen i Bergen i fjor. _________________ The man with the cure
Last edited by Haugen on 18.04.2007 11:24; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.04.2007 11:22 Post subject: |
|
|
Ja, det er sant at Alsaker er litt vel på kanten i forhold til det, men Davy synes jeg kun er sjarmerende og vittig. |
|
Back to top |
|
 |
Thor Arild Veteran

|
Posted: 18.04.2007 11:44 Post subject: |
|
|
Davy legger ikke skjul på at han er Brann-supporter. Da er det helt greit. _________________ Ja visst faen skal vi flire, som i 1964...
Ja til flere lørdagskamper |
|
Back to top |
|
 |
Brady Veteran
|
Posted: 18.04.2007 11:45 Post subject: |
|
|
Er enig i at Davy Wathne er vittig som programleder, men han var en katastrofe som kommentator hvis noen husker ham som det. Så nettopp en reprise av Polen-kampen i 1993, og skrekk og gru så useriøs han var. |
|
Back to top |
|
 |
Stubbelur Junior
|
Posted: 18.04.2007 12:50 Post subject: |
|
|
Han er også en katastrofe som blogger!
Synd det ikke går an å skru av tv-lyden og skru opp radioen lenger. Ettersom man får høre hva som skjer et par sekund før det skjer på tv'n >_< _________________ 275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://bildr.no/image/62937.jpeg')" title="http://bildr.no/image/62937.jpeg" border="0"/> |
|
Back to top |
|
 |
torerik Rutinert
|
Posted: 18.04.2007 16:27 Post subject: |
|
|
Om du virkelig er ivrig kan du jo kjøre signalet gjennom en PC og legge på en forsinkelse  |
|
Back to top |
|
 |
attach Forumsjef
|
Posted: 18.04.2007 16:30 Post subject: |
|
|
Såpass Det går sikkert an å bruke nettradio også. Mulig den synker bedre, men den kan jo uansett også forsinkes manuelt. |
|
Back to top |
|
 |
torerik Rutinert
|
Posted: 18.04.2007 16:31 Post subject: |
|
|
Tipper nettradio på grunn av bufferbruk har en vesentlig større forsinkelse enn en TV-sending. |
|
Back to top |
|
 |
Anders4 Senior
|
Posted: 18.04.2007 20:49 Post subject: |
|
|
Snorkel wrote: | Si TV2 eller TV3, NRK har havnet langt etter når det gjelder fotball produksjon.
Jeg takler ikke en hel kamp Med Kalle Løken som komentator. |
Selv pleier jeg å se fotballmesterskap på SVT i stedet for NRK, så jeg er enig i det at fotballsendingene til NRK er kjedelige å se på. Gruer meg til kamper med Alsaker like mye som Karl Petter, bra tips fra de som snakket om å bruke radio for å slippe de verste. Noen av TV-kommentatorene driver jo med ren radioreportasje likevel, de elsker å høre stemmen sin og synes det er hensiktsfullt å kommentere omtrent hver eneste ballkontakt.
Det var da verst som en driver og syter da. |
|
Back to top |
|
 |
arnt Rutinert

|
Posted: 18.04.2007 21:24 Post subject: |
|
|
Snorkel wrote: | Si TV2 eller TV3, NRK har havnet langt etter når det gjelder fotball produksjon.
|
Godt mulig, men de kutter ihvertfall ikke kampen fem minutter før slutt for å sende reklame. Og man kan vel forvente at NRK bruker mer enn ett kamera til produksjonen og at kamerateamet faktisk møter opp til rett tid. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
tobias_1989 Senior
|
Posted: 02.05.2007 18:10 Post subject: |
|
|
Royal League bør heller sendes på NRK enn TV2... TV2 sender MYE fotball, men sendingene er lavmål. Mini og Davy har jo egenhendig lansert seg selv som klovner, og Bredeli (utelukkende håndball) og Semb (... hva kan han egentlig?) er jo makkverk i seg selv. Syns både Løken, Scheie og resten av gutta er utrolig mye koseligere å høre på.. _________________ Tobias Dahle |
|
Back to top |
|
 |
Thor Arild Veteran

|
Posted: 31.05.2007 11:27 Post subject: |
|
|
Ser ut som Royal League-ledelsen gjør et siste desperat forsøk på å redde turneringa.
Royal League med et siste TV-framstøt.
Synd om turneringa går under. Moro med litt seriøs motstand om vinteren. Bare synd at Rosenborg ikke tar denne turneringa seriøst. _________________ Ja visst faen skal vi flire, som i 1964...
Ja til flere lørdagskamper |
|
Back to top |
|
 |
skjæringen Rutinert
|
Posted: 31.05.2007 13:00 Post subject: |
|
|
- Vi skal vinne hele turneringa inntil det mosatte er bevist uttalte Tørum gjentatte ganger før turneringa startet. Det som skjedde var at han ble tatt på senga fra deler av spillergruppa, representert ved Iversen, Basma med flere som ga blaffen i hele RL. Min teori er at Tørum var så skuffet over holdningene til store deler av spillergruppa, at det var direkte årsaken til at han valgte å tenke seg om vel og lenge før han endelig valgte å skrive under. Er temmelig sikker på at RL blir tatt skikkelig på alvor denne gang. Vi så jo også at den elendige(0 seire)innsatsen i turneringa forplantet seg langt ut på senvinteren, noe som ikke overrasket undertegnende i det hele tatt. En vinnerkultur ble til en taperkultur, og da har det faktisk lett for å fortsette. |
|
Back to top |
|
 |
|