View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
2mas Sjef

|
Posted: 12.06.2007 14:25 Post subject: |
|
|
To forslag fra Uwe Rösler, som jeg støtter:
- En trekning allerede fra 3. runde av ville gjort cupen enda mer spennende. Da kunne to eliteserielag risikert å møte hverandre, slik at et lag også måtte ha litt hell med trekningen for å komme langt.
- Jeg synes det skal innføres at det laget som trekkes først, får hjemmekamp. Enkelt og greit, og da kan ingen klage. Det er slik det gjøres i de fleste andre land, så hvorfor ikke i Norge? Det å drive og telle kilometers reiseavstand før det fordeles hjemmekamper, virker rart for meg, sier Rösler.
Les mer: Vil ha trekning fra 3. runde |
|
Back to top |
|
 |
This Is Anfield Veteran
|
Posted: 12.06.2007 14:45 Post subject: |
|
|
Me too. Det vil helt klart øke interessen for cupen. _________________ - Descansa en paz, Antonio ~ eres grande ~ estés donde estés... ¡Siempre con nosotros! |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Veteran
|
Posted: 12.06.2007 14:59 Post subject: |
|
|
Jeg er i utgangspunktet enig med Røsler, men man kan ikke sammenligne Norge med andre land. Faktum er at hvis man snur Norge på hodet ved Lindesnes så kommer man ned til Roma. Ingen andre land i Europa har de samme utfordringene når det gjelder avstand og reisetid. |
|
Back to top |
|
 |
TomH Veteran
|
Posted: 12.06.2007 15:44 Post subject: |
|
|
Kjello,
du skriver at ingen andre land i Europa har så store utfordringer som Norge når det gjelder reiseavstand.
Jeg har hørt det kan være lange kjøreavstander i et land som heter Russland også... _________________ Takk. |
|
Back to top |
|
 |
This Is Anfield Veteran
|
Posted: 12.06.2007 16:19 Post subject: |
|
|
Det tenkte jeg på også TomH. Jeg leste en gang i ett blad at det laget lengst til øst var 5-6 timer unna Moskva? De gjorde det ok hjemme men sugde borte. _________________ - Descansa en paz, Antonio ~ eres grande ~ estés donde estés... ¡Siempre con nosotros! |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Veteran
|
Posted: 12.06.2007 19:45 Post subject: |
|
|
TomH wrote: | Kjello,
du skriver at ingen andre land i Europa har så store utfordringer som Norge når det gjelder reiseavstand.
Jeg har hørt det kan være lange kjøreavstander i et land som heter Russland også... | Når man snakker om Europa så regnes som regel Russland ikke med da største delen av Russland ligger i Asia. Dessuten er ikke amatør klubber tillatt i den russiske cupen... |
|
Back to top |
|
 |
torerik Rutinert
|
Posted: 12.06.2007 20:13 Post subject: |
|
|
Jo, det er veldig vanlig å regne Russland som en del av Europa. |
|
Back to top |
|
 |
arnt Rutinert

|
Posted: 12.06.2007 20:21 Post subject: |
|
|
Alt land vest for Uralfjellene regnes som Europa, inkludert alt av Russland fra Kaliningrad til Jekaterinburg. _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
This Is Anfield Veteran
|
Posted: 12.06.2007 21:56 Post subject: |
|
|
Quote: | Dessuten er ikke amatør klubber tillatt i den russiske cupen... |
Så vidt jeg husker er ikke dette et amatørlag, men et lag i den øverste divsjonen. _________________ - Descansa en paz, Antonio ~ eres grande ~ estés donde estés... ¡Siempre con nosotros! |
|
Back to top |
|
 |
This Is Anfield Veteran
|
Posted: 12.06.2007 21:59 Post subject: |
|
|
http://en.wikipedia.org/w...ladivostok
275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/Russian_Premier_League_map.png')" title="http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/1/1f/Russian_Premier_League_map.png" border="0"/> _________________ - Descansa en paz, Antonio ~ eres grande ~ estés donde estés... ¡Siempre con nosotros! |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Veteran
|
Posted: 12.06.2007 22:12 Post subject: |
|
|
Topp klubber har i større grad råd til slike reiser. Dessuten har Russland et godt utbygd jernbanenett. Røslers forslag vil innebære at Kirkenes IL vil måtte bli nødt til å dra til Stavanger for å spille cupkamp. Det vil selvfølgelig tære ekstremt på økonomien i den aktuelle klubben... |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 12.06.2007 22:15 Post subject: |
|
|
Slik er det nå også. Steinkjer skal til Alta for å spille cup i morgen, og Tromsø til Stjørdal. Det mest fornuftige utifra dagens system hadde vært Alta-Tromsø og Stjørdals Blink-Steinkjer. _________________ The man with the cure |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 12.06.2007 23:58 Post subject: |
|
|
Alle reiseutgifter i cupen dekkes vel av cupkassa? Problemet er at overskuddet i cupkassa dermed blir mindre. Dessuten taper mange 3. divisjonsspillere arbeidsfortjeneste. Likevel vil de fleste fra 3. divisjon være utslått innen 3. runde, og dermed er jeg åpen for trekning. |
|
Back to top |
|
 |
arnt Rutinert

|
Posted: 13.06.2007 19:39 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Dessuten har Russland et godt utbygd jernbanenett. |
Du skal med andre ord være mer enn middels interessert i tog for å holde ut som spiller for Vladivostok...  _________________ "Engang en ret forvoven Jyde
Med Hagel paa en Thrønder vilde skyde,
Men fik hans Pande ei i sønder,
Nei, der skal Kugle til en Thrønder!" |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Veteran
|
Posted: 13.06.2007 19:56 Post subject: |
|
|
Det kan godt hende ja, dessverre så aner jeg veldig lite om hvilke transportmetoder de bruker til bortekampene sine... |
|
Back to top |
|
 |
VerneTroyer Veteran

|
Posted: 13.06.2007 20:09 Post subject: |
|
|
Mjøndalen - VIF 2-3 er vel ikke akkurat imponrende av gutta i blått. AaFK måtte ut i ekstraomganger, så jeg.. _________________ "Itj roit dåkk så langt ut på jorde at dåkk itj sjer traktor'n eingang!"
N.A. Eggen |
|
Back to top |
|
 |
Zorac Veteran

|
Posted: 13.06.2007 20:18 Post subject: |
|
|
Titta faktisk innom og så siste halvtimen omtrent av Mjøndalen - VIF. Jan Derek skårte omtrent med en gang jeg satte på. Selv om de da leda, var det bare med ett mål, og jeg ble overraska over hvor tafatte VIF var. Første ti - femten minuttene etter skåringa var Mjøndalen best, selv om det aldri ble farlig.
Elendige pasninger, latterlige ballmist både med og uten press, tamme avslutninger og dårlig bevegelse på topp var det jeg så av VIF i dag. Jeg hadde blitt forbanna om Rosenborg ikke ga mer i en cupkamp hvor de kun leda med ett mål med en halvtime igjen. De virka rett og slett umotiverte og giddalause. _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
Back to top |
|
 |
tr0ndern Veteran

Joined: 16 Feb 2006 Posts: 2267 Location: Hjemme på hybelen
|
Posted: 14.06.2007 08:48 Post subject: |
|
|
Kjello wrote: | Det kan godt hende ja, dessverre så aner jeg veldig lite om hvilke transportmetoder de bruker til bortekampene sine... |
Jeg vil tippe de bruker noe som begynner med f og slutter med y, og har en l i mellom. _________________ -Pappa, kan man få barn av analsex?
-Selvfølgelig! Hvordan tror du ellers Molde-supportere blir til? |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Veteran
|
Posted: 14.06.2007 11:32 Post subject: |
|
|
Uansett så er dette en toppklubb som sikkert har rikelig med penger, Russiske klubber har jo det for tiden... Røslers forslag innebærer at 3 div klubben "Hammerfest IL" kan risikere å måtte reise ned til Kristiansand for å spille cupkamp. Og jo flere som må reise veldig langt og dyrt jo mindre blir cupkassa. Kanskje den til slutt blir for liten og går tom også... |
|
Back to top |
|
 |
henning Veteran

|
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 26.06.2007 13:17 Post subject: |
|
|
Spiller man bortekamp i 3. runde i cupen, betyr det normalt at man har en hjemmekamp til gode senere i turneringen.
Rosenborg har spilt hjemme kun to ganger de siste 14 årene i cupens 3. runde. Til sammenlikning spiller Lillestrøm sin åttende hjemmekamp, det samme gjør Vålerenga. Viking og Brann spiller borte i år, men de har ni og åtte hjemmekamper de siste 14 årene. En ganske skjev fordeling.
- Trekning om hjemmekamp har jeg ingen tro på, sier arrangementssjef i NFF, Dag Vestlund.
- Verken vi eller klubbene opplever problemer med den ordningen vi har i dag, så det finnes ingen grunn til å endre på dette. Folk tror at bare det blir så tilfeldig som mulig så blir det bedre. Slik er det ikke.
Les mer: Bortefordel for RBK |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Veteran
|
Posted: 26.06.2007 13:39 Post subject: |
|
|
Har vel også med at RBK ofte har måttet tatt turen oppover i landet... |
|
Back to top |
|
 |
henning Veteran

|
Posted: 26.06.2007 13:43 Post subject: |
|
|
Trekning vil gjøre at ting blir tilfeldig, ikke systematisk urettferdig. Jeg synes tilfeldig er bedre enn systematisk urettferdig, men NFF har tydeligvis et annet syn på det. Det virker jo også som om Vestlund tar feil når han sier at klubbene ikke opplever problemer med ordningen, VIF og LSK er jo (naturlig nok) misfornøyde. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.06.2007 17:48 Post subject: |
|
|
Både Tromsø (Tromsdalen), Odd (Tønsberg) og Fredrikstad (Nybergsund) ligger under til pause. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 27.06.2007 18:24 Post subject: |
|
|
FFK-Shabani har greid mesterstykket å bli utvist i tre kamper på fire dager!
Ser nå at NRK Sport har direktesending fra kampene med elitelag. |
|
Back to top |
|
 |
|