English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2007
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 GRATIS RBK E-POST
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messages   Log inLog in 
Martin Andresen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
bommel
Rutinert

PostPosted: 30.10.2007 15:17    Post subject: Reply with quote

Så lenge vi har den formasjonen med diamant som vi har nå så ser jeg ingen grunn til å hente martin, for der er tettey god.
Men hvis man skulle falle tilbake til 4-3-3 så kunne han vært god å ha sentralt.
Back to top
View user's profile Send private message
KRS
Junior

PostPosted: 30.10.2007 15:17    Post subject: Reply with quote

Brady wrote:

... men ikke i veldig farlige posisjoner, slik f.eks. Roar Strand hadde mange av da han ble forsøkt sentralt i år, og som Jan Gunnar Solli hadde minst en av i hver kamp.

Å nei, ikke misforstå, jeg sammenlikner IKKE Tettey med Solli. Solli spiller jo bare bra på de lagene som ikke betaler lønna hans.

Og det er sant det du sier, Tettey mister sjeldent i farlige situasjoner, og om han gjør har han moralen til å kjempe ballen tilbake. Jeg synes Tettey er mye bedre nå enn det han var da han ble skrytt opp i skyene tidligere i sesongen, da jeg mener at han gjorde mange rare valg. Kanskje mye pga modenhet og uvandt posisjon. Men hvis denne stigningen fortsetter tror jeg han kan bli vanvittig god.

Synes han kan minne litt om Vieira i spillestilen.

EDIT:Ser at jeg sklir litt off-topic her så tror vi legger den dødi denne tråden.
Back to top
Juchmako2
Rutinert

PostPosted: 30.10.2007 15:38    Post subject: Reply with quote

Riseth har vel minst like gode piske- og motivatoregenskaper som Andresen. Og synes Tettey er bedre enn Andresen på midten nå.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
bommel
Rutinert

PostPosted: 30.10.2007 15:53    Post subject: Reply with quote

Tettey er god nok til å holde på ankeret i diamanten, men i 4-3-3 trenger vi en mer pasningssterk.
Back to top
blackwater
Senior

PostPosted: 30.10.2007 15:55    Post subject: Reply with quote

I den sentrale possisjoenen er vi NØDT til å ha en passningssterk spiller. Tettey har ikke overbevist meg på dette enda. Og han er ikke lenger et ungt talent. Passninger ligger i "blodet"
Back to top
gm
Senior

PostPosted: 30.10.2007 20:08    Post subject: Reply with quote

Andresen på midten, og Tettey tilbake som stopper. Vi ville fått en enda mer ballsikker midtbane, samt større tempo i bakre firer.
Back to top
WegHard
Proff

PostPosted: 30.10.2007 20:34    Post subject: Reply with quote

Nei, da ser jeg heller at man setter Traore ned på back og kjører

Skjelbred - Andresen - Tettey
---------------Sapara

Tror ikke Tettey har noe i forsvaret å gjøre. Kaster bort mye løpskraft med å sette han som stopper. Om Tettey er best som sentral midt eller ikke klarer jeg ikke helt å bestemme meg for. Synes han har gjort gode kamper i begge posisjoner, og han ser ut til å vokse hurtig i den krevende sentrale midtbanerollen.

Andresen klarer jeg heller ikke helt å bestemme meg for hva jeg synes om. Det jeg er fullstendig klar på er at jeg ikke vil ha han på laget på bekostning av Skjelbred, Tettey eller Sapara. Jeg er imidlertid også enig i at en ledertype er viktig. Uten Riseth på banen mangler vi rett og slett en slik type i dagens stall, og det ser jeg på som en klar svakhet. Ingen i den tidligere nevnte troikaen matcher Andresen på akkurat dette.
Jarwson
Junior

PostPosted: 30.10.2007 20:55    Post subject: Reply with quote

Andresen kommer aldri til å bli Rosenborgspiller. Tror rett og slett han ikke vil flytte til Trondheim å spille for oss. Tror han ender opp i Stabæk eller Enga.
Back to top
Guffen
Senior

PostPosted: 30.10.2007 21:00    Post subject: Reply with quote

Han ender GARANTERT opp i FC København eller Brøndby. Big city, big money, samme trygge livsstil og sikkert kort vei til nærmeste bridgebord også.

Last edited by Guffen on 30.10.2007 23:42; edited 1 time in total
Back to top
stalet
Junior

PostPosted: 30.10.2007 21:09    Post subject: Reply with quote

Skjønte ikke vitsen med den siste kommentaren der.

Det som er litt pussig er at MA ikke ser utfordringen i å ta Brann til CL? Mulig han ser sine egne begrensninger.....
Back to top
Zorac
Veteran

PostPosted: 30.10.2007 21:32    Post subject: Reply with quote

Kan ikke se hvorfor Andresen skulle velge oss. Økonomi er nok ikke et problem, han har penger nok fra før, og Brann vil sikkert matche våre lønnstilbud, i og med at han blir sett på som lagets viktigste spiller.

Dessuten blir han spillende i samme liga, så det er ingen større eller annerledes utfordringer enn det han har per i dag. Han er også garantert mulighet for CL neste år i Brann, noe vi ikke kan tilby, og Brann er i ferd med å etablere seg som et lag med jevne muligheter for Europa.

Med statusen, tillitten og fremtidsutsiktene han i dag har i Brannkan jeg ikke se en eneste grunn til å komme til oss. Jeg ser flere grunner til at han heller skal bli.

Blir nok utlandet!
Kleven
Proff

PostPosted: 30.10.2007 21:56    Post subject: Reply with quote

Zorac wrote:
Med statusen, tillitten og fremtidsutsiktene han i dag har i Brannkan jeg ikke se en eneste grunn til å komme til oss. Jeg ser flere grunner til at han heller skal bli.

Det er vel avklart at han forsvinner fra Bergen. Hvis brakka ønsker han tror jeg det er vif og rbk det står mellom. Spørsmålet blir da om han per dags dato vil sikte seg inn på å nå langt i CL eller å prøve seg som trener (snakker kun om hans ambisjoner her). Kan ikke se at noen andre norske klubber skulle være aktuelle. Utlandet er selvsagt en mulighet.
SLOGUM
Junior

PostPosted: 30.10.2007 22:12    Post subject: Reply with quote

SA nettopp på tv2 at Martin Andresen og Husklepp begge er ønska av VIF, og at det er førstevalget til Martin A. Eneste som gjenstår er at VIF innfri krava hans. Han blir enten spillende trener el spiller.

De spekulerte også i at Huseklepp endte der. Må si at VIF og Martin A, da kan en trygt si at de passer godt sammen. Høy klysefaktor der:)
Back to top
Anders4
Senior

PostPosted: 30.10.2007 22:18    Post subject: Reply with quote

stalet wrote:

Det som er litt pussig er at MA ikke ser utfordringen i å ta Brann til CL? Mulig han ser sine egne begrensninger.....

Jeg stusset også over det der, men det sier vel kanskje litt om hva Andresen tror om Brann sine sjanser om å kvalifisere seg til CL. Med en nå ganske lang internasjonal erfaring på landslaget, har han peil og føling med hva som kreves på det nivået der.
Back to top
Zorac
Veteran

PostPosted: 30.10.2007 22:28    Post subject: Reply with quote

Kleven wrote:
Det er vel avklart at han forsvinner fra Bergen. Hvis brakka ønsker han tror jeg det er vif og rbk det står mellom.

Poenget mitt var altså ikke at han skulle bli værende i Brann, poenget mitt var at jeg ikke ser hva vi kan tilby. Lønn, og i hvertfall spilletid i Brann tror jeg ikke vi overgår, han får CL-spill/kvalik i Brann, noe han ikke er garantert hos oss, og jeg kan ikke i min villeste fantasi inbille meg at han skulle vurderes som trener.

Laget Brann er på mange måter bygget rundt Andresen, noe som gjør at han er garantert spilletid, stjernestatus og landslagsspill. Ingen garanti for at han ville funnet seg til rette på samme måte i RBK, samt at laget allerede er i full oppbygging idet han kommer.

Altså har han det sannsyligvis bedre i Brann enn han ville fått det på Rosenborg. Men dersom VIF frister med trenerplass, kan de tilby noe Brann - ei heller vi - kan tilby.
vegviks
Junior

PostPosted: 30.10.2007 22:45    Post subject: Reply with quote

Men om Vålerengen tilbyr ham trenertilbud på A-laget, har vi vel én mindre konkurrent til troféet neste år
stjørdaling
Senior

PostPosted: 30.10.2007 22:49    Post subject: Reply with quote

Er det avkreftet at Andresen kunne tenke seg en klubb i utlandet? Det ville jeg sett på som mest naturlig for en slik spiller. Om jeg husker riktig var jo Osasuna interisert i spilleren
Zorac
Veteran

PostPosted: 30.10.2007 22:51    Post subject: Reply with quote

Hehe, ja. Det kan selvsagt skje at Andresen er en strålende trener fra dag èn. Men det er et sjangsespill å ta. Stemmer nok som det sier, man lærer ikke av andres feil. De har sett på Lerkendal hvor skjevt man kan komme ut med urutinerte etterfølgere til urutinerte trenere. Det er ikke lenge siden Myhre sa takk for seg.

De satser i såfall høyt VIF, om de ansetter han som (spillende) trener. Men fallhøyden er stor, og jeg mistenker lignende reakjoner fra tribunen på Ullevaal som hos oss dersom han ikke skulle innfri.
Geir_Brann
Senior

PostPosted: 30.10.2007 23:25    Post subject: Kravstor og ambisiøs Reply with quote

Martin er en kravstor og ambisiøs spiller som nyter stor respekt i fotball Norge.

Ifølge Tv2 nyhetene har Jan Albu i VIF fått bekreftet at Vålerenga er Martins førstevalg, hvis de klarer å innfri hans sportslige krav...

Jeg tror ikke Brann klarer å holde på Martin uansett hvor mye penger de legger på bordet, dette ligger nok mer på at hans familie også har ønsker og et liv.. han er ikke 19 lengre, og uten barn, men en voksen familiefar..
Nero
Proff

PostPosted: 31.10.2007 05:34    Post subject: Reply with quote

Dersom Martin skulle ha et ønske om å forlate Brann til fordel for Rosenborg vil jeg tro at det er et sært rart tidspunkt å gjøre det på nå. Da ville han vel heller kommet hit forrige gang det var aktuelt. Nå? Neppe...
Back to top
henning
Veteran

PostPosted: 31.10.2007 08:27    Post subject: Reply with quote

Ifølge denne artikkelen så "vet BT at MA nylig har kjøpt hus i Oslo". VIF blir hele tida nevnt, men er ikke Stabæk mer sannsynlig? Han har vel følelser for den klubben, han kjenner folk der, og de er nærmere gull neste sesong enn VIF?
Back to top
Troilonge
Rutinert

PostPosted: 31.10.2007 16:14    Post subject: Reply with quote

Tchoy, Alanzhino, Andresen, Stenersen. Høres grei ut den.
View user's profile Send private message MSN Messenger
vegviks
Junior

PostPosted: 31.10.2007 16:18    Post subject: Reply with quote

Henning Hævver (ref. Nils Johan Semb) og Stenersen Look-alike Keller..og vips ble midtbanen litt dårligere igjen
Dags
Veteran

PostPosted: 31.10.2007 19:22    Post subject: Reply with quote

Henning Hævver (som det forøvrig også uttales i sosseland, ikke bare av Semb) er da absolutt en habil midtbanespiller.
ssjovold
Proff

PostPosted: 31.10.2007 19:27    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder bridgebord, så bor verdens beste bridgespiller (Geir Helgemo) i Trondheim.... og jeg hadde gjerne likt å sitte ringside hvis de to hadde braket sammen. En irritert, utspilt Andresen mot kjøttbolla Helgemo som alltid har kolaflaska og et lunt smil på lur...

Andresen kan dra til FCK. Hvis lojalitet betyr noe som helst i verden, så hadde han satt hyklerrekord med å komme til trondheim
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... , 9, 10, 11  Next
Page 10 of 11

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

© 1999-2007 RBKweb