English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2007
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 GRATIS RBK E-POST
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messages   Log inLog in 
Nye spillere 2008
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44  Next

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Zorac
Veteran

PostPosted: 09.11.2007 21:26    Post subject: Reply with quote

Den som venter på noe godt...
Katalysator
Rutinert

PostPosted: 09.11.2007 21:43    Post subject: Reply with quote

Er veldig enig med Zorac, jeg håper mest på østeuropeiske overraskelser i vinter. Det er svært få spillere i Norge som får blodet til å pumpe i kjønnsorganet mitt, og de få vil bli latterlig dyre, så det er like greit å la være.
Back to top
View user's profile Send private message
Ulv
Junior

PostPosted: 09.11.2007 21:51    Post subject: SATS TRØNDERSK Reply with quote

RBK - sats trøndersk det ER massevis av talenter i Trøndelag, vis god trønderånd, la trønderske spillere få komme til. Hopp IKKE over bekken etter vatn. Det vil aldri lønne seg i det lange løp.
Back to top
1917
Veteran

PostPosted: 09.11.2007 22:00    Post subject: Reply with quote

Innlegget ovenfor passer vel bedre i "spillerkjøp"? Uansett er det utopisk å tro at vi kan få alt vi trenger fra Trøndelag, desverre.

"Undrar om Valencia kommer över mittlinjen. De får slå en långboll i så fall. Vi vinner med 4-0." - Iversen
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Zorac
Veteran

PostPosted: 09.11.2007 22:36    Post subject: Reply with quote

Katalysator wrote:
Det er svært få spillere i Norge som får blodet til å pumpe i kjønnsorganet mitt

Noe av det festligste jeg har lest på en stund! Takk Katalysator! Very Happy
Ballahl
Rutinert

PostPosted: 09.11.2007 23:19    Post subject: Reply with quote

robbie, det å argumenter mot deg er håpløst.
Makan til pisspreik skal man lete lenge etter.

Du er minst like dum som TomH!

Beklager det siste..
Back to top
Matt
Junior

PostPosted: 09.11.2007 23:44    Post subject: Reply with quote

Hei folkens.

vist vi får inn så mange som 4-6 spillere, kan de umulig være norske kvalitets spillere. Det vil bli for dyrt.

personlig håper jeg rbk fortsetter sitt gode arebied med junior avdeling og at de ellers suplerer troppen med spillere fra utlandet og enkelt gode unge norske spillere. Men her bør en passe på å ikke betale blod pris for gjenomsnittelige spillere.

neste år håper jeg Nordvik og Ås for flere sjanser på a laget, slik at de for håpentligvis kan bli gode nok til å bli fast på rbk om et par år. Hadde også vært gøy vist jamtfall kunne kommet stark tilbake etter skaden.

når det gjelder kjøp av nye spillere håper jeg vi får inn

3 Forsvars spillere

slik det står seg nå har vi bare to sikre i forsvar og det er stoor og nordvik

synes stoor har vært grei defensivt, men har en del å jobbe med fremover på banen.

nordvik trenger litt mer tid på seg før vi kan satse på han fast på a laget

håper også at Kvarme. Riseth og Strand tar et år til

1 Midtbane spiller

Synes vi har mange gode midtbane spillere. Så det er ikke noe stort behov for forsterkninger

1 Angrep

Synes også vi har et godt angrep, med et begrenset behov for forsterkninger

Håper vi invisterer i noen klare forsterkninger først og fremst i forsvar, og i noen spenende talenter.
Håper også minst to av spillerne vi skaffer oss er øst europere, da disse sansynligvis holder høyere nivå sammenlignet med pris sammenlignet med det norske spillere vil gjøre.
Back to top
spællåtmæ
Senior

PostPosted: 10.11.2007 00:08    Post subject: Reply with quote

synes d er ekstremt mye fokus på øst europeiske spillere i dette forumet. why ? pga at vi har sapara og han har gjort d bra. ikke glem at de fleste øst europeiske forsvarsspillere har liten erfaring med soneforsvar. sats heller på norske/nordiske spillere...
Back to top
Zorac
Veteran

PostPosted: 10.11.2007 00:55    Post subject: Reply with quote

Grunnen til østeuropeisk fokus er nok at det er sannsynligvis det stedet i verden man får mest kvalitet for pengene uten at det går utover EØS-kvota. En skandinvisk eller vest/søreuropeisk Sapara hadde kostet fryktelig mye mer enn 10 millioner.
spællåtmæ
Senior

PostPosted: 10.11.2007 01:09    Post subject: Reply with quote

tror fortsatt ikke det vil være lønnsomt å hente defensive spillere derfra...
Back to top
Yngve87
Junior

PostPosted: 10.11.2007 01:17    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
ja men faen da yngve!! hvor var du hen på slutten av 90-tallet??? husker du ingen av kampene? husker du ikke winsnes sin ro med ballen? husker du ikke gjennombruddspasningene hans mot Borussia Dortmund?

Joda, jeg husker Fredrik Winsnes og hans pasninger, men jeg husker også tidvis forferdelig frustrerende spill. At han hadde gode gjennombruddspasninger mot Borussia Dortmund betyr uansett ikke at han var fast på landslaget slik du hevdet.
Back to top
robbie
Proff

PostPosted: 10.11.2007 01:38    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:
Makan til pisspreik skal man lete lenge etter.

Du er minst like dum som TomH!

Beklager det siste..

hehe Very Happy det der tar jeg som et komplement. langt smartere folk enn deg har måttet gi seg tidligere Wink
Jonas
Rutinert

PostPosted: 10.11.2007 01:43    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Vi trenger ingen ny spiss, etter min mening. Aas må da også få muligheten. Han er god nok til å være backup i Tippeligaen. I tillegg har vi Konan.

Katalysator wrote:
Er veldig enig med Zorac, jeg håper mest på østeuropeiske overraskelser i vinter. Det er svært få spillere i Norge som får blodet til å pumpe i kjønnsorganet mitt, og de få vil bli latterlig dyre, så det er like greit å la være.

275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://www.fifa.com/mm/photo/tournament/competition/49%5f07006%5f12508%5ffull-lnd.jpg')" title="http://www.fifa.com/mm/photo/tournament/competition/49%5f07006%5f12508%5ffull-lnd.jpg" border="0"/>

Apropos spisser og østeuropere, har jeg et meget godt forslag. Siden Martin Fillo etter alt å dømme går til Viking eller ikke er god nok for Rosenborg, synes jeg vi burde ta en kikk på Martin Fenin. Sammen med Lubos Kalouda ble han toppscorer for Tsjekkia under årets U20-VM. En av scoringene kom mot Argentina i finalen. Spiller til daglig i Teplice, men at klubber som Arsenal og Liverpool har vist interesse trekker selvfølgelig ned dessverre.
robbie
Proff

PostPosted: 10.11.2007 01:47    Post subject: Reply with quote

forøvrig så VAR winsnes fast inventar hos Nils Johan Semb. thats a fact you can't deny
Johnny W
Veteran

PostPosted: 10.11.2007 01:51    Post subject: Reply with quote

Ballahl wrote:

Hahaha. Rette rævva som feis, kaste stein i glasshus, osvosv...
martibs
Senior

PostPosted: 10.11.2007 04:42    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:
forøvrig så VAR winsnes fast inventar hos Nils Johan Semb. thats a fact you can't deny

Sikkert derfor han var elsket i hele Trøndelag. Eller vent nå...
Junior

PostPosted: 10.11.2007 08:23    Post subject: Reply with quote

HELT enig i at vi burde lukte på fenin, han er en klassespiller! sinnsykt god på FM, selv om jeg vet at man ikke skal selge bjørnen før skinnet er skutt så tror jeg nok han hadde gjort seg hvis(understrek) kone forsvinner, for med kone, iversen, aas har vi gode nok spisser etter min mening, men skulle kone forsvinne burde vi så absulutt hente fenin. han er leken!!
Tommærn
Senior

PostPosted: 10.11.2007 09:31    Post subject: Reply with quote

http://fotball.adressa.no...e94343.ece

Eggen er offensiv i media når det kommer til overganger. Det liker jeg Cool
Av disse håper jeg på: Strand, Reginiussen, Tarik og Bjørdal.
To forsterkninger i forsvarsrekka, en angriper, og en midtbanespiller.
I tilleg kunne Demidov vært bra backup for Tettey om han skulle bli skadet eller solgt.

I tillegg ønsker jeg en feiting såklart.
Back to top
SLOGUM
Junior

PostPosted: 10.11.2007 09:45    Post subject: Reply with quote

I følge det Eggen sier i adresseavisa idag, (nettutgaven) er BJørkøy den som er nærmest en overgang til RBK:

kan se lovende ut det her! RBK
Back to top
Stano_11
Rutinert

PostPosted: 10.11.2007 09:55    Post subject: Reply with quote

Får vi tak i Bjørkøy, Tarik E., Lars I Strand og Reginiussen og en super stopper fra øst europa blir jeg fornøyd.

Han Lædre Bjørdal vil jeg ikke ha uansett. Kommer til å slite rævva av seg på benken. Ikke god nok i det heletatt for Rosenborg pr idag. Lang vei å gå før han kan bli aktuell for Rosenborg. Bare tull å hente han.
Back to top
SLOGUM
Junior

PostPosted: 10.11.2007 09:58    Post subject: Reply with quote

Tror Lædre Bjjørdal kan ha godt av ett år og to i tippeligaen sammen med Kåre før han kommer til RBK!
Back to top
O-Rex
Junior

PostPosted: 10.11.2007 10:24    Post subject: Reply with quote

Urgh, jeg skulle ønske klubben begynte med å ansette trener og avklare hans prioriteringer i forhold til spillere og spillestil før man går til butikken for å handle spillere. Spesielt siden det ser ut til at vi skal handle på Rema. Rema kan være greit det, men vi får ikke noe gourmetmåltid ut av det. Men siden vi nå handler spillere før vi ansetter trener synes jeg Bjørkøy er et ok valg. Han er en potet, og etter min mening tror jeg han kommer til å slite med å få mye spilletid. Men han er anvendelig og kan dekke flere plasser så det er greit nok. Selv om han er en Beatepotet og ikke en fransk delikatessepotet.

Jeg kjenner ikke spilleren i detalj, men hans vinnervilje, innats og glød både i kamp og på trening er noe vi trenger. La han sparke ned latsabbene på trening så de lever i frykt og må flytte beina mer enn de har gjort hittil i år.
stolavs
Junior

PostPosted: 10.11.2007 11:09    Post subject: Reply with quote

Lurer på om RBK kan benytte seg av at Kåre I er trener i glimt neste år-...kjøpe inn spillere som kanskje ikke hever bk i dag, men at de blir leid ut til glimt et år eller to slik at de får matching for så å komme t rbk...er dette sansynlig?
Back to top
Yngve87
Junior

PostPosted: 10.11.2007 11:25    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:

Host opp kilder med kampfakta angående startoppstilling. Da vil du også se at 4 eller noe sånt av de 12 kampene Winsnes har på landslage er i den jallaturneringen i østen.
Back to top
magnus*
Junior

PostPosted: 10.11.2007 14:30    Post subject: Reply with quote

Liker ikke at de vingler slik mellom 4-3-3 og 4-3-1-2. Med de spillerne vi har i dag, og med de vi kommer til å ha neste år - vil 4-3-1-2 være helt klart best.

Sapara er genial i en litt friere rolle, og Konè/Iversen vil bli en suksess neste år.

Hent inn Reginiussen som kan kjempe med Riseth og Nordvik om midtstopperplass, samt en ny venstreback. Traorè må fortsette på midtbanen. Utrolig viktig med midtbane som jobber hjemover. Hanstveit var jo hjelpesløs mot Rennes når Huseklepp gang på gang sviktet defensivt. Rosenborg har jo også slitt med at Sapara har blitt liggende altfor høyt som indreløper. Skjelbred og Traorè er mye flinkere i den rollen.

Legger Strand opp, må det inn en høyreback i tillegg.

På midtbanen kan Strømstad hentes inn. Han kan utfordre dagens spillere. Bjørkøy er god nok for den fysiske Tippeliga-fotballen, men vil falle igjennom internasjonalt.

På topp er Konè/Iversen soleklare valg. Aas blir utfordrer. I tillegg har vi Konan i bakhånd.

Og tilslutt det viktigste, hent Trond Sollied.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 41, 42, 43, 44  Next
Page 42 of 44

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

© 1999-2007 RBKweb