| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
RBKfan100% Senior

Joined: 02 May 2006 Posts: 127 Location: Et utspark unna lerkendal
|
Posted: 04.11.2007 11:34 Post subject: |
|
|
| Hunk wrote: | Ja, det lover godt Vernetroyer for framtida:P
Synes RBK juniorene er noe av det klubben kan være mest stolt av, ivertfall i år når A-laget ikke har vert så bra. |
Ja, Virker som om vi har et solid Jr-lag..
Noen som vet om en back på junior ved navn klaussen?
Hvilket nivå holder han? |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Proff
|
Posted: 04.11.2007 12:10 Post subject: |
|
|
han er vegværing. broren har vel også vært innom rbk. lokalavisa hjemme i brønnøysund skriver i alle fall side opp og ned om han. men har aldri sett han selv. spilte fjerdedivisjon i veldig ung alder på samme lag som faren sin _________________ æ syns atomkrig e førr jævlig (men at høsten kainn vær fin) |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Proff
|
Posted: 04.11.2007 12:27 Post subject: |
|
|
| Vemundo wrote: | Basert på dette vil jeg tro at flere av de 9 du nevner ikke var så sentrale for laget. Jeg tror også det er mye lettere å bytte ut vinger og backer på et lag uten å ødelegge spillestilen så lenge sentrallinja er noenlunde intakt.
(...)
Før 97-sesongen ble bl.a. Bergdølmo og Erland Johnsen hentet, så disse var også på plass en sesong før spillere som Hjelde og Stensaas forsvant.
(...)
En annen faktor er at utskiftningene ofte bestod i at det kom erfarne spillere inn, evt. spillere som hadde vært i RBK før, fra samme fotballkultur og bakgrunn, som var mye lettere å integrere i laget og spillestilen. Vi hadde også kontinuitet på trenersiden. |
Her er det en god del feil i innlegget ditt jeg må påpeke.
Av de ti spillerne attach nevner var SYV sentrale førstelagspillere. Spesielt Kvarme, Soltvedt og Iversen var særdeles viktige spillere. Staurvik spilte forøvrig fast i 1995 men mistet plassen til soltvedt året etter.
ALDRI, hverken før eller etter har Rosenborg mistet så mange spillere som i vinterpausen 1996/97. Men det som gjorde at det ikke fikk så store konsekvenser var at man kunne handle BEDRE erstattere. Det har lite å gjøre med alt annet svada.
Bergdølmo og erland johnsen ble ikke hentet en sesong før stensaas dro. hvor var du hen på 90-tallet? bergdølmo ble hentet inn som en direkte erstatter for bjørn tore kvarme før kvartfinalen mot juventus. noen uker senere ble stensaas solgt til rangers og bergdølmo ble flyttet over til venstre. vegard heggem ble da omskolert fra ving til høyreback.
på det tidspunktet var kvarme et talent mens bergdølmo var en etablert toppspiller. samme gjaldt at kjøpet av rushfeldt som erstatter for iversen. de fleste vil vel også være enige i at det ikke var noe tap for rosenborg å selge soltvedt til coventry når runar berg pustet han i nakken.
Endringene i spillerstallen i 1996/97 gjorde Rosenborg til et BEDRE lag fordi man hentet inn BEDRE erstattere. Men det fikk den konsekvensen at man mistet en hel generasjon med spillere som på sikt førte til den situasjonen vi kom i på 00-tallet med masse gamlinger som kontinuitetsbærere pluss en gjeng middelmådige østlendinger som var hentet inn som erstattere for de som på slutten av 90-tallet var viktige forsterkninger. _________________ æ syns atomkrig e førr jævlig (men at høsten kainn vær fin) |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Junior
|
Posted: 04.11.2007 12:51 Post subject: Forslag til neste års Rosenborg |
|
|
Keeper:
Lars Hirschfeld
Forsvar:
Høyreback:Roar Strand/ny mann
Midtstopper 1: Alexander Nordvik/Reginussen
Midtstopper 2: Wæhler
Venstreback: Ny mann
Midtbane:
Skjelbred
Tettey(Sentralt)
Sappara
Angrep( fra høyre)
Lars Iver Strand
Kone
Traore
Trener: Trond Sollied (selvsagt!)
Benk:
Lund Hansen
Nordvik/Reginussen
Stoor
Riseth
Basma
En midtbanespiller fra juniorstall(forslag?)
Jo Sondre Aas
Joakim Austnes
Storflor
Ut:
Steffen Iversen
Konan Ya
Lago
Jamtfall
Status:
4 stk ut
6 kjøp
Reginussen
Wæhler
Lars Iver strand
1-2 nye backer (fra utenlandsk marked? Forslag?)
Austnes
En stall på 20 stk
Tror dette blir et kjempelag. Men det viser tydelig hvor store grep som må til for å få Rosenborg til å bli et jevnt godt lag igjen. Og jeg er desverre ikke så sikker på at det er realistisk at vi lykkes med alle de kjøpene. Det eneste jeg er litt usikker på er backene, og Nordvik og Reginussen må evt kjempe om en plass i midtforsvaret. I tillegg må vi videreføre en praksis med å ta opp noen fra juniorstall. Neste år mener jeg vi trenger en midtbanespiller, dersom det finnes neon som er gode nok. Ellers er det vel litt kontroversielt å fjerne Iversen, men jeg mener det er nødvendig for å skape et rosenborg med god moral og et jevnt godt nivå. Hva tror dere om dette? |
|
| Back to top |
|
 |
josinho Rutinert
|
Posted: 04.11.2007 13:00 Post subject: |
|
|
| Stoor har vært god i de siste kampene han har spilt, bla bedre offensivt. Kanskje RBK ikke trenger ny høyreback viss Stoor fortsetter framgangen og Strand fortsetter til neste år? Ruud blir vel i Odd viss de berger. Kommer Bjørkøy har jo klubben en ekstra spiller som også kan bekle høyrebacken. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Junior
|
Posted: 04.11.2007 13:10 Post subject: Stoor |
|
|
| Hm.. jeg klarer bare ikke å se det store potensiale i Stoor, bortsett fra å være en god reserve... Men det er mulig du har rett i at han kan bli noe. Ingenting hadde vært bedre enn det. |
|
| Back to top |
|
 |
Hunk Proff
|
Posted: 04.11.2007 13:45 Post subject: |
|
|
Lars Iver Strand ønsker jeg ikke til klubben.
Med alle som er interresert i han kommer prisen til å ble helt latterlig høy.
Hvorfor kjøpe inn Austnes for å ha han på benken? Når Konan er minst like god som Austnes. _________________ "Gud ga menn både penis og hjerne, men bare blod nok til å bruke en om gangen." |
|
| Back to top |
|
 |
SLOGUM Junior
|
Posted: 04.11.2007 13:48 Post subject: |
|
|
| Lars Iver Strand nei takk. Heller Huseklepp da |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Junior
|
Posted: 04.11.2007 14:08 Post subject: |
|
|
Godt poeng med huseklepp. I forhold til pris, vil han vel bli minst like dyr som Strand. Når det gjelder Austnes på benken, er det jo ikke meningen at han skal sitte der hele tiden. HAn skal jo forsøke å kjempe seg inn på laget. Jeg mener vi trenger kvalitets- spillere på benken som presser de i førstellveren til å væe på "tå- hev". Austnes passer perfekt til å være en slik spiller.
... og Konan ser jeg ikke som noen fremtidig stabil spiller på Rosenborg. Holder seg ikke til avtaler og har vanskeligheter med å tilpasse seg et lagmaskineri. DA tror jeg mye mer på Austnes. |
|
| Back to top |
|
 |
Hunk Proff
|
Posted: 04.11.2007 14:14 Post subject: |
|
|
Enig i at Konan ikke er en lagspiller (har sagt det lenge.)
Men da er det jo bedre at det er han som holder de andre på tåhev. og samtidig jobber med sine mangler.
Konan er den med klart høyest maks nivå..
+ Han kan være spennende som OMS _________________ "Gud ga menn både penis og hjerne, men bare blod nok til å bruke en om gangen." |
|
| Back to top |
|
 |
petko Proff

|
Posted: 04.11.2007 14:18 Post subject: |
|
|
| Hjelde wrote: | Godt poeng med huseklepp. I forhold til pris, vil han vel bli minst like dyr som Strand. Når det gjelder Austnes på benken, er det jo ikke meningen at han skal sitte der hele tiden. HAn skal jo forsøke å kjempe seg inn på laget. Jeg mener vi trenger kvalitets- spillere på benken som presser de i førstellveren til å væe på "tå- hev". Austnes passer perfekt til å være en slik spiller.
... og Konan ser jeg ikke som noen fremtidig stabil spiller på Rosenborg. Holder seg ikke til avtaler og har vanskeligheter med å tilpasse seg et lagmaskineri. DA tror jeg mye mer på Austnes. |
Huseklepp er bosman-spiller etter at nyttår. Så han er gratis. Det er ikke Strand, for å si det sånn. _________________ Veni, vidi, vici! |
|
| Back to top |
|
 |
Vemundo Proff
|
Posted: 04.11.2007 14:22 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: |
Her er det en god del feil i innlegget ditt jeg må påpeke.
Av de ti spillerne attach nevner var SYV sentrale førstelagspillere. Spesielt Kvarme, Soltvedt og Iversen var særdeles viktige spillere. Staurvik spilte forøvrig fast i 1995 men mistet plassen til soltvedt året etter.
ALDRI, hverken før eller etter har Rosenborg mistet så mange spillere som i vinterpausen 1996/97. Men det som gjorde at det ikke fikk så store konsekvenser var at man kunne handle BEDRE erstattere. Det har lite å gjøre med alt annet svada.
|
Ok, hvis vi skal spikke fliser. Attach nevner ni (ikke ti) spillere. Hvilke syv du mener var sentrale førstelagsspillere vet jeg ikke, men jeg er enig i at Kvarme, Soltvedt og Iversen var det (og Stensaas som du ikke nevner).
Jeg mener da at det var syv spillere igjen fra førsteelveren: Jamtfall, Hoftun, Bragstad, Skammelsrud, Strand, Mini, Brattbakk. Jeg tok med Heggem i det opprinnelige innlegget mitt da han spilte seg inn i løpet av denne perioden, men jeg ville ikke satt ham i føresteelleveren.
Ja, det er mye å miste 4 fra førsteelleveren. Allikevel, de som var igjen utgjorde en veldig sterk stamme i laget, og gjorde det derfor lettere å håndtere utskiftningene der og da. Jeg sier ikke at dette var lurt for fremtiden.
Bergdølmo og erland johnsen ble ikke hentet en sesong før stensaas dro. hvor var du hen på 90-tallet? bergdølmo ble hentet inn som en direkte erstatter for bjørn tore kvarme før kvartfinalen mot juventus. noen uker senere ble stensaas solgt til rangers og bergdølmo ble flyttet over til venstre. vegard heggem ble da omskolert fra ving til høyreback.
|
Vel, såvidt jeg husker ble de hentet inn før sesongen 97 (som du sier), og Stensaas dro på sommeren 97, så det blir vel ikke en hel sesong nei. Poenget mitt var at det var noe overlapp mellom en del av de ni som er nevnt og nye spillere som kom inn. Soltvedt forsvant heller ikke før sesongen 97, men under. Bildet av at ni spillere forsvant i den samme vinterpausen er ikke helt riktig, var mitt poeng om det ikke kom frem.
på det tidspunktet var kvarme et talent mens bergdølmo var en etablert toppspiller. samme gjaldt at kjøpet av rushfeldt som erstatter for iversen. de fleste vil vel også være enige i at det ikke var noe tap for rosenborg å selge soltvedt til coventry når runar berg pustet han i nakken.
Endringene i spillerstallen i 1996/97 gjorde Rosenborg til et BEDRE lag fordi man hentet inn BEDRE erstattere. Men det fikk den konsekvensen at man mistet en hel generasjon med spillere som på sikt førte til den situasjonen vi kom i på 00-tallet med masse gamlinger som kontinuitetsbærere pluss en gjeng middelmådige østlendinger som var hentet inn som erstattere for de som på slutten av 90-tallet var viktige forsterkninger. |
Er enig i alt dette. Jeg holder fremdeles på at utskiftningene i 96/97 var lettere å håndtere for klubben pga den sterke sentrale stammen i laget som var noenlunde intakt, i forhold til slik situasjonen har vært de siste par årene hvor det har vært vanskelig å skimte en stamme. Det ville vært lettere å spilt inn nye, unge spillere i laget den gangen enn det var i år. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Junior
|
Posted: 04.11.2007 14:27 Post subject: |
|
|
| Quote: | | Huseklepp er bosman-spiller etter at nyttår. Så han er gratis. Det er ikke Strand, for å si det sånn. |
Ok da... da går vi for Huseklepp :) ... dersom vi klarer å vinne å vinne konkurransen med andre klubber som vil ha han da...
Tror overgangsmarkedet blir lettere om Sollied kommer. Han har mye "kred", og det viser at "rotet på brakka" er i ferd med å være over. Tror Rosenborg blir mer attraktiv for en del spillere da. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Junior
|
Posted: 04.11.2007 14:51 Post subject: Rosenborg neste år! |
|
|
Her kommer en revidert utgave....
Lars Hirschfeld
Alexander Nordvik/Reginussen Wæhler
Roar Strand/ny mann Traore/ny mann
Skjelbred Tettey Sappara
Huseklepp Kone Lars Iver Strand
Benk:
Nordvik/Reginussen
Stoor
Riseth
Basma
Jo Sondre Aas
En midtbanespiller fra juniorstall
Lund Hansen
Joakim Austnes
Storflor
Ut:
Steffen Iversen
Konan Ya
Lago
Jamtfall
Status:
4 stk ut
6 – 7 kjøp
Reginussen
Wæhler
Austnes
1-2 nye backer (fra utenlandsk marked)
Huseklepp
Lars Iver Strand
en stall på 20 - 21 stk stk |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Junior
|
Posted: 04.11.2007 14:53 Post subject: |
|
|
| Altså... traore ned på back også kjøper vi huseklepp i angrepet. Evt kjøpe en ny back og da ikke kjøpe Austnes. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Junior
|
Posted: 04.11.2007 15:46 Post subject: Forsvar 2008 |
|
|
Slik situasjonen e nå ser forsvaret anno 2008 skremmende dårlig ut.
Vi har:
Stoor
Basma
Lago
Nordvik
Strand
Strand og Lago er vel i tillegg tvilsomme... Som dere ser må det altså gjøres STORE grep. Kanskje er det bare Nordvik som man kan satse på?
Jeg ser for meg at vi ihvertfall må kjøpe 2-3 nye i forsvar og foreslår ihvertfall Wæhler og Reginussen
Jeg har problemer med å se hvilke som kan være aktuelle av nye spillere på backplass. Noen forslag? Hva synes dere? |
|
| Back to top |
|
 |
Kjello Veteran
|
Posted: 04.11.2007 15:50 Post subject: |
|
|
| Vi har Riseth, samtidig så kan Traoré brukes som venstreback. |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Junior
|
Posted: 04.11.2007 16:00 Post subject: |
|
|
| Vel... Riseth må være ferdig nå altså. Han har vel mer eller mindre vært en del av et dårlig forsvar i flere år. Og Traore er spennende, men ikke noe å satse alt på til neste år. Ihvertfall ikke som back. |
|
| Back to top |
|
 |
RBKfan100% Senior

|
Posted: 04.11.2007 16:08 Post subject: |
|
|
Riseth holder da faan meg mål!!!
Eneste som gir jernet uansett motstander..
Han sørga jo faan meg for at vi slo stabæk alene i vår! |
|
| Back to top |
|
 |
Recon Veteran

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 4899 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 04.11.2007 16:14 Post subject: |
|
|
| hvilken som helst tulling wrote: | | <sett> sørga jo faan meg for at vi slo <sett> alene i vår! |
Det er ikke mange dummere ting jeg leser enn disse. _________________ 275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg')" title="http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg" border="0"/>
Profesjonell revolusjonær |
|
| Back to top |
|
 |
Hjelde Junior
|
Posted: 04.11.2007 16:54 Post subject: |
|
|
| Rbkfan100%: hvis du har fulgt med de siste årene vil du også finne en god del kamper hvor han har bidratt ganske sterkt til Rosenborg- tap også. Poenget mitt er at hvis man skal tenke fremtidsrettet og ambisiøst så må Riseth være ferdig nå. Han holder absolutt mål i enkelte kamper, kanskje spesielt de store, men absolutt ikke over en hel sesong. Og det er det viktigste... |
|
| Back to top |
|
 |
RBKfan100% Senior

|
Posted: 04.11.2007 17:06 Post subject: |
|
|
heh:P
Enig at han har vært svært variabel, men det har da jaggumæ heile laget unntatt sapara også vært!!
Kontinuitet og blø-for-drakta-konseptet videreføres ved å ta med Vidar Riseth
videre!
Og til deg som sa at setninger "sørget for seiern alene" er det dummeste du leser:
Det blir selvfølgelig å sette det på spissen å si det, men et uttrykk som brukes i kamper der han er tunga på vektskåla:) |
|
| Back to top |
|
 |
Jedidalen Proff
Joined: 24 May 2004 Posts: 307 Location: Mellom de syv fjell
|
Posted: 04.11.2007 17:20 Post subject: |
|
|
| RBKfan100% wrote: | | Han sørga jo faan meg for at vi slo stabæk alene i vår! |
Spesielt siden RBK tapte vårkampen mot Stabæk. Snodige saker. _________________ Jedi |
|
| Back to top |
|
 |
joko- Veteran

|
Posted: 04.11.2007 17:20 Post subject: |
|
|
Vidar Riseth må vi ha med videre, et lag må ha forskjellige typer. Riseth har ikke de beste passningene, teknikken, skuddene osv, men han er en kriger og ledertype. Et lag er avhengig av å ha en Riseth type på laget... _________________ Rosenborg Youtube gruppe:
http://www.youtube.com/gr.../Rosenborg |
|
| Back to top |
|
 |
rawky Junior
|
Posted: 04.11.2007 17:21 Post subject: |
|
|
Enig i at Riseth har vært ujevn, men han er en kontinuitetsbærer man trenger et år til, i hvertfall. Og han er viktig for moralen på banen, det er det INGEN tvil om. Slik jeg ser det trenger vi en klassisk ving / vingspiller med gjennombruddskraft (ja takk, Huseklepp), en venstreback og et par midtstoppere. _________________ http://www.last.fm/user/rawky/ |
|
| Back to top |
|
 |
|