English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2007
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
 STATISTIKK
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
 LERKENDAL360°
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
NYTTIG INFORMASJON
 BILLETTER
 VEIBESKRIVELSE
 BORTESUPPORTER
 INNMELDING I KJERNEN
SAMLING I BUNN
 GRATIS RBK E-POST
 MULTIMEDIA
 BOKHANDEL
 SPILL
 ANDRE I SVART-HVITT
 AUTOGRAFER
 LINKER
RBKweb
 RSS-KANAL
 ARKIV
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 TA KONTAKT
 BRUK SOM STARTSIDE
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messages   Log inLog in 
Rosenborg 2008
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9

Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
RBKfan100%
Senior

PostPosted: 04.11.2007 18:08    Post subject: Reply with quote

Jedidalen wrote:
RBKfan100% wrote:
Han sørga jo faan meg for at vi slo stabæk alene i vår!

Spesielt siden RBK tapte vårkampen mot Stabæk. Snodige saker.

Beklager.. selvfølgelig hjemmekampen jeg hintet til.. i sommer ikke i vårSmile
Back to top
View user's profile Send private message
robbie
Proff

PostPosted: 04.11.2007 18:44    Post subject: Reply with quote

Vemundo wrote:
Ok, hvis vi skal spikke fliser. Attach nevner ni (ikke ti) spillere. Hvilke syv du mener var sentrale førstelagsspillere vet jeg ikke, men jeg er enig i at Kvarme, Soltvedt og Iversen var det (og Stensaas som du ikke nevner).
Jeg mener da at det var syv spillere igjen fra førsteelveren: Jamtfall, Hoftun, Bragstad, Skammelsrud, Strand, Mini, Brattbakk. Jeg tok med Heggem i det opprinnelige innlegget mitt da han spilte seg inn i løpet av denne perioden, men jeg ville ikke satt ham i føresteelleveren.

Ja, det er mye å miste 4 fra førsteelleveren. Allikevel, de som var igjen utgjorde en veldig sterk stamme i laget, og gjorde det derfor lettere å håndtere utskiftningene der og da. Jeg sier ikke at dette var lurt for fremtiden.

vi mistet ikke fire fra startelleveren. vi mistet fem og en halv.
laget i 1996 var dette:
mini - iversen - brattbakk
soltvedt - skammels - strand
stensaas - hoftun - hjelde - kvarme/løken
jamtfall

kalle løken spilte alle kampene da han var skadefri. men eggen roterte litt rundt. kvarme vikarierte i perioder på venstrebacken mens kalle i perioder både var indreløper og ving.
heggem etablerte seg ikke i førstelaget før på høsten. da tok han plassen til mini.
at de som var igjen utgjorde en sterk stamme handler jo nettopp om det faktum at de ble igjen. både erik hoftun og roar strand var relativt nye i klubben og ble ikke sett på som noen stamme i klubben. ingen ville nok i 1996 trodd at roar strand skulle få den statusen han nå har i klubben. det er vås å påsta at det å tape spillere som iversen, hjelde og stensaas ikke var et tap for klubben. men de evnet likevel å finne bedre erstattere. det ville de nok klart om de solgte roar strand i stedet for trond egil soltvedt også.
for poenget mitt er å understreke attachs resonement om at klubben har klart dette før, da også i en periode hvor klubben var i en oppbyggingsfase
snegle
Rutinert

PostPosted: 04.11.2007 18:55    Post subject: Reply with quote

Rosenborg "vant" pausetabellen ifølge dagbladet: Confused

Quote:
PAUSETABELLEN:
1. Rosenborg 43 poeng
--------------------------------------------------------------------------------
2. Tromsø 42
3. Lillestrøm 42
4. Viking 41
5. Vålerenga 37
6. Brann 36
7. Start 35
8. Lyn Oslo 33
9. Sandefjord 33
10. Stabæk 32
11. Odd Grenland 32
--------------------------------------------------------------------------------
12. Fredrikstad 29
13. Aalesund 28
14. Strømsgodset 19

Kan vel tyde på at den fysiske utholdenhetsformen ikke har vært helt som den skulle. Og at Tørum ikke har kjørt hardt nok på trening. Var jo omvendt for noen sesonger siden. O2 opptaket var på topp og målene og avgjørelsen kom ofte på slutten av kampene.
Vemundo
Proff

PostPosted: 06.11.2007 09:53    Post subject: Reply with quote

robbie wrote:

vi mistet ikke fire fra startelleveren. vi mistet fem og en halv.
laget i 1996 var dette:
mini - iversen - brattbakk
soltvedt - skammels - strand
stensaas - hoftun - hjelde - kvarme/løken
jamtfall

kalle løken spilte alle kampene da han var skadefri. men eggen roterte litt rundt. kvarme vikarierte i perioder på venstrebacken mens kalle i perioder både var indreløper og ving.
heggem etablerte seg ikke i førstelaget før på høsten. da tok han plassen til mini.
at de som var igjen utgjorde en sterk stamme handler jo nettopp om det faktum at de ble igjen. både erik hoftun og roar strand var relativt nye i klubben og ble ikke sett på som noen stamme i klubben. ingen ville nok i 1996 trodd at roar strand skulle få den statusen han nå har i klubben. det er vås å påsta at det å tape spillere som iversen, hjelde og stensaas ikke var et tap for klubben. men de evnet likevel å finne bedre erstattere. det ville de nok klart om de solgte roar strand i stedet for trond egil soltvedt også.
for poenget mitt er å understreke attachs resonement om at klubben har klart dette før, da også i en periode hvor klubben var i en oppbyggingsfase

Det spiller jo ingen rolle om de spillerne som var igjen ble sett på som en stamme eller ikke, det som spiller rolle er jo om de faktisk var det. I ettertid har vi jo fordelen av å kunne vurdere det som var vanskeligere å se den gangen.

De som hadde mer en 20 kamper i serien i 1996 var disse ni spillerne:
Jørn Jamtfall: 26
Erik Hoftun: 26
Harald Brattbakk: 26
Trond Egil Soltvedt: 25
Steffen Iversen: 25
Jahn Ivar Jakobsen: 25
Ståle Stensaas: 25
Bent Skammelsrud: 23
Roar Strand: 23

Nei, det sier ikke alt, og mange ting spiller inn som skader osv., men det sier en del om hvem som bidro mye det året.

I CL 1996/97 (inkludert kampene mot Juventus) var det disse som spilte mest:
Jørn Jamtfall: 10
Erik Hoftun: 10
Harald Brattbakk: 10
Trond Egil Soltvedt: 10
Ståle Stensaas: 10
Bent Skammelsrud: 10
Roar Strand: 10
Jahn Ivar Jakobsen: 9
Vegard Heggem: 8
Steffen Iversen: 8

Iversen ble som sagt solgt før Juventus-kampene. Disse ti skiller seg ut, neste på lista er Bragstad med 6 kamper.
Back to top
Harald
Forumsjef

PostPosted: 06.11.2007 23:13    Post subject: Reply with quote

Resultatet i dag er positivt i mere end en forstand. Resultaterne mod Valencia bliver der lagt mærke til ude i Europa, og de kan bidrage med at vi bliver interessante for nogle spillere, som måske slet ikke ville have vurderet os før disse kampene.
Vi viser at vi på vores bedste kan spille mindste lige så godt på vores bedste, så jeg håber der står nogle mere promintente navne end Bjørkæy og Storbæk klar i 2008.
Recon
Veteran

PostPosted: 06.11.2007 23:50    Post subject: Reply with quote

Det burde jo også bidra til å gjøre oss interessante for endel up & coming unge managere, som vil bygge et navn. Til helvete med ranværingen. Jævla luremus.
275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg')" title="http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg" border="0"/>

Profesjonell revolusjonær
Back to top
snegle
Rutinert

PostPosted: 06.11.2007 23:55    Post subject: Reply with quote

Det betyr også at våre spillere blir populære på transfermarkedet. Ser ikke bort ifra at det kan komme bud på flere av våre spillere fra relativt store klubber. To mål av Iversen på Mestalla gjør seg ikke bort akkurat..
1917
Veteran

PostPosted: 07.11.2007 00:01    Post subject: Reply with quote

Jeg hadde ikke sagt nei til en mer sulten spiller enn Iversen. Fy faen så dårlig han var i serien.

Hva med Prødl om vi går videre? Kan han spille CL for oss til neste år?

"Undrar om Valencia kommer över mittlinjen. De får slå en långboll i så fall. Vi vinner med 4-0." - Iversen
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website MSN Messenger
Recon
Veteran

PostPosted: 07.11.2007 00:02    Post subject: Reply with quote

Kan vel bytte ut to stk mellom gruppespill og cuprunder i januar?
275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg')" title="http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg" border="0"/>

Back to top
Totto_Dahlum
Proff

PostPosted: 07.11.2007 00:36    Post subject: Reply with quote

Er det nå lov å håpe at vi smir mens jernet er varmt og skaffer oss et par "feitinger"? Håper også at klubben evner å tenke litt fremover, og skjønner at slike prestasjoner også kan føre til at spillere som Sapara, Tettey og Skjelbred kan bli solgt. En ide hadde vært å hente inn erstattere allerede, det ble gjort med stor suksess ved et par tilfeller på 90-tallet; Runar Berg var i klubben et halvt år før Soltvedt ble solgt, Bent Inge Johnsen ventet vel i 3-4 sesonger på at Erik Hoftun skulle bli solgt.

På tide at vi er litt kyniske på overgangsmarkedet; Hvertfall en av duoen Hæstad/Strømstad burde hentes inn, blir en av midtbanestjernene våre solgt har vi erstatteren i troppen, blir de ikke solgt så blir Hæstad/Strømstad solgt videre etter en sesong.
Back to top
Recon
Veteran

PostPosted: 07.11.2007 00:45    Post subject: Reply with quote

Til helvete med starttullingene. Vil ikke ha noen av dem. Et nytt forsøk på Prödl og et par forsvarere til. Reggie og Lædre Bjørdal i tillegg. Da er jeg fornøyd.

Back to top
Ballahl
Rutinert

PostPosted: 07.11.2007 03:43    Post subject: Reply with quote

Vi trenger nok et par midtbanespillere også, Recon..
Den diskusjonen kan vi ta i "Nye spillere 2008".
Back to top
Katalysator
Rutinert

PostPosted: 08.11.2007 12:34    Post subject: Reply with quote

KTE wrote:
– Erik er en klassisk ving. Han kan spille på begge sider, og har et rykk som de fleste kan misunne ham. Selv om vi har spilt annerledes i det siste, så har vi ikke lagt vekk 4-3-3. Og det er blant annet som ving i en slik formasjon jeg ser ham for meg, sier Eggen.

Denne uttalelsen bekymrer meg en del. Det virker som om vi er manisk opptatt av å spille i 4-3-3 for enhver pris. Slik det ser ut i dag, finnes det ingen god grunn til å spille 4-3-3 så lenge vi har det spillermaterialet vi har i dag. Likevel begynner vi å interessere oss for en spiller som etter min mening overhodet ikke passer inn i vår 4-4-2-formasjon.
Back to top
Tommærn
Senior

PostPosted: 08.11.2007 16:59    Post subject: Reply with quote

Enig..Bekjymrer meg også.
Back to top
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 1 Hour
Goto page Previous  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9
Page 9 of 9

Jump to:  

Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

© 1999-2007 RBKweb