| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
1917 Veteran
|
Posted: 09.11.2007 19:01 Post subject: |
|
|
| Zorac wrote: | | Godt poeng. Den eneste kampen Real tapte i CL '97 var mot oss. Men man kan alltids skylde på kulde og snø i Trondheim. |
Madrid er en fjellby, med relativt kalde vintere og snø flere ganger i året. Det der er propaganda fra misunnelige dansker/restenavnorgemenn. _________________ "Nordens, nei Nord-Europas beste lag" - Dorsin.
"Undrar om Valencia kommer över mittlinjen. De får slå en långboll i så fall. Vi vinner med 4-0." - Iversen |
|
| Back to top |
|
 |
Zorac Veteran

|
Posted: 09.11.2007 19:07 Post subject: |
|
|
Det er dette som er poenget mitt. Det finnes alltids "formildende omstendigheter" dersom man analyserer nok. Jeg skjønner at de som hater RBK/liker andre klubber tviholder på at prestasjonene våre ikke er så store som vi og media skal ha det til. Det får de bare gjøre. Men vi må passe på å ikke bli sånn selv. Det er desverre et stygt arr i den norske folkesjela. Selvskryt er tabu. _________________ Sport, the babyish enthusiasms and rages which it excites, whole nations disturbed by disputes between boys. We are children. |
|
| Back to top |
|
 |
Arild Stavrum.com Junior
|
Posted: 09.11.2007 19:28 Post subject: |
|
|
| Valencia sliter i hjemlig serie men det gjør da for pokker Rosenborg óg |
|
| Back to top |
|
 |
Stubbelur Junior
Joined: 16 Apr 2007 Posts: 70 Location: Rosenborg, Trondheim
|
Posted: 09.11.2007 19:35 Post subject: |
|
|
Valencia sliter faktisk ikke i hjemlig serie.. 4 poeng opp til 1. plass etter 11 runder. _________________ 275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://bildr.no/image/62937.jpeg')" title="http://bildr.no/image/62937.jpeg" border="0"/> |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Proff
|
Posted: 09.11.2007 19:49 Post subject: |
|
|
faktum er at vi har hørt det i hele år. Da vi destruerte Astana fikk vi høre at de tilsvarte norsk andredivisjonsnivå. det samme gjentok tok de da vi knuste tampere. mot chelsea hadde vi flaks samtidig som vi møtte de på et gunstig tidspunkt.
Da vi møtte et Valencia-lag som virket uhyre sterke i spansk serie og nettopp hadde slått Deportivo 4-1 borte var jeg sikker på at hvis vi klarer å ta poeng her så må det da være slutt på bortforklaringene. Så rundspiller vi de også begynner pinadø hylekoret igjen. Når Valencia så går og taper mot et steinbra Real Madrid-lag så passer det som hånd i hanske på Brann-fansen og deres støttespillere. Og de fortsetter etter tirsdagen, noe som var en vakker oppvisning i noe av den beste fotballen jeg har sett siden jeg så argentinas spill i U-19 VM i 2003.
i går hadde jeg en diskusjon med en arsenal-fan fra steinkjer (!) som hardnakket hevdet at Valencia lå i bunnen av Primera Division og at Rosenborg ville få kraftig juling om de møtte et engelsk lag. Jeg måtte vise han tabellen på tekst-tv for å få han til å holde kjeft.
Nå er jeg spent på hva slags unnskyldninger de kommer med når vi knuser Chelsea i neste kamp _________________ æ syns atomkrig e førr jævlig (men at høsten kainn vær fin) |
|
| Back to top |
|
 |
Razzor Junior
|
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Rutinert

|
Posted: 09.11.2007 20:56 Post subject: |
|
|
| En kjapp sjekk på nifs.no tyder på at dette er tøv. I 2004 hadde de i alle fall 23 poeng etter 11 runder mot 21 i år. |
|
| Back to top |
|
 |
1917 Veteran
|
Posted: 09.11.2007 21:15 Post subject: |
|
|
Har seriesystemet i Spania blitt forandret siden den gang slik at utsagnet kan være sant? Eller var det bare risørtsj i meg-klasse? _________________ "Nordens, nei Nord-Europas beste lag" - Dorsin.
"Undrar om Valencia kommer över mittlinjen. De får slå en långboll i så fall. Vi vinner med 4-0." - Iversen |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Rutinert

|
Posted: 09.11.2007 21:38 Post subject: |
|
|
| Vet ikke hva slags endringer du har i tankene, jeg synes saken virker ganske klar slik det står i artikkelen. Det er mulig han rett og slett har oversett 2004-sesongen og hengt seg opp i 2002 hvor de også hadde 21 poeng etter 11 kamper og hvor de i likhet med 2004-sesongen endte opp med seriegull. |
|
| Back to top |
|
 |
pingvindrops Proff

|
Posted: 09.11.2007 21:42 Post subject: |
|
|
| Poenget er uansett at det blir en håpløs påstand å si at Valencia har gjort det dårlig i serien. Er forsåvidt ikke så fryktelig bra med 7-0-4 av et lag som er tippet "helt der oppe". |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Rutinert

|
Posted: 09.11.2007 21:48 Post subject: |
|
|
| Det som er interessant at de vant begge kampene som kom i forkant av møtene mot oss, henholdsvis borte mot Deportivo (2-4) og borte mot Mallorca (0-2). Den store knekken kom først etter at de tapte borte mot oss. |
|
| Back to top |
|
 |
robbie Proff
|
Posted: 10.11.2007 01:51 Post subject: |
|
|
husker jo fra våre velmaktsdager i tippeligaen at de lagene som møtte oss som regel ble så utmattet og blottet for selvtillit at de slet med formen på ukesvis. er vel kanskje noe sånt valencia er blitt offer for  _________________ æ syns atomkrig e førr jævlig (men at høsten kainn vær fin) |
|
| Back to top |
|
 |
Julegrisen Proff
|
Posted: 10.11.2007 02:26 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | faktum er at vi har hørt det i hele år. Da vi destruerte Astana fikk vi høre at de tilsvarte norsk andredivisjonsnivå. det samme gjentok tok de da vi knuste tampere. mot chelsea hadde vi flaks samtidig som vi møtte de på et gunstig tidspunkt.
Da vi møtte et Valencia-lag som virket uhyre sterke i spansk serie og nettopp hadde slått Deportivo 4-1 borte var jeg sikker på at hvis vi klarer å ta poeng her så må det da være slutt på bortforklaringene. Så rundspiller vi de også begynner pinadø hylekoret igjen. Når Valencia så går og taper mot et steinbra Real Madrid-lag så passer det som hånd i hanske på Brann-fansen og deres støttespillere. Og de fortsetter etter tirsdagen, noe som var en vakker oppvisning i noe av den beste fotballen jeg har sett siden jeg så argentinas spill i U-19 VM i 2003.
i går hadde jeg en diskusjon med en arsenal-fan fra steinkjer (!) som hardnakket hevdet at Valencia lå i bunnen av Primera Division og at Rosenborg ville få kraftig juling om de møtte et engelsk lag. Jeg måtte vise han tabellen på tekst-tv for å få han til å holde kjeft.
Nå er jeg spent på hva slags unnskyldninger de kommer med når vi knuser Chelsea i neste kamp |
Who cares when the wheeners wipe....?
Not me. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Rutinert

|
Posted: 10.11.2007 03:44 Post subject: |
|
|
| Katalysator wrote: | | En kjapp sjekk på nifs.no tyder på at dette er tøv. I 2004 hadde de i alle fall 23 poeng etter 11 runder mot 21 i år. |
Jeg tror poenget er at det VAR den beste starten de noensinne hadde hatt - altså før de møtte oss første gang. Etter det har visst formkurven pekt rett ned. |
|
| Back to top |
|
 |
tr0ndern Veteran

Joined: 16 Feb 2006 Posts: 2267 Location: Hjemme på hybelen
|
Posted: 10.11.2007 10:45 Post subject: |
|
|
| robbie wrote: | | i går hadde jeg en diskusjon med en arsenal-fan fra steinkjer (!) som hardnakket hevdet at Valencia lå i bunnen av Primera Division og at Rosenborg ville få kraftig juling om de møtte et engelsk lag. Jeg måtte vise han tabellen på tekst-tv for å få han til å holde kjeft. |
Steinkjerbygg er jo noe for seg sjøl da... _________________ -Pappa, kan man få barn av analsex?
-Selvfølgelig! Hvordan tror du ellers Molde-supportere blir til? |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Rutinert

|
Posted: 10.11.2007 11:28 Post subject: |
|
|
| TAF wrote: | | Jeg tror poenget er at det VAR den beste starten de noensinne hadde hatt - altså før de møtte oss første gang. Etter det har visst formkurven pekt rett ned. |
| NorskeFans wrote: | | Med dette har altså Valencia utrolig nok kopiert sin beste sesongstart noen sine etter 11 kamper. Så får vi se om Koeman kan kopiere den beste ligaplasseringen etter 38 kamper. |
Poenget er at de skriver dette etter seieren mot Mallorca, som var deres 11. ligakamp. Denne kampen spilte de 3. november, altså mellom de to oppgjørene mot oss. Ergo konkluderer de med at det var den beste sesongstarten til Valencia på tross av 1-5-tapet mot Real Madrid og 0-3-tapet mot Sevilla. |
|
| Back to top |
|
 |
TAF Rutinert

|
Posted: 10.11.2007 12:16 Post subject: |
|
|
Da bøyer jeg meg for den, Katalysator. Min kilde er uansett bare Roar Stokkes kommentarer under kampen.
Hva angår folk som er ute etter å "snakke ned" prestasjonen til RBK og skylde på formsvikt hos motstanderen, undervurdering, dommerhjelp, sterke vindkast og gud vet hva annet - de kommer alltid til å finne noe å pirke på som kan indikere at kampen ikke egentlig var så vanskelig. Hvis Valencia blir slått ut av CL og rykker ned fra Primera Division er de ganske enkelt et dårlig lag, og hvis de vinner CL og Primera Division så var vi bare heldige og møtte dem midt i trenerskiftet og før Koeman hadde hatt sjansen til å sette sitt preg på laget sitt, osv. Men uansett hva (de få!) kritikerne sier tar det i hvert fall ikke fra meg gleden og stoltheten over å ha bevitnet en enorm idrettsprestasjon av mitt kjære RBK!
Og takket være Kjello kan jeg gjenoppoppleve den igjen og igjen.  |
|
| Back to top |
|
 |
Katalysator Rutinert

|
Posted: 10.11.2007 12:43 Post subject: |
|
|
Helt enig.
| Random fyr på bataljonen.no wrote: | | Det var da som helvete. Noen som husker krigsoverskriftene etter "bragden" mot Chelsea? 1-1 etter å ha blitt rundspilt og fikk godt over 20 kjempesjanser mot seg? Vi gjør en grei kamp, er 5 minutter og en rævvadommer fra å klare seier - og vi havner som sak 10 på nettavisene... Mot ett lag som er minst like godt som det Chelsea var da RBK møtte dem. Selv BA og BT gjemmer kampen godt under teppet. |
Og når folk klarer å lire av seg ting som dette kan man lure på hvor verden er på vei hen. |
|
| Back to top |
|
 |
1917 Veteran
|
Posted: 10.11.2007 12:50 Post subject: |
|
|
Ahh, misunnelse fra untermenschene. Gjør livet rett og slett litt bedre  _________________ "Nordens, nei Nord-Europas beste lag" - Dorsin.
|
| Back to top |
|
 |
Troilonge Rutinert
|
Posted: 10.11.2007 18:37 Post subject: |
|
|
Typisk utsagn fra en norsk supporter (ikke Rosenborger) egentlig. Regner med at bergenserne håper RBK går på tryne ut av Mesterligaen i år.
I motsetning til RBK håper de andre norske lagene at de andre går på trynet. _________________ "Det går mot en målløs pause. " VG LIVE.
(Coventry-West Ham. De har faktisk enda ikke rettet på det ) |
|
| Back to top |
|
 |
doris Proff
|
Posted: 10.11.2007 18:42 Post subject: |
|
|
| Det er nok både og, kjenner bergensere som heier på, og er meget imponerte over RBK i CL. |
|
| Back to top |
|
 |
Vemundo Proff
|
Posted: 10.11.2007 19:49 Post subject: |
|
|
| Ja, det er nok desverre slik (som vanlig) at idiotene roper høyest. Tror veldig mange av supporterne for andre klubber kan glede seg over gode kamper av RBK i Europa. |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Junior
|
Posted: 10.11.2007 23:22 Post subject: |
|
|
| Nå leder valencia 3-0 hjemme mot murcia...noen som sa at Rosenborgs prestasjon ikke var god, og at valencia var et lag ute av form...vet ikke jeg...se kampen... |
|
| Back to top |
|
 |
VerneTroyer Veteran

|
Posted: 10.11.2007 23:26 Post subject: |
|
|
Nå spiller de mot Murcia også, da. Men for all del, Valencia er et glimrende fotballag _________________ "Itj roit dåkk så langt ut på jorde at dåkk itj sjer traktor'n eingang!"
N.A. Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
stolavs Junior
|
Posted: 10.11.2007 23:33 Post subject: |
|
|
| Tror mange norske lag hadde slitt mot Murcia...uansett... |
|