View previous topic :: View next topic |
Author |
Message |
1917 Veteran
|
Posted: 07.11.2007 00:25 Post subject: |
|
|
Ansett en annen trener og fortell Sollied at han ikke er det vi ser etter akkurat nå. Dette vil funke som en stor "neg" noe som fører til misunnelse. Om tre år vil han trygle om å få ta over RBK. _________________ "Nordens, nei Nord-Europas beste lag" - Dorsin.
"Undrar om Valencia kommer över mittlinjen. De får slå en långboll i så fall. Vi vinner med 4-0." - Iversen |
|
Back to top |
|
 |
Totto_Dahlum Proff
|
Posted: 07.11.2007 00:26 Post subject: |
|
|
Kan vel også hende at dette er det Sollied trenger for å ta en endelig avgjørelse. Det vi har prestert i de to siste CL-kampene viser hvilket enormt potensiale som bor i laget. Med en dyktig trener er det umulig å si hvor langt vi kan nå, men hvis vi beholder de beste spillerene og investerer i et par skikkelige forsterkninger, så bør ikke en finale i UEFA-cupen være umulig. En sterk innsats der, og CL igjen om to sesonger kan skape ny buzz rundt trenernavnet Trond Sollied - og det er vel det han er ute etter? |
|
Back to top |
|
 |
Erik Veteran

|
Posted: 07.11.2007 00:29 Post subject: |
|
|
Sollied kommer. RBK vil ha han, og jeg tolker utropene hans som at han har utrolig lyst til å komme hit. Iom at Eggen har vært i Belgia for forhandliger, må noe positivt kommet fra Sollied. Ingen grunn til å dra ned dit om han hadde sagt nei.
Kom så fort som mulig Sollied, så kan du lede oss i sluttspillet i CL  _________________ Sollied  |
|
Back to top |
|
 |
Jonas Rutinert

|
Posted: 07.11.2007 00:30 Post subject: |
|
|
Rettelse: til finalen i Moskva.  _________________ - Jeg humrer litt når de synger at «gullet ska' hem». Det gullet føler seg vel rimelig husløst når det kommer dit etter å ha hatt fast tilhold i Trondheim omtrent siden 1988. |
|
Back to top |
|
 |
Recon Veteran

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 4899 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.11.2007 00:44 Post subject: |
|
|
Erik wrote: | Sollied kommer. RBK vil ha han, og jeg tolker utropene hans som at han har utrolig lyst til å komme hit. I |
Jeg tror Sollied spiller luremus som vanlig. Veldig positiv, uformelt, småsvett når det kommer til papirarbeidet. Jeg tror han velger det "trygge" å gå til sommeren med Gent og så en middelmådig tysk, eller annen kontinental, klubb.
Helt ok for meg. Finn en ung Zdenek Zeman, Guy Roux, e.l. _________________ 275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg')" title="http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg" border="0"/>
Profesjonell revolusjonær |
|
Back to top |
|
 |
primaten Rutinert
|
Posted: 07.11.2007 01:37 Post subject: |
|
|
ja, det er ikke umulig at sollied ikke er det han var. dessverre ser det litt umulig ut å få tak i en annen velrenommert trener. |
|
Back to top |
|
 |
Ballahl Rutinert
|
Posted: 07.11.2007 03:52 Post subject: |
|
|
Recon wrote: | Helt ok for meg. Finn en ung Zdenek Zeman, Guy Roux, e.l. |
Du dagdrømmer Recon, RBK vil aldri kunne lokke en slik kvalitet-trener. Han vil nok kreve syk lønn også.
Trond Henriksen har flere kvaliteter som minner om NAE,
mer vil jeg ikke si.  |
|
Back to top |
|
 |
Kjello Veteran
|
Posted: 07.11.2007 03:54 Post subject: |
|
|
For all del ikke sats på Rambo. Da er skandalen komplett og man har ikke lært en dritt fra de siste fire årene. Han kan sikkert bli en god trener. Men det kunne også By Rise, Perry og ikke minst Tørum. Hent en som faktisk har litt resultater å vise til. |
|
Back to top |
|
 |
2mas Sjef

|
Posted: 07.11.2007 09:15 Post subject: |
|
|
RBK krever svar fra Sollied og Gent i løpet av landslagspausen, skriver Adressa. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 07.11.2007 09:17 Post subject: |
|
|
Helt på sin plass. Vi kan ikke gå rundt og vente på at Sollied skal ta et oppgjør med sine prinsipper og følelser. _________________ The man with the cure |
|
Back to top |
|
 |
SoZo Rutinert

|
Posted: 07.11.2007 09:26 Post subject: |
|
|
Det virker nesten som om det et opp til Sollied da. Hvis Gent ikke hadde vært fornøyd med tilbudet så hadde de nok sagt ifra ganske raskt. Så da får vi se hvordan "taiminga " til Sollied er.
Edit: skrivefeil _________________ Når du sier så mye som jeg gjør, så stemmer det ikke alltid - N.A.Eggen
Last edited by SoZo on 07.11.2007 10:20; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
Konrad4ever Senior

|
Posted: 07.11.2007 10:03 Post subject: |
|
|
For all del, Trond Henriksen er en ekte RBK gutt og et hjerte av gull!.
Men hvis han blir ansatt som hovedtrener etter denne sesongen, så blir jeg enormt skuffet. |
|
Back to top |
|
 |
Julegrisen Proff
|
Posted: 07.11.2007 10:39 Post subject: |
|
|
Jeg tror det handler om RBK´s sportslige apparat til neste år. Jeg tror, med den rette innstilling til hovedtreneren hvem det nå blir, at med KTE og Hoftun, & Trond Nordstein så ligger endelig det fotballfaglige på plass for å ta opp arven etter NAE.
Jeg blir ikke skuffet om Rambo stiller seg i bresjen for dette teamet med dyktige folk for å ta fatt på et SAMARBEID, hørte du det Tørum ??
Samarbeid og utvikling der flere hoder jobber kollektivt på trenersiden.
Om Rambo fronter dette kollegiet eller om Sollied gjør det får vi svar på ila. noen dager..... |
|
Back to top |
|
 |
Wilhelm S Myhr Senior
|
Posted: 07.11.2007 10:48 Post subject: |
|
|
Det er lett å ta av på en dag som denne. All ære til Trond Henriksen. Men klubben kan ikke ta sjansen på å gå i samme fella en gang til. Mulig at Rambo har det som skal til for å være hovedtrener, men etter mitt syn: ikke nå.
Hjemme i stua si i Belgia satt nok Trond Sollied og så et lag som han fikk veldig lyst til å ta over. Forhåpentligvis ender det også sånn, og med Rambo som assistent. Da snakker vi trenerteam. |
|
Back to top |
|
 |
josinho Rutinert
|
Posted: 07.11.2007 10:53 Post subject: |
|
|
Viss Sollid ikke kommer til RBK kan jeg ikke se for meg mange andre tilgjengelige trenere enn Rambo. Han er tøff, kan RBKs fotballfilosofi, verdier og historie. Han er kanskje den assistenten som har størst forutsetninger for å lykkes som hovedtrener. Dessuten vil han jo ha en del erfaring som hovedtrener når han evt får tilbudet. Rambo er tydelig og sterk, men jeg lurer litt på hvorfor han ikke klarte å bidra mer til gode prestasjoner under Tørums æra...? |
|
Back to top |
|
 |
Recon Veteran

Joined: 20 Jun 2004 Posts: 4899 Location: alltid to skritt foran
|
Posted: 07.11.2007 11:04 Post subject: |
|
|
josinho wrote: | kan RBKs fotballfilosofi, verdier |
Med all respekt. Fotballfilosofien er offensiv, underholdende fotball. Neppe eksklusivt for RBK. Verdiene våre har vi vel sett hva er verdt de siste årene, og av historie, så vil vel utenlandske trenere kjenne det som interesserer dem. Jevnlig deltagelse i E-køpp. _________________ 275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg')" title="http://img159.imageshack.us/img159/6171/trefingrexi3ry0.jpg" border="0"/>
Profesjonell revolusjonær |
|
Back to top |
|
 |
josinho Rutinert
|
Posted: 07.11.2007 11:34 Post subject: |
|
|
Men å få filosofien ut fra tavla og ut på banen krever en dyktig pedagog og det er nok Rambo. Historie er ikke bare medaljer og lignende. Anbefaler å ta deg en prat med gammelkara eller evt lese noen bøker om RBK, R. Vediene endres over tid, men kom ikke å si at alt fra gammeltida er borte. |
|
Back to top |
|
 |
Konrad4ever Senior

|
Posted: 07.11.2007 12:51 Post subject: |
|
|
Quote: |
josinho Posted: 07.11.2007 12:34 Post subject:
--------------------------------------------------------------------------------
Men å få filosofien ut fra tavla og ut på banen krever en dyktig pedagog og det er nok Rambo |
Hva slags trener erfaring har Henriksen da. Han er i noen år trent Trond i aldersbestemte lag, før han ble assistent i RBK. Assitenten til assistenten faktisk. Hvis ikke RBK stiller større krav til en trener, så vet ikke jeg.
Men jeg er trygg på at man har lært av tidligere feil nå. Håper jeg  |
|
Back to top |
|
 |
josinho Rutinert
|
Posted: 07.11.2007 13:10 Post subject: |
|
|
Enn om Sollied ikke kommer da, evt kommer først til sommeren? Er det noen andre enn Rambo som kan være aktuell, egentlig? |
|
Back to top |
|
 |
VerneTroyer Veteran

|
Posted: 07.11.2007 13:15 Post subject: |
|
|
Klart. Finns mange ledige trenere rundt om i verden. Flores, Mourhino, Cruyff, Zedman, Nordmark, Perry og ennå kan jeg nok holde på en stund. Hvor mange av disse som evt. vil bli kontaktet og/eller vurdert av RBK er en annen sak. _________________ "Itj roit dåkk så langt ut på jorde at dåkk itj sjer traktor'n eingang!"
N.A. Eggen
Last edited by VerneTroyer on 07.11.2007 13:31; edited 1 time in total |
|
Back to top |
|
 |
robbie Proff
|
Posted: 07.11.2007 13:25 Post subject: |
|
|
eeeey! nå må vi besinne oss her. selvfølgelig kan rambo være en stor trener. selvfølgelig kan det hende at han kan være den rette treneren for rosenborg. men nå har vi hvert eneste år nå ansatt ett trener-talent på grunnlag av en antakelse om at han kan bli en stor trener. er det ingen som husker hva som skjedde da vi ansatte tørum i fjor?
rambo kan rbk-stilen, han har vært hundre år i klubben, han er en god motivator etc etc. MEN rosenborg er en for stor klubb til at man skal ta sjansen med enda et ubeskrevet blad. så VÆR så snill. ikke begynn å hyl om å ansette rambo nå!! har vi ikke lært noen verdens ting de siste årene??
det vi trenger nå er en rutinert trener som har vært ute en vinternatt før. jeg håper på sollied. men sjansen til å ta over et lag med plass i åttendelsfinalen i champions league skulle da være fristende på de fleste topptrenere... _________________ æ syns atomkrig e førr jævlig (men at høsten kainn vær fin) |
|
Back to top |
|
 |
josinho Rutinert
|
Posted: 07.11.2007 13:33 Post subject: |
|
|
Men om ikke Sollied kommer, hvem kan da ta jobben? Noen er opptatt(Hareide), andre vil ikke pga høy alder(NAE/Hansen). Andre har fått sjansen og har mislyktes(?) feks Perry, Ola. Kom ikke med forslag om trenere fra PL ol, det er urealsitisk. |
|
Back to top |
|
 |
Haugen Veteran

|
Posted: 07.11.2007 13:34 Post subject: |
|
|
Stabæks Jan Jønsson? _________________ The man with the cure |
|
Back to top |
|
 |
Vincent Junior
|
Posted: 07.11.2007 14:03 Post subject: |
|
|
Hadde vært spennede med Ole Gunnar Solskjær, han har jo sikkert lært massevis av alle de årene i PL. |
|
Back to top |
|
 |
DenRodeBaron Junior
|
Posted: 07.11.2007 14:09 Post subject: |
|
|
Huff og huff, håper ikke på snille Solskjær som trener!
La oss håpe at Sollied kommer, tror han kan gjøre en god jobb!
Forventningene til 2008-sesongen er (dessverre?) skrudd opp til soleklart gull igjen etter godt spill i CL i år. Disse forventningene trengs en sterk rygg å bære!  |
|
Back to top |
|
 |
|