| View previous topic :: View next topic |
| Author |
Message |
2mas Sjef!

|
Posted: 12.04.2004 11:36 Post subject: Hvor er de nå? |
|
|
Tenkte dette kunne bli en "forumtråd" som holder øye med tidligere Rosenborg-spillere.
I alle fall: Flere eks-RBKere har byttet klubb i løpet av vinteren. Dette er de jeg kommer på i farta (tar ikke med dem som forlot RBK i vinter):
Øyvind Leonhardsen, klubbløs (A. Villa) -> Lyn
Espen Isaksen, Oslo Øst -> Stabæk
Thomas André Ødegaard, Lyn -> Strømsgodset
Paal Christian Alsaker, Strømsgodset -> FK Haugesund
Lasse Strand, Bryne -> Byåsen (? - har også hørt Levanger)
Mads Skjærvold, Byåsen -> Strindheim
PS! Trond Viggo Toresen, som spilte for RBK mot Werder Bremen i mai 2000, gikk fra Pors til Odd i vinter, og har allerede danket ut Bent Inge Johnsen. |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Rutinert
|
Posted: 13.04.2004 10:12 Post subject: |
|
|
| Trondsen (utleid) og Hornseth (Bryne) til FFK. Steinar Sørlie har vært der en stund? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 13.04.2004 10:50 Post subject: |
|
|
| haavarl wrote: | | Trondsen (utleid) og Hornseth (Bryne) til FFK. Steinar Sørlie har vært der en stund? |
Siden at både Tor og Doggy ble solgt fra RBK før jul, nevnte jeg dem ikke - tenkte først og fremst på spillere som byttet mellom andre klubber.
Og; ja, Sørlie har vel vært i FFK minst halvannet år - først utleid eller noe fra Vålerenga, tror jeg. _________________
Svart, kvit & stilig! |
|
| Back to top |
|
 |
petters1984 Junior

Joined: 11 Nov 2003 Posts: 35 Location: Eksil trønder på Lillehammer
|
Posted: 13.04.2004 13:06 Post subject: |
|
|
Hvor har Robert Boateng, vår afrikanske juvel, tatt veien? _________________ Eit bilde tån Ivers e alt du træng fer å få te nå stort |
|
| Back to top |
|
 |
duttend Proff
|
Posted: 13.04.2004 19:02 Post subject: |
|
|
| Kenneth Storvik... Gikk ikke han til Frem i Danmark? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 14.04.2004 06:50 Post subject: |
|
|
Jepp, det er sant. Storvik har vel gjort det ganske så bra også, han. _________________
Svart, kvit & stilig! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 19.05.2004 22:34 Post subject: |
|
|
| Eks-Rosenborgerne Steinar Lein og Jarle Steinsland styrer mitbanen til Vard Haugesund i 1. divisjon. Selv om laget sliter, gjør sistnevnte det ganske bra på VG-børsen. Etter seks serierunder har han 5,00 i snitt, og ligger på delt 23. plass. |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 12.06.2004 14:33 Post subject: |
|
|
En av heltene fra Milano, Jon Olav Hjelde, kan være på vei tilbake til norsk fotball, nærmere bestemt Fredrikstad:
- Jon Olav er en solid forsvarsspiller. Han har brukbar fart, gode ferdigheter i lufta og er teknisk sterk, sier Knut Torbjørn Eggen, som har god kjennskap til spilleren.
- Sammen med Bjørn Hansen hadde jeg ansvaret for de unge spillerne som ble tatt opp på rekruttlaget i Rosenborg 1991. Jon Olav hentet vi fra Vuku og han gjorde senere sine saker bra i Rosenborg, sier Eggen.
Les mer: FFK vil vurdere Hjelde
Jon Olav Hjelde ble solgt fra RBK til Nottingham Forest i 1997. I fjor sommer gikk han gratis til Pusan Icons i Sør-Korea, men nå er nordtrønderen fristilt fra kontrakten, i følge Fredrikstad Blad. _________________
Svart, kvit & stilig! |
|
| Back to top |
|
 |
RBK FOR LIFE Senior
|
Posted: 12.06.2004 17:29 Post subject: |
|
|
ja, kor har boateng tatt veien? _________________ BRAATEN E BÆST!!!! |
|
| Back to top |
|
 |
2.az Junior

|
Posted: 13.06.2004 14:45 Post subject: |
|
|
Hehe. Var det han som spilte en oppvisningskamp i Norway Cup og scorte 2-3? Så ble han satt på benken resten av sesongen, før han reiste hjem, men forble på lønningslista til Rosenborg? "You have to come in a joggedress!"? Ja, hvor ble det av han  _________________ Mitt hjerte er i svart og hvitt |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 13.06.2004 15:16 Post subject: |
|
|
Robert Boateng-affæren er lenger enn hva mange kanskje husker (vet):
Sommeren 1997 prøvespilte Robert Boateng for Rosenborg. Etter en strålende omgang i en treningskamp mot brasilianske Santos i Oslo, kjøpte RBK han for 5 millioner kroner fra Kumasi Asante Kotoko.
Samme høst debuterte ghaneseren i Tippeligaen, og han fikk spille noen kamper. Men han fant seg aldri helt til rette i Trondheim, og høsten 1998 fikk han reise hjem til Ghana.
Etter å ha spilt en sesong hjemme i Ghana, ville Boateng igjen prøve seg som Rosenborg-spiller - han hadde tross alt ennå gyldig kontrakt med klubben. Hans ønske om en ny sjanse ble innvilget av RBK, og høsten 2000 fikk han sin re-debut i RBK-trøya borte mot Odd Grenland. I tillegg fikk han prøve seg noen minutter i Champions League-kampen mot PSG i Paris.
Men så mye mer ble det ikke. Dribleglade Boateng innfridde ikke trenernes forventninger, og selv om kontrakten med RBK ennå ikke var gått ut, reiste han hjem til Ghana i desember 2000.
Fakta: Robert Boateng
Det siste sporet jeg finner av "Robert fra Buenget" er følgende:
Fram til sist sommer spilte vår gamle midtbanekjempe, Andreas Mayer, for Hessen Kassel i Tyskland. I et intervju datert 22.12.2002 forteller Mayer at hans gamle lagkamerat fra Rosenborg, Robert Boateng, skal prøvespill for klubben:
| Quote: | | Der Löwen-Kapitän erklärte darüber hinaus, dass sein alter Teamgefährte aus den Zeiten bei Rosenborg Trondheim, der Ghanaer Robert Boateng (26), bald zu einem Probetraining nach Kassel kommen wolle. Er, Mayer, könne sich gut vorstellen, dass der frühere Nationalspieler in der Rückrunde das Löwentrikot trägt. An den Finanzen dürfte dies seines Erachtens nicht scheitern: Boateng will nicht viel Geld. |
Les mer: Löwen Online - News Dezember 2002
Hva som skjedde deretter vet jeg ikke, men jeg regner med at Boateng ikke ble tilbudt kontrakt. Jeg finner han i alle fall ikke i noen databaser med fotballspillere i Tyskland.
PS! Andreas Mayer spiller nå for St. Pauli i Hamburg - gammelklubben til Morten Berre.
Til slutt en liten godbit: Vår alles Kim Rud Petersen, da hos TV2, på jakt etter Robert i et ghanesisk "dating"-forum i november 1999:
| Code: | Name: Kim Rud Petersen
Email: [email protected]
Region: Norway
Date: 11/23/99
Remote Name: 193.212.234.53
Comments:
Can anyone please help me to get in contact with the football-player
Robert Boateng?? He is playing for Kumasi Asante Kotoko as a forward.
(ps! he played one year for Rosenborg of Norway as a proffesional) |
....bare for å bevise hvilket type forum Kim Rud henvendte seg i - her er innlegget over hans:
| Code: | Name: Patrick Mensah
Email: [email protected]
Region: Sweden
Date: 11/20/99
Remote Name: 195.163.75.49
Comments:
I am a Ghanan Living in Sweden and I will to have contact African lady
for serious relationship |
|
 |
Stano_11 Junior
|
Posted: 22.06.2004 16:16 Post subject: |
|
|
Det ble ikke all verdens suksess for Saarinen i Tyskland. Han har nå skrevet under en 3 års kontrakt med FC København. Tror og håper at Michael Dorsin er bedre enn Saarinen noengang har vært.
Saarinen til FC København |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 23.06.2004 11:56 Post subject: |
|
|
1860 München rykka vel ned. Janne Johannes er i alle fall godt fornøyd med klubbskiftet:
- Jeg har allerede fået et godt indtryk af klubben og talt med Hans Backe om min rolle på holdet. Jeg ser frem til at spille på et hold, der er meget i boldbesiddelse. Jeg glæder mig til Champions League-kvalifikationen og til igen at spille med om mesterskabet, siger Janne Saarinen.
Les mer: Janne Saarinen til F.C. København |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 20.07.2004 08:14 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | En av heltene fra Milano, Jon Olav Hjelde, kan være på vei tilbake til norsk fotball, nærmere bestemt Fredrikstad. |
FFK valgte i stedet Bora Zivkovic fra FC København.
Nå blir det kanskje heller Queens Park Rangers på verdalingen. Jon Olav Hjelde er for tiden på prøvespill i den engelske 1. divisjonsklubben, og har gjort sine saker svært bra. I helga spilte han for QPR i en treningskamp mot skotske Caledonian Thistle.
- Han gjorde en svært lovende kamp for oss, og viste at han hadde lyst til å spille for oss. Vi kjenner til ham godt fra før, og vi får se hva som skjer videre, sier QPR-manager Ian Holloway.
Les mer: Hjelde prøvespiller for QPR _________________
Svart, kvit & stilig! |
|
| Back to top |
|
 |
haavarl Rutinert
|
Posted: 18.08.2004 10:49 Post subject: |
|
|
| Hva med Børge Hernes? Spilte for Skeid i 2002-sesongen. Lagt opp nå? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 18.08.2004 17:12 Post subject: |
|
|
Hernes fikk sparken i Skeid sommeren 2002, og la opp. Tror han fortsatt bor i Oslo. _________________
Svart, kvit & stilig! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 07.12.2004 12:48 Post subject: |
|
|
Tor Erik Moen
275) {this.width=275}" style="cursor: hand" onclick="javascript:window.open('http://www.namdalsavisa.no/multimedia/archive/00472/43565__MOEN_1___jpg_472805g.jpg')" title="http://www.namdalsavisa.no/multimedia/archive/00472/43565__MOEN_1___jpg_472805g.jpg" border="0"/>
21-åringen gikk som kjent gratis til Moss før sesongen. Namdalingen sleit litt i starten av sesongen, men i høst var han meget god, og bidro til at østfoldingene reddet plassen i 1. divisjon.
- Sånn er det med Rosenborg-spillerne som kommer til Moss. Det tar litt tid med dem, men så blomstrer de. Og da blir det veldig bra, sier Frode Andresen (ikke skiskytter, men leder for yngres avd. i MFK) til Moss Avis.
Moen, som scoret 4 mål på 24 seriekamper, er godt fornøyd med tingenes tilværelse:
- Jeg trives veldig godt her i Moss. Spesielt så lenge jeg får spille fast på laget. Det er jo tross alt derfor jeg satser som jeg gjør, for å få spille. Man blir ikke en bedre fotballspiller av å sitte på tribunen, sier han.
- På Rosenborg-treningene var det mye mer finspill. I Moss er det tøffere taklinger. Det er nok samme forskjell som det er mellom Premier League og nest høyeste divisjon i England. Det er mer kraft i 1. divisjon, men heldigvis har jeg unngått skader. For første gang på fem år har jeg vært skadefri en hel sesong, sier Tor Erik Moen til Namdalsavisa.
Moss Dagblad oppsummerer 2004-sesongen til eks-rosenborgeren slik:
«MD mente at Moen burde få "kicken" fra MFK, men en skade på Amin Askar forandret alt. Moen kom inn - og som han tok sjansen.
Bra fart, arbeidskapasitet og evnen til å være på rett sted til rett tid. En mann for fremtiden og der bør nevnes at også Øyvind Storflor trengte tid før han blomstret i Moss. Neste sesong kan MFK forvente seg mye av trønderen.»
Espen Isaksen
Mosjøingen var tredjekeeper bak Jamtfall og Arni i sesongene 1998-2000, og var på mange måter i samme situasjon som det Roar Husby er i dag. Isaksen fikk kun spille noen få treningskamper for RBK; inkludert borte mot Werder Bremen i 2000.
Foran 2001-sesongen gikk ferden til Oslo Øst, da i 1. divisjon. Etter to år der, gikk han før årets sesong til Stabæk. Der har han vært reserve bak Jon Knudsen, men i september fikk han spille i UEFA-cupen mot Souchax: Det ble 0-5-tap i E-cupdebuten hans.
Nå kan Isaksen være på vei til Tromsø:
- Espen er så absolutt en keeper som jeg kjenner godt til og som jeg godt kunne tenke meg til TIL, sier keepertrener Kjetil Tidemandsen.
- Vi vil ta kontakt med Stabæk for å sjekke om det er aktuelt å fristille han fra sin kontrakt. Hvis de ikke vil det er han nok mer eller mindre uaktuell, sier trener Otto Ulseth.
Les mer: TIL-kontakt med Isaksen og Kontakter Stabæk _________________
Svart, kvit & stilig! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 09.12.2004 11:20 Post subject: |
|
|
Bjørn Tore Kvarme
Nardogutten gikk gratis fra Real Sociedad til franske Bastia i sommer, og er rimelig fast på laget. Men verken han eller familien ser ut til å trives særlig på Korsika for det.
Ifølge sportsavisen L'Equipe har Kvarme bedt om å bli satt på transferlisten. FCL Oslo skal være aktuell som ny klubb.
Les mer: - Vil vekk fra Bastia _________________
Svart, kvit & stilig! |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 13.12.2004 10:40 Post subject: |
|
|
Fant faktisk litt Boateng-nytt nå: Ser følgende i en artikkel datert 13.02.2003:
«Two former Asante Kotoko players, Frank Amankwaah and Robert Boateng trained with the porcupine warrior’s Wednesday. The two veterans who once featured for the Black Stars in the 90’s played for King Faisal last season.»
Med andre ord: Sesongen 2002 spilte Boateng for klubben King Faisal i Ghana.
Da vet vi det!
Her er noen artikler fra Boatengs første høst i RBK:
«Robert Buateng ble den store helten etter sin debut i RBK-trøya. 23-åringen fra Ghana stjal showet mot Santos.
Frekk, kjapp og teknisk briljant. Det var det han var, den afrikanske spissen som er på prøvespill i Rosenborg. Et kvarter før slutt sørget han elegant for RBKs utligning til 2-2. Etterpå måtte han selvfølgelig skrive autografer til Norway Cup-deltagerne.
- Han blir nok trønder, slo RBK-trener Nils Arne Eggen fast etter ha slått Buateng på skuldrene.
- Han har bare en trening bak seg og skulle vise seg frem. Det klarte han. Han kan nok være en mann for Rosenborg, lød skryten fra kaptein Bent Skammelsrud.»
Les mer: Afrikansk RBK-show
Som alle vet, ble ikke Boateng noen stor suksess i RBK. Det ble kun en Tippeliga-scoring på ghaneseren:
«RBKs nyervervelse Robert Buateng økte til 6-2 tre minutter før full tid.»
Les mer: FK Haugesund - Rosenborg 2-6
...ser for øvrig at det ble litt styr i Boatengs klubb, Kumasi Asante Kotoko, da han ble solgt for hele 800 000 dollar; noen ville ha sin del av kaka: Robert Boateng cost $800,000.00 _________________
Svart, kvit & stilig! |
|
| Back to top |
|
 |
amess Junior
|
Posted: 20.12.2004 00:52 Post subject: |
|
|
Har ikke Boateng spilt en bra sessong i England? hehe
Noen som vet om vår "stjerne" er nær familie av han eller? kanskje Rosenborg hentet feil Boateng? |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 20.12.2004 11:15 Post subject: |
|
|
| amess wrote: | | Har ikke Boateng spilt en bra sessong i England? |
Det fins en George Boateng i Premier League, ja. Tror han tidl. har spilt i Aston Villa, nå i Middlesbrough. _________________
Svart, kvit & stilig! |
|
| Back to top |
|
 |
VerneTroyer Senior

|
Posted: 20.12.2004 15:29 Post subject: |
|
|
George Boateng er riktignok født i Ghana, men har tilbringt hele sin proffesjonelle karriere i Europa. Han startet i Excalior i Nedreland i noen sesonger, gikk så til Feyenoord og var vel der i 3 sesonger eller noe sånnt. Etter det skiftet han land å flyttet til Coventry og England. Suksessen uteble i Coventry, men når han kom til Aston Villa begynnte man å se hvorfor en såpass stor klubb som Feyenoord hadde hatt han i stallen. Akkurat nå er han vel inne i sin 3. sesong i Boro (tror jeg), og hvis jeg ikke tar helt feil så har han også fått med seg noen få landskamper, men da i den orange drakta til Nederland! Men, han er altså fått i Ghana, og er ikke veldig mye eldre enn Robert, så muligheten for slektskap er nok der.. _________________ "Itj roit dåkk så langt ut på jorde at dåkk itj sjer traktor'n eingang!"
N.A. Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 02.01.2005 17:21 Post subject: |
|
|
| 2mas wrote: | | Robert Buateng ble den store helten etter sin debut i RBK-trøya. 23-åringen fra Ghana stjal showet mot Santos. |
Den ferske Real Madrid-sjefen, Wanderley Luxemburgo da Silva, var for øvrig trener til Santos da RBK møtte dem.
Les mer: Santos lover å satse for fullt
Forresten er en gammel RBK-helt utpekt som en av 50 kandidater til tittelen "Århundrets nordmann": Bjørn Wirkola
«(...) under VM i Oslo i 1966 var formen på plass. Wirkola tok to gull, og da begyndte gullårene for mannen fra Alta som var kjent for sine nerver av stål og sin evne til å psyke ut motstanderne med en kjapp replikk.
Han vant hoppuka 1967, 1968 og 1969, men gjorde det dårlig i OL i 1968. Han satte også tre lengderekorder i skiflyging, og vant totalt 8 NM i hopp i perioden 1965-71.
Da hoppkarrieren gikk mot slutten var han i gang med en ny idrettskarriere, som fotballspiller. Med Rosenborg ble han både seriemester og cupmester. Han hadde spilt fotball hele tida, da for Melhus der han var toppscorer.
Etter idrettskarrieren har han drevet forretning og vært salgskonsulent. Han har også hatt tillitsverv i idretten, blant annet i Rosenborgs styre.»
Les mer: Bjørn Wirkola _________________
Svart, kvit & stilig! |
|
| Back to top |
|
 |
VerneTroyer Senior

|
Posted: 05.01.2005 18:50 Post subject: |
|
|
Har vel kansje ikke så mye med emnet og gjøre, men i mangel av noe bedre sted tekte jeg jeg kunne poste her at Geir Jenshus for tiden jobber som programleder og reporter i TVNord-Trøndelag, og klarer seg bra. _________________ "Itj roit dåkk så langt ut på jorde at dåkk itj sjer traktor'n eingang!"
N.A. Eggen |
|
| Back to top |
|
 |
2mas Sjef!

|
Posted: 05.01.2005 19:45 Post subject: |
|
|
| VerneTroyer wrote: | | Har vel kansje ikke så mye med emnet og gjøre |
Der tar du feil!
Dette er plassen for å oppdatere oss alle på status for gamle helter.
Kan vel kjøre en kjapp liste over gamle førstelagsspillere som er ansatt eller har offisielle verv i RBK i øyeblikket:
- Bjørn Rime, styremedlem
- Thor Robert Johansen, styremedlem
- Per Joar Hansen, hovedtrener
- Nils Arne Eggen, seniorrådgiver
- Jørn Jamtfall, keepertrener
- Trond Henriksen, juniortrener
- Kåre Ingebrigtsen, juniortrener
- Harald Sunde, juniortrener/materialforvalter
- Gert Øien, materialforvalter
- Rune Bratseth, sportsdirektør
- Sverre Brandhaug, sponsor- og VIP-ansvarlig _________________
Svart, kvit & stilig! |