English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 80, 81, 82  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2623

PostPosted: 19.10.2022 14:43    Post subject: Reply with quote

Så lenge han selges ut av landet og vi får godt betalt for tålmodigheten og tilliten vi har vist Sæter er det greit for meg. Vi har plenty erstattere.

Win-win (økonomisk, ikke nødvendigvis sportslig for Sæter). Dumt at det blir med Solbakken, men men.
Back to top
View user's profile Send private message
BGFE_1916
Proff


Joined: 10 Dec 2021
Posts: 297

PostPosted: 19.10.2022 14:53    Post subject: Reply with quote

Da har Sæter visstnok havna på blokka til Glimt. Jeg tror kvalitet og den prisen som nok forlanges etter Botheim-gate, tilsier at pengene bør brukes på andre.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 328
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.10.2022 15:00    Post subject: Reply with quote

Ha ha! Velger han Glimt foran Rosenborg etter alt det han har lirt av seg om hvor lojal han liksom er, bør han være persona non grata på Lerkendal i all framtid.
Back to top
View user's profile Send private message
Snabeltann
Veteran


Joined: 07 Jul 2012
Posts: 1018

PostPosted: 19.10.2022 15:11    Post subject: Reply with quote

https://www.nidaros.no/ol...113-376321
Quote:

Én ting kan Sæter i hvert fall bekrefte. Noen overgang til Molde blir det ikke.

– Du kunne lagt uendelig med summer på bordet, men det hadde aldri skjedd, svarer han på spørsmål fra Dagbladet.

...

På spørsmål fra TV 2 om agentvalget får kortsiktige konsekvenser for Sæter, er Rekdal klar.

– Nei, det er prestasjoner som bestemmer om han er på laget eller ikke.

– Er sjansen for å resignere større eller mindre med Solbakken som hans høyre hånd?, spør TV 2.

– Det er helt umulig å svare på. Det får dem stå fram med. Han har litt over ett år igjen av kontrakten, og vi stresser ikke med det. Vi har gitt et tilbud som tydeligvis ikke var bra nok, og om det er standpunktet går han enten ut kontrakten eller blir solgt på ett eller annet tidspunkt.
[/quote]
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 317
Location: Trondheim

PostPosted: 19.10.2022 15:18    Post subject: Reply with quote

Nekt å forhandle med Krimjim

Dvs. at det blir ikke salg. Går kontrakten ut på luselønn uten spilletid. Blir sikkert attraktiv om et år da

You are the weakest link
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
h b
Veteran


Joined: 13 Nov 2007
Posts: 2087
Location: Lørenskog

PostPosted: 19.10.2022 15:28    Post subject: Reply with quote

tar heller 20 mill etter sesongen enn en dyr hevn
_________________
http://www.youtube.com/wa...r_embedded
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8331

PostPosted: 19.10.2022 15:33    Post subject: Reply with quote

Isak ny spiss viss Ole drar og 20-30 mill kr ekstra til spillerkjøp da….
Back to top
View user's profile Send private message
Bananskrue
Veteran


Joined: 11 Aug 2012
Posts: 3182

PostPosted: 19.10.2022 15:42    Post subject: Reply with quote

Så er spørsmålet om Solbakken er interessert i å selge. Jeg tipper han aller helst ser at Ole går kontrakten ut slik at han og Solbakken kan sikre seg overgangspengene i diverse sign-on klausuler. Får vi ikke solgt han i vinter bør han definitivt slite benk til kontrakten løper ut.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6713

PostPosted: 19.10.2022 15:49    Post subject: Reply with quote

Hvis han sitter kontrakten ut så er det så inni helvette Krim-Jim spesial, og jeg vil faktisk gå så langt som å si at klubben bør ha klausuler i kontraktene der spillere med Krim-Jim som agent er uaktuell for klubben, og ved direkte tilknytning til agenten bør det bety RBK2 ut kontraktstida.

Nok er nok!
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1086

PostPosted: 19.10.2022 15:59    Post subject: Reply with quote

Merkelig hvordan synes på egen spiller kan endre seg i løpet av noen få timer. Dette er kalkulert fra OS. Håper han avslutter sesongen profesjonelt og tenker på å øke sin egen attraktivitet i utlandet. Får vi 15+ millioner for han og han går til utlandet (og ikke en konkurrerende norsk klubb) så tenker jeg at vi skal klare oss godt i 2023.

Regner forøvrig med at han kommer tilbake til Molde eller Glimt etter et mislykket opphold på benken i utlandet. Jim Solbakken ser selvsagt pengene fly inn på kontoen sin begge gangene...

Tar det for gitt at Kjernen ikke synger for Ole Sæther igjen...!
Back to top
View user's profile Send private message
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1130
Location: Oslo

PostPosted: 19.10.2022 16:28    Post subject: Reply with quote

Bye bye, artig så lenge det varte.
Back to top
View user's profile Send private message
Sylta
Veteran


Joined: 23 Mar 2010
Posts: 1406
Location: Trondheim

PostPosted: 19.10.2022 16:34    Post subject: Reply with quote

Jim Solbakken har for god erfaring i dette spillet til å la Sæter gå ut kontrakten. Han vet at Sæter har dårlige forhandlingskort dersom han ikke spiller kamper i 2023. Sæter har ikke vist nok over tid til å tåle at denne sesongen går inn under kategorien "blaff".

Solbakken er nok hentet inn for å finne et godt utenlandsk tilbud til Sæter, gjerne fra en jallaklubb i Russland eller Saudi-Arabia. Her snakker vi minst 2-3 millioner i årslønn. Deretter skal dette tilbudet brukes som pressmiddel for å få et tilbud om å bli med i lønnsadelen i Rosenborg. Spiller ikke klubben ball, så vil man prøve å presse ned overgangssummen på Sæter med bosman-muligheten som pressmiddel. Vi skal prise oss lykkelige om vi kan få et tilbud på 10+ million i stedet for å ta til takke med 5-6 millioner. All ære til Solbakken om han klarer å finne en klubb som tilbyr over 10 millioner for en så begrenset spiller som Sæter.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11766

PostPosted: 19.10.2022 16:35    Post subject: Reply with quote

Rimelig tydelig hva som pågår i hodet til Sæter om dagen. Virker som om han vil ut til enhver pris. Kan skjønne at han bil prøve seg i utlandet mens han kan men måten det skjer på er jo håpløs. Nå har han fått sitt gjenombrudd og spilt veldig bra i RBK i 4 måneder og så er han plutselig for stor for klubben som han virket å være ivrig etter å få spille for på Lerkendal.

Hadde ikke vært noe problem å forlenge kontrakten nå om han fortsetter å score som han gjør. Da vil han trolig få mulighet i løpet av de neste 2 overgangavinduene uansett samtidig som RBK får igjen mer for å selge han.

Istedet vil han ikke forlenge og trolig dra ved første tilbud i vinter.
Back to top
View user's profile Send private message
Henri
Legende


Joined: 18 Feb 2005
Posts: 18566

PostPosted: 19.10.2022 16:39    Post subject: Reply with quote

Gleder meg til han er solgt.
Back to top
View user's profile Send private message
Messi
Veteran


Joined: 13 Jun 2011
Posts: 2028

PostPosted: 19.10.2022 17:09    Post subject: Reply with quote

Forstår at Sæter vil forsøke seg utenfor Norge, tjene gode penger. Så på en måte synes jeg at det er fint at han sier at han ikke vil skrive under kontrakten som foreligger nå, og da har RBK 2 stk overgangsvindu på å selge han, så RBK har litt tid.

Men det jeg reagerer på er av alle agenter, så velger han Solbakken.. Så i mitt hode så tenker jeg, at en drittsekk velger en annen drittsekk..

Nivåmessig så er han ikke ulik Børven, å det ble jo en fin og en lang karriere utenfor norges grenser, ble godt med spilletid der..
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 328
Location: Lillestrøm

PostPosted: 19.10.2022 17:22    Post subject: Reply with quote

https://www.adressa.no/sp...dig-riktig

Quote:
– Hva tenker du om reaksjonene?

– Det vil alltid være misnøye med valg man tar. Så har det vært litt ekstra nå. Men jeg føler fortsatt at dette valget er rett. Jeg står støtt i det valget, sier han.

Og fortsetter:

– Jeg vil alltid gi alt for Rosenborg, uansett om jeg ender opp med å forlenge eller ikke. Dette endrer veldig lite, sånn sett. RBK er klubben min.


Jeg kjøper det bare ikke lenger. Hadde han gitt alt for RBK, hadde han ikke valgt Solbakken som agent. Dette handler bare om å skvise mest mulig ut av en allerede ganske tørr sitron.
Back to top
View user's profile Send private message
Ræven
Rutinert


Joined: 23 Aug 2011
Posts: 582

PostPosted: 19.10.2022 17:48    Post subject: Reply with quote

"RBK er klubben min", ja. Helt til han har scoret noen mål og er for stor for "klubben sin". Flott at han bekrefter valget av selveste MFK-agenten noen dager før de skal møte MFK, bare for å virkelig understreke hvilken enorm fjott han er. Håper han blir tatt av banen før pause på søndag, og ikke spiller igjen for klubben.
Back to top
View user's profile Send private message
Flabbergast
Veteran


Joined: 19 Jul 2012
Posts: 3351
Location: Trondheim

PostPosted: 19.10.2022 18:04    Post subject: Reply with quote

Huff Sæter, hva har skjedd her? Han kan da umulig ha vært intetanende om historien til krimJim og statusen hans blant RBK-folket. Så dette virker bare veldig korttenkt
Back to top
View user's profile Send private message
Looney
Senior


Joined: 27 Dec 2007
Posts: 213
Location: Oslo

PostPosted: 19.10.2022 18:05    Post subject: Reply with quote

Er vel opplagt hva planen til duoen er nå?

Starte en forhandling med klubben, hvor målet ikke er å bli enig, men å trekke ut tiden lengst mulig. Siden det er vanskeligere å benke en spillet man forhandler med, og gjør de det vil noen føle sympati med Ole.

Bør benkes allerede nå.
_________________
Eh...what's up, doc?",
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59655
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.10.2022 18:10    Post subject: Reply with quote

Han forteller at han tidligere har skjermet seg noe ved å skru av varsler på Twitter og samtidig skjule sitt eget navn.

– Så det finnes en begrensning for hvor mye jeg egentlig får med meg. Men det er klart at det blir jo en snakkis i garderoben når jeg får såpass mye hat. Det er jo ikke hyggelig for lagkameratene heller, å se at en kompis får trykt det oppi trynet. Det går jo mye på at folk tror at mitt syn på Rosenborg har endret seg. Jeg er fortsatt like glad i Rosenborg og like glad i Kjernen, det kommer aldri til å endre seg, lover han.

Les mer: RBK-Sæter har fått huden full: – Folk sier at de ikke vil se meg på Lerkendal igjen

– Det har vært så utrolig mange hendelser, episoder og styr. Vi opplever at Jim Solbakken er en av agentene som overhodet ikke tar hensyn til klubbstrukturen som fotballen er avhengig av. Han er en businessnisse som har vist et håndverk som ikke er akseptabelt. Han gir oss en dårlig magefølelse og er på vår ikke-liste, sier Viken.

(...)

Ole Sæter er en av svært få spillere som har fått sin egen spillersang etter at Roar Strand la opp. Viken ønsker ikke å spekulere i om den fortsatt vil bli sunget på Øvre Øst.

– Det har ikke jeg bedre forutsetninger enn deg til å spå, sier Viken.

Les mer: RBKs toppscorer gjester Rotsekk i kveld. Nå fylles innboksen av rasende fans etter kontroversielt valg: – De ber oss avlyse
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
tigerbart
Veteran


Joined: 27 Mar 2019
Posts: 1277
Location: Oslo

PostPosted: 19.10.2022 18:13    Post subject: Reply with quote

Hedning wrote:
Opp som en løve, ned som en skinnfell.


Haha, sjelden den passer, men her var det som fot i sokk. Hva er det forresten med denne "løven"? Vet at mange på forumet kaller ham det.
Back to top
View user's profile Send private message
2mas
Sjef


Joined: 06 Sep 2002
Posts: 59655
Location: Trondhjem

PostPosted: 19.10.2022 18:19    Post subject: Reply with quote

Han fant på kallenavnet sjøl i april i fjor:

Nidaros wrote:
– Altså, jeg kjenner ingen smerte i foten nå, har begynt med løpetrening og har ikke hatt smerter på mange uker. Jeg sliter med å forstå at det skal ta så mye lengre tid, men så er jeg heller ikke utdannet lege eller fysioterapeut da. Jeg skal ikke si jeg vet bedre enn dem, men jeg er offensiv og som regel kommer jeg raskere tilbake, sier han.

Før han kledelig blygt og ydmykt legger til:

– De har ikke trent en løve før ...
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail
RÃ¥nny
Legende


Joined: 12 Apr 2008
Posts: 13759
Location: Namsos

PostPosted: 19.10.2022 18:20    Post subject: Reply with quote

"Han er en som ikke bare har veldig mye god resultater med andre spillere tidligere, men han er også en veldig fin fyr, sier Sæter."

Laughing
_________________
" Det var et smart trekk av Rekdal å få oss i form "

- Torgeir Børven
Back to top
View user's profile Send private message
Rallepus
Veteran


Joined: 02 Feb 2012
Posts: 1213

PostPosted: 19.10.2022 18:26    Post subject: Reply with quote

Jaja, da er vel debatten om spillersanger lagt død igjen, i alle fall.

Og igjen er det ingen, ingen, absolutt ingen tvil om det uomtvistelige faktum som alt for mange glemmer: Det er fansen som er klubben.
_________________
Dette er livet, og du kan ikke gi slipp på det, du klynger deg til et håp om at et mirakel skal skje, og hver kveld skjer det noe helt motsatt.
Back to top
View user's profile Send private message
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6713

PostPosted: 19.10.2022 19:10    Post subject: Reply with quote

RÃ¥nny wrote:
"Han er en som ikke bare har veldig mye god resultater med andre spillere tidligere, men han er også en veldig fin fyr, sier Sæter."

Laughing


Skulle akkurat til å Quote den selv.

Til Ole: NEI DET ER HAN IKKE!!!! WAKE THE F UP! Crying or Very sad
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 28, 29, 30 ... 80, 81, 82  Next
Page 29 of 82

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb