English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Svein Maalen
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 57, 58, 59  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Andy Pandy 27
Proff


Joined: 21 Sep 2021
Posts: 405

PostPosted: 10.11.2023 20:11    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:
Han klarte ikke holde kjeft likevel nei. Reka er den mest talentløse treneransettelsen i RBKs historie, og opptrer gjennomført uprofesjonell.


Er veldig enig! Reka ga ettertrykkelig inntrykk av at det var ryddig avskjed med Rosenborg og at han var ferdig med det, men dette blir jo bare søppel og lavt nivå fra Reka uavhengig av hva Maalen har gjort/ikke gjort!
Er man ferdig med noe som går man ikke ut i ettertid på denne måten!
Har jo alltid vært noe støy med den mannen så utrolig glad han er borte fra klubben for evig og alltid! Og så skal han også hele tiden prøve å pakke ting inn i stedet for å stå for det han sier som f.eks alle de inndirekte angrepene på Ståle Solbakken på VG-TV. Du er vel ikke helt fremmed for å gjøre akkurat det samme som Maalen Reka så hold kjeft!
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Zorbeltuss
Veteran


Joined: 11 Feb 2012
Posts: 4042

PostPosted: 10.11.2023 22:35    Post subject: Reply with quote

Om noe så framstår han voldsomt som undertegnede som 13-14 åring, nå er husken litt skjør, men min erindring var at jeg spilte så og si alt i første halvdel av sesongen, så var det en del kamper hvor jeg ble irritert over at lagkamerater som var dårligere enn meg fikk spille mens jeg sto og trippet på sidelinja. Jeg spilte fremdeles en god del mer enn de da, så det var nok rettferdig med hensyn til at alle skal få være med og slikt. Så enormt viktig for laget at jeg kunne kreve å få spille alt var jeg ikke.

Men jeg holdt stort sett kjeft. Stort sett, jeg var jo fjortis.
_________________
Og forøvrig så er ikke andelen nederlendere i sportslig avdeling stor nok før den når 100%
Back to top
View user's profile Send private message
Kalkunen
Senior


Joined: 10 Sep 2010
Posts: 148

PostPosted: 10.11.2023 22:46    Post subject: Reply with quote

Jeg synes Rekdal er en sytekopp. Maalen hadde behov for å fortelle suporterne hvordan han ønsket å spille. Det må være lov. At det ble en helt annen fotball enn den gråe og nitriste stilene til Rekdal, er rett å slett en befrielse.

Det har vært noen innkjøringsproblemer, men nå ser det ut at det er på rett vei. Kjenner at jeg gleder meg til kamper igjen, og så prøver vi virkelig på skikkelig angrepsfotball igjen.

Den kjedelige sjansefattige stilen til Rekdal er godt å være ferdig med. I tillegg de evindelige skriveriene om hvem som skulle skåre målene.
_________________
Slutt me det derre toille der!


Last edited by Kalkunen on 11.11.2023 11:57; edited 6 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 982

PostPosted: 10.11.2023 22:59    Post subject: Reply with quote

Dette er klassisk Rekdal. Dobbeltkommunikasjon. Snakker stygt om andre, påpeker at han ikke har noe imot dem og at de må få lov til å si det de vil, før han kommer med negative karakteristikker av vedkommende.

Jeg har ikke noe usnakket med Svein, men inntreden hans... Den var karakterløs og respektløs. Og det er det mange som har sagt. Men han får kave på, sier Rekdal.


Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3245
Location: Oslo

PostPosted: 10.11.2023 23:23    Post subject: Reply with quote

Helt greit at Rekdal fyrer litt tilbake. Etter en god første sesong med flere gode resultater og en stemning som var i ferd med å snu. Samt cash-in med salget av Tengstedt.

I år ligger vi an til å score litt over halvparten av målene vi gjorde i fjor og slipper inn like mye. Mulig Maalen viser seg som en bedre løsning på lengre sikt, men vi hadde nok nærmet oss en fjerde-femte plass om vi hadde fortsatt med Reka. Og eventuelt byttet trener etter sesongen.

Nå var vi i ferd med å havne i bunnstriden for et par kamper siden... Men ble reddet av gongongen og et VIF som ikke har vært så svakt på mange år...
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
orkdal,n
Rutinert


Joined: 26 Aug 2018
Posts: 774
Location: Orkland

PostPosted: 10.11.2023 23:36    Post subject: Reply with quote

Ja, det er ingen grunn til å bruke "utestemme" ennå. Når det er sagt så har det vært veldig gode tendenser i flere kamper under Maalen, nesten sånn at en har fått vibber fra gode gamle dager. Men det er fremdeles mye uavklart, vi lekker som en sil alt for ofte. Er årsaken relatert til spillermaterialet, eller er det for dårlig coaching?
_________________
Nattbussen går halv ett!
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.11.2023 00:12    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Helt greit at Rekdal fyrer litt tilbake. Etter en god første sesong med flere gode resultater og en stemning som var i ferd med å snu. Samt cash-in med salget av Tengstedt.

I år ligger vi an til å score litt over halvparten av målene vi gjorde i fjor og slipper inn like mye. Mulig Maalen viser seg som en bedre løsning på lengre sikt, men vi hadde nok nærmet oss en fjerde-femte plass om vi hadde fortsatt med Reka. Og eventuelt byttet trener etter sesongen.

Nå var vi i ferd med å havne i bunnstriden for et par kamper siden... Men ble reddet av gongongen og et VIF som ikke har vært så svakt på mange år...


Mens i den dimensjonen hvor man opererer etter realiteter, så fikk de 7 rette i bingo og fant en spiss som var alt for god for ligaen og berget ræva hans i 2022. 2023 så man litt klarere hvor hjelpesløs Rekdal er når det kommer til å skape et eget spill. Defensiv mentalitet, flere kamper med 0 sjanser og ditto lite mål. I tillegg var han i ferd med å surne, og var allerede godt i gang med å skylde på alle andre, fremfor å ta noe ansvar selv. Et mønster man forøvrig visste ville komme, all den tid det samme har skjedd i ALLE klubber han har trent.

Det eneste riktige var å sende han på dør. Ingen tegn til spillemessig fremgang på over et år i jobben. Laget var faktisk bedre våren 2022 enn våren 2023, altså før Tengstedt, før Sæter og en periode hvor Holse var svak og satt på benken.

Hvorvidt Maalen er den riktige løsningen i 2024 er et annet spørsmål. Han er ansatt midlertidig, men har i høst utvist såvidt klare svakheter på laguttak og kampledelse at jeg er særdeles skeptisk til om han er mannen som tar oss tilbake til toppen.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3245
Location: Oslo

PostPosted: 11.11.2023 00:36    Post subject: Reply with quote

Sløvsekken wrote:

Mens i den dimensjonen hvor man opererer etter realiteter, så fikk de 7 rette i bingo og fant en spiss som var alt for god for ligaen og berget ræva hans i 2022. 2023 så man litt klarere hvor hjelpesløs Rekdal er når det kommer til å skape et eget spill. Defensiv mentalitet, flere kamper med 0 sjanser og ditto lite mål. I tillegg var han i ferd med å surne, og var allerede godt i gang med å skylde på alle andre, fremfor å ta noe ansvar selv. Et mønster man forøvrig visste ville komme, all den tid det samme har skjedd i ALLE klubber han har trent.


Du skriver som vanlig de samme ensidige innleggene du alltid skriver så gidder ikke å svare annet enn at Sæter ble en god eliteseriespiss under Rekdal, og at Tengstedt scorte femten av 69 mål. God kveld.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
rail
Rutinert


Joined: 23 Dec 2018
Posts: 596
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.11.2023 02:49    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Helt greit at Rekdal fyrer litt tilbake. Etter en god første sesong med flere gode resultater og en stemning som var i ferd med å snu. Samt cash-in med salget av Tengstedt.

I år ligger vi an til å score litt over halvparten av målene vi gjorde i fjor og slipper inn like mye. Mulig Maalen viser seg som en bedre løsning på lengre sikt, men vi hadde nok nærmet oss en fjerde-femte plass om vi hadde fortsatt med Reka. Og eventuelt byttet trener etter sesongen.

Nå var vi i ferd med å havne i bunnstriden for et par kamper siden... Men ble reddet av gongongen og et VIF som ikke har vært så svakt på mange år...


Ja, at vi scorer langt færre mål i år, og derfor ikke har hanket inn nok poeng, handler selvsagt ikke om at vi solgte absolutt alt av målscorere og kreative spillere før sesongen. Og at Sæter har vært skada stort sett siden februar. Har svært liten tro på at Reka ville pressa mål ut av gråstein. Det har han aldri vært i stand til.
Back to top
View user's profile Send private message
Nåssåladden
Veteran


Joined: 19 Sep 2004
Posts: 3245
Location: Oslo

PostPosted: 11.11.2023 09:45    Post subject: Reply with quote

Joda, skader har vi vært plaget med i flere år. Men nå har vi jo også fått inn Fredriksen og en midtbanespiller i Selnæs som er på et nivå vi ikke har hatt på mange år.
_________________
De mest bortskjemte supporterne i lainnet!
Back to top
View user's profile Send private message
Kamerat Ola
Veteran


Joined: 13 Jan 2014
Posts: 6798
Location: South-west coast exile

PostPosted: 11.11.2023 10:31    Post subject: Reply with quote

Så unnskyldninga for at vi var rævva under Rekdal er at vi ikke hadde Frederiksen og Selnæs?
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2890

PostPosted: 11.11.2023 10:39    Post subject: Reply with quote

Vi var gode under Rekdal i fjor, ræva under Rekdal i år, og i hvertfall ikke bedre under Maalen i år. Neste år?
Back to top
View user's profile Send private message
josinho
Veteran


Joined: 05 Sep 2006
Posts: 8340

PostPosted: 11.11.2023 11:19    Post subject: Reply with quote

Dere som har litt peiling pÃ¥ kroppssprÃ¥k: sjekk Reka nÃ¥r han fÃ¥r spørsmÃ¥l om tiden i Start i TV2s fotballpunch😂 Han har aldri feil og skjærer alle klubber over en kam som uproffe i løpet av dette programmet. Reka har aldri tatt noe ordentlig utdanning etter vgs, det bærer han preg av.
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 11.11.2023 13:11    Post subject: Reply with quote

Når du stiller opp 8 eliteserie spillere ,hvor de fleste har landskamper, på egen 16meter og kontrer på Sæter og Tengstedt vil du få en del poeng.
Så skapte vi ca null målsjanser i 23.

Men who cares tullet er ute av klubben for evig og alltid.
Vi kommer aldri til å synke så lavt igjen i kvalitet på en RBK trener/manager.

2024 blir et år hvor RBK kjemper i toppen med offensiv og underholdende fotball
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 11.11.2023 14:46    Post subject: Reply with quote

Spørs helt an hvem som blir trener. Om Maalen får fortsette og skal videreføre å ha så lite possession (ganske sikker på at den er lavere enn under Rekdal), så må han få inn noen i teamet som kan å organisere forsvar.
Back to top
View user's profile Send private message
cypern
Proff


Joined: 13 Dec 2006
Posts: 334
Location: Elverum

PostPosted: 11.11.2023 15:05    Post subject: Reply with quote

Ratatosk wrote:
Vi var gode under Rekdal i fjor, ræva under Rekdal i år, og i hvertfall ikke bedre under Maalen i år. Neste år?


RBK lå vel såvidt over kvalik da Rekdal ble avskjediget?
Fremdeles svært svake borte, men hjemme er det jevnt over bedre
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 11.11.2023 19:54    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
Du skriver som vanlig de samme ensidige innleggene du alltid skriver så gidder ikke å svare annet enn at Sæter ble en god eliteseriespiss under Rekdal, og at Tengstedt scorte femten av 69 mål. God kveld.


Lettere å gå på person enn sak når man ikke har argumenter skjønner jeg Tommel'n opp!
Back to top
View user's profile Send private message
Neeskens
Veteran


Joined: 03 Aug 2019
Posts: 3518
Location: Trondheim

PostPosted: 11.11.2023 20:54    Post subject: Reply with quote

Godt mulig vi har mindre possession men det er jo forde vi ønsker å spille med mere risiko. Det å flytte ballen sidelengs i en 5-3-2 rundt midtbanen gir sikkert ball innehav men som vi også så svært få målsjanser. Men jeg er enig i at vi må bli mye flinkere til å dominere kampene slik Glimt er. Da må vi ha ballen litt lengre i laget før vi går for gjennombruddet i etablert angrep
_________________
Medløpere.
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2623

PostPosted: 12.11.2023 00:31    Post subject: Reply with quote

Nåssåladden wrote:
men vi hadde nok nærmet oss en fjerde-femte plass om vi hadde fortsatt med Reka.


TJA. "Hadde kanskje nærmet oss en fjerde-femte plass" er vel mer riktig å si. Jeg tipper nå resultatet hadde blitt omtrent det samme, bare gørr kjedelig å se på. 5-4-1 hele dagen. Antall sjanser skapt vil jeg anta har gått greit opp etter at vi sa takk for nå til Reka, uten at jeg helt har orket å se opp statistikken.
Back to top
View user's profile Send private message
Ratatosk
Veteran


Joined: 24 Feb 2012
Posts: 2890

PostPosted: 12.11.2023 00:46    Post subject: Reply with quote

Hvor man ville endt på tabellen med Rekdal er bare spekulasjoner. Det er lite vits å diskutere. Rekdal er ikke trener her lenger, så det er irrelevant. Spørsmålet er mer om hvem som bør trene RBK neste år. Argumentene som man bruker, for eller mot trenere her inne, virker å variere litt som vinden snur.
Det at RBK gjorde en veldig bra sesong i fjor, scoret mange mål og kom ut i Europa, var i følge flere her inne ikke trenernes fortjeneste, men flaks på overgangsmarkedet. Får neste håpe at vår kommende trener, uavhengig av om det blir Maalen eller en annen, ikke får tak i noen gode spillere før neste sesong, så man kan se om treneren er god nok eller ikke. Ville være dumt om man fink hjelp av kvalitetsspillere som skjuler alle feil og mangler i trenerteamet. Da kan man jo flakse seg ut i Europa igjen.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3912
Location: Oslo

PostPosted: 12.11.2023 10:28    Post subject: Reply with quote

At Rekdal ikke er en del av RBK lenger er en av få lyspunkter med sesongen. Får meg til å smile hver gang han kommer med noen bitre uttalelser et eller annet sted.

___________________
Tilbake on subject:

Maalen har jo nå klart å gjøre det litt enklere for styret å gi ham tid.
Jeg tror fortsatt ikke han er riktig mann, men blir overrasket om han ikke får en oppkjøring nå gitt siste par resultater. Tror vi hadde hørt noe om de hadde funnet en god erstatter, dessverre.
Så får vi krysse fingrene for at vi kan utvide trenerteamet med noen som i større grad forstår forsvars-/presspill samt kanskje noen med fokus på dødballer (både offensivt og defensivt)
Back to top
View user's profile Send private message
Valderrama
Rutinert


Joined: 13 Mar 2013
Posts: 538

PostPosted: 12.11.2023 10:45    Post subject: Reply with quote

Det burde heller være en overraskelse om et par gode resultater skal være nok til videre engasjement, der man i den ene endelig vinner igjen på bortebane (mot det soleklart dårligste hjemmelaget), og i den andre (som i flertallet av Malens seire) blir hjulpet av rødt kort til det andre laget.
Back to top
View user's profile Send private message
RBKSandvika
Veteran


Joined: 25 May 2004
Posts: 3912
Location: Oslo

PostPosted: 12.11.2023 12:31    Post subject: Reply with quote

"Burde" hjelper ikke så mye. Er ganske tydelig fra forrige post at jeg er enig med deg i det tror jeg.
Dog tror jeg ikke det hjelper hva som "burde" skje. Styret har trolig ingen veldig gode alternativer og vil da kaste seg over enhver mulighet til å forsvare en billigere løsning med mindre, finansiell, risiko.

Vi får se, om plutselig det dukker opp en De Boer eller lignende blir jeg megafornøyd, men tror veeeldig lite på noe spennende nytt per i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Cyrilp
Veteran


Joined: 03 Aug 2008
Posts: 3970
Location: Elsker Molde by, ikke MFK... Savner alltid Nidaros.

PostPosted: 12.11.2023 12:48    Post subject: Reply with quote

Det beste med sutringen til Rekdal er at absolutt alle vet at han overhodet ikke greide å gjøre en god nok jobb som trener, inkludert han selv. Så hver gang han åpner kjeften graver han litt ekstra i sin egen grav.




RBKSandvika wrote:
At Rekdal ikke er en del av RBK lenger er en av få lyspunkter med sesongen. Får meg til å smile hver gang han kommer med noen bitre uttalelser et eller annet sted.

___________________
Tilbake on subject:

Maalen har jo nå klart å gjøre det litt enklere for styret å gi ham tid.
Jeg tror fortsatt ikke han er riktig mann, men blir overrasket om han ikke får en oppkjøring nå gitt siste par resultater. Tror vi hadde hørt noe om de hadde funnet en god erstatter, dessverre.
Så får vi krysse fingrene for at vi kan utvide trenerteamet med noen som i større grad forstår forsvars-/presspill samt kanskje noen med fokus på dødballer (både offensivt og defensivt)
Laughing Laughing Laughing RBK
_________________
Samhandling: Et begrep som benyttes om koordinering og gjennomføring av aktiviteter i en prosess der ingen enkelt person eller institusjon har et totalansvar for prosessen.
Back to top
View user's profile Send private message
Montana
Veteran


Joined: 28 Dec 2012
Posts: 4965

PostPosted: 12.11.2023 12:54    Post subject: Reply with quote

@Sandvika

De Boer:
1 år som assistent for Qatar U-23
5 år i div assistent roller for Ajax U-19 mellom 2011-2020
Ingen (fotball) jobb etter 30.06.2020
Kilde, transfermarkt.

En lignende CV ville jo selvsagt blitt total slaktet av alle om noe sånt ble annonsert, det er selve De Boer navnet som hadde gjort deg megafornøyd mao?
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 42, 43, 44 ... 57, 58, 59  Next
Page 43 of 59

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb