English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
RBK i Europa 2015/16
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 54, 55, 56  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
Jonas
Veteran


Joined: 30 Jul 2005
Posts: 6538
Location: Oslo

PostPosted: 28.08.2015 19:04    Post subject: Reply with quote

Lazio har Roma-derby å tenke på samme helg som de møter oss i Trondheim. Dét burde jo tale til vår fordel. Spennende å se i hvilken grad de vil prioritere Europa League, egentlig.
_________________
No al calcio moderno
Back to top
View user's profile Send private message
MkBerg
Veteran


Joined: 26 Sep 2012
Posts: 1568
Location: Ski

PostPosted: 28.08.2015 19:18    Post subject: Reply with quote

abjoern wrote:
Dnipro spiller EL-kampene sine på olympiastadion i Kiev.

Er dette en endring som nylig har skjedd? De spilte på Dnipro-Arena for ikke mange år siden i EL.
Back to top
View user's profile Send private message
Sløvsekken
Veteran


Joined: 04 Oct 2007
Posts: 8928
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.08.2015 19:26    Post subject: Reply with quote

De er tilbake på egen arena i år mente jeg at jeg leste i en av EL artiklene i dag.
Back to top
View user's profile Send private message
Vegard2711
Legende


Joined: 25 May 2011
Posts: 11766

PostPosted: 28.08.2015 19:42    Post subject: Reply with quote

Står Dnipro Arena på UEFA sine sider også når man går inn på kampene.

De spilte jo alle kampene sine der forrige sesong også med unntak av de europeiske kampene som de spilte Olympiastadion i Kiev.
Back to top
View user's profile Send private message
Hodor
Veteran


Joined: 23 Aug 2013
Posts: 3550
Location: Sunnmøre's hovedstad

PostPosted: 28.08.2015 20:32    Post subject: Reply with quote

Noen her som vet hvor man kan skaffe billetter til Lazio kampen i Roma? Smile
Back to top
View user's profile Send private message
WT62
Veteran


Joined: 18 Apr 2011
Posts: 2097

PostPosted: 28.08.2015 20:52    Post subject: Reply with quote

Hadde mine minutter med skuffelse jeg også,spesielt da Molde klarte å komme i silkegruppa,men hvis man ser på de øvrige gruppene ( de uten britiske lag) så synes jeg vi komme rimelig greit ut av det.

Ukrainerne er en tøff og litt grå motstander kanskje,men Lazio og St.Etienne er jo storheter.
Vi må ikke bli blaserte her nå, El sikrer klubben en god økonomi mot forhåpentligvis neste års CL kvalik og gir armslag til å forsterke også.

Gleder meg til sene høstkamper allerede..
Back to top
View user's profile Send private message
JanneB
Veteran


Joined: 24 Mar 2012
Posts: 2340

PostPosted: 28.08.2015 21:01    Post subject: Reply with quote

St.Etienne og Lazio blir kanon gode turer, sikkert fantastisk atmosfære på begge kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 28.08.2015 21:16    Post subject: Reply with quote

Som jeg har sagt tidligere så har interessen for EL vært meget laber i Roma til nå. https://upload.wikimedia....r_2012.jpg som regel noe ala det her. Alltid greit med trøkk i curva nord i det minste. Så er man hvertfall litt forberedt på at det ikke vil være 70 000 på kamp når man reiser nedover. Vil tippe alt fra 15-30 000.

Last edited by Krokodil Dundee on 28.08.2015 21:28; edited 2 times in total
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1074

PostPosted: 28.08.2015 21:23    Post subject: Reply with quote

GÃ¥r ut ifra at prisene som er lagt ut er for alle tre hjemmekampene?
Back to top
View user's profile Send private message
1r9b1k7
Veteran


Joined: 16 Jun 2006
Posts: 1484

PostPosted: 28.08.2015 21:27    Post subject: Reply with quote

Ja, pakkeprisene er for alle tre hjemmekampene. Meget greie priser på pakkene vil jeg si.
Back to top
View user's profile Send private message
Predicted
Veteran


Joined: 20 Aug 2015
Posts: 1074

PostPosted: 28.08.2015 21:28    Post subject: Reply with quote

Helt enig, ser noen snakker om at honnør også gjelder for studenter, om dette stemmer drar jeg definitivt på alle tre.
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.08.2015 21:34    Post subject: Reply with quote

Lazio - Legia 11769
Lazio - Limassol 6000
Lazio - Trabzonspor 7732

Tilskuertall fra 13/14. Det må jeg si var skuffende. Jeg som var så fornøyd med Lazio. Jaja, blir da artig læll.

Ting tyder på at vi vil ha nest flest tilskuere i gruppa om en ser på statistikken fra i fjor, men Dnipro vil vel kanskje oppleve økte tilskuertall igjen nå.
Back to top
View user's profile Send private message
germain
Proff


Joined: 08 May 2007
Posts: 275
Location: Trondheim.

PostPosted: 28.08.2015 21:53    Post subject: Reply with quote

Synes gruppa er kjempespennende og en stor utfordring.

Folk som sutrer bør skjerpe seg. Vi er RBK - ikke et horehus for engelske groupie-magneter.

Mot St. Etienne har vi noe å revansjere - i tillegg til at vi har en lite imponerende statistikk mot franske lag som det bør gjøres noe med. Når det gjelder Lazio så har vi hatt mange klassiske møter mot italienere, så det blir spennende. Dnipro er jo for faen fjorårets finalist, og bør være veldig attraktiv. Gleder meg!
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.08.2015 22:02    Post subject: Reply with quote

Ja, gruppa har vokst på meg også. Lazio er stas og St. Etienne er et flott reisemål. Dnipro er ikke akkurat så attraktivt, men det skal gå an å slå dem. De kom imponerende langt i fjor, men det var marginalt mot "halvgode" lag hele veien.

Samtidig er jeg litt lettet over å slippe å oppleve trøndere som heier på Liverpool fremfor oss. Jeg har ikke noe mot engelsk fotball og at folk følger lag der, men det blir helt feil for meg å håpe at våre lokale gutter skal tape mot et milliardlag fra det store utland.
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 28.08.2015 22:07    Post subject: Reply with quote

attach wrote:
Ja, gruppa har vokst på meg også. Lazio er stas og St. Etienne er et flott reisemål. Dnipro er ikke akkurat så attraktivt, men det skal gå an å slå dem. De kom imponerende langt i fjor, men det var marginalt mot "halvgode" lag hele veien.

Samtidig er jeg litt lettet over å slippe å oppleve trøndere som heier på Liverpool fremfor oss. Jeg har ikke noe mot engelsk fotball og at folk følger lag der, men det blir helt feil for meg å håpe at våre lokale gutter skal tape mot et milliardlag fra det store utland.


Kunne ikke vært mer enig. Jeg er Lazio supporter, så det blir som å se den ene sønnen din vinne en slåsskamp mot den andre sønnen din. Men er litt mer glad i sønnen min Rosenborg, så det er bare å ringe barnevernet.


Last edited by Krokodil Dundee on 28.08.2015 22:47; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
henrifei
Veteran


Joined: 25 May 2011
Posts: 2599

PostPosted: 28.08.2015 22:09    Post subject: Reply with quote

kom gjerne med dine tanker om ståa i Lazio
Back to top
View user's profile Send private message
sveininge
Rutinert


Joined: 14 May 2012
Posts: 708
Location: Øvre Øst

PostPosted: 28.08.2015 22:11    Post subject: Reply with quote

Gruppen vår ligner veldig på gruppe F fra forrige sesong. Dnipro og Saint-Etienne møttes da også, sammen med et italiensk lag (Inter istedenfor Lazio) og en underdog (Qarabag). Det endte slik:

Inter 12p
Dnipro 7p
Qarabag 6p
Saint-Etienne 5p

Kan Qarabag, kan vi. Et avansement er ikke umulig.
Back to top
View user's profile Send private message
målmaskina
Junior


Joined: 08 May 2015
Posts: 57
Location: Jakobsli

PostPosted: 28.08.2015 22:14    Post subject: Reply with quote

https://www.youtube.com/w...xiH8yq8dXc

Dnipro slo Shakhtar med to mål i denne kampen. (Full opptak for de som vil studere btw!)

Saint-Etienne er vel på ca nivå med Ajax, mens italienerne gir litt blaffen i EL. Hadde nylig et spennende lag på gang, men usikker på om de har beholdt de mest sentrale spillerne siden fjorsesongen!

Vi har sikret pengene for neste år. Mangler kun tryggheten og rutinen for å spille ut de beste i kvalikken neste sesong!
_________________
Toppskårer'n anno aldri!
Back to top
View user's profile Send private message
Krokodil Dundee
Veteran


Joined: 04 Sep 2007
Posts: 1285

PostPosted: 28.08.2015 22:33    Post subject: Reply with quote

Jondahl wrote:
kom gjerne med dine tanker om ståa i Lazio


Hadde en meget bra sesong i fjor, hadde direkte CL plass helt inn til slutten der de dreit seg i derbyet mot Roma, der jeg forøvrig var (snikskryt). Sjukt trøkk på tribunene. Men ja, de spilte kanskje litt over evne i fjor. I oppkjøringa nå har de vært rævdårlig, uten at man skal legge for mye i det. Starta med 2-1 hjemme mot Bologna i første serierunde. Ble meget fortjent slått ut av Bayer Leverkusen (3-1 sammenlagt) i CL kvalik etter horibelt forsvarspill og nesten fraværende angrepsspill. Rett og slett ikke CL materiale per dags dato. De har fortsatt bare spilt èn kamp i serien så spillet vil forhåpentligvis bedre seg betraktelig utover.

Overgangsmarkedet har ikke vært noe å skryte av i sommer og ledelsen har fått passet påskrevet, noe de forsåvidt får gjennom hele sesongen uansett hvordan det går. Har henta inn stort sett unge spillere som Ravel Morrison (om noen husker han?), Kishna fra Ajax etc, men ingen som går rett inn på laget.
Videre har man (så langt) ikke solgt noen fra i fjor som i og for seg er signeringer i seg selv. Har fortsatt ikke noe særlig til midtspiss da Klose er skada 50% av kampene og Djordjevic er kjeks, men skjer kanskje noe før vinduet stenger. Vært snakk om Joel Campbell i siste (og tyve andre navn i sommer). Spillere å se opp for er hvertfall Candreva og Felipe Anderson (om han ikke drar til Manu) på kantene, pluss en Biglia og Parolo på midtbanen som putter en del. Forsvarssjefen De Vrij er utrolig viktig, men de andre bak der er så som så.

Personlig tror jeg Rosenborg har gode muligheter mot Lazio, hvertfall på Lerkendal, når det er derby påfølgende søndag.
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4687

PostPosted: 28.08.2015 22:52    Post subject: Reply with quote

Konesseur wrote:
Dette er nok over og ut for oss i europa denne gangen. Tre topplag fra land med over 60 millioner innbyggere.


Ja, over og ut spesielt dersom man er så jævlig pessimistisk...
La oss vise fotball-europa hvor godt kontringslag vi er Very Happy
Nå skal vi erobre Europa. I fotball er det alltid overraskelser, og hvorfor skulle ikke RBK gjort det? Nå må alle trøndere/RBK-fans stille opp både hjemme og på bortebaner RBK
Back to top
View user's profile Send private message
Mikkelsen
Veteran


Joined: 27 Jan 2013
Posts: 4687

PostPosted: 28.08.2015 22:55    Post subject: Reply with quote

17. september: St. Etienne - Rosenborg - SEIER 3p


1. oktober: Rosenborg - Dnipro - SEIER 3 p

22. oktober: Lazio - Rosenborg - TAP 0p

5. november: Rosenborg - Lazio - Uavgjort 1p

26. november: Rosenborg - St. Etienne - SEIER 3p

10. desember: Dnipro - Rosenborg - Tap 0p

Det gir 10 poeng tilsammen, og burde holde til en andreplass?
Back to top
View user's profile Send private message
kevinpieter
Veteran


Joined: 12 Nov 2007
Posts: 1403

PostPosted: 28.08.2015 23:23    Post subject: Reply with quote

Ok, jeg har holdt det i meg ei stund nå, men nå må jeg bare få utløp for mine tanker rundt denne trekninga, og EL-spill generelt.

Jeg kjenner jeg blir litt provosert når jeg leser om oppriktig skuffelse over gruppen vi har havnet i. Vi er i fuckings Europa League, gutta (og jenta)! Greit, det er ikke Champions League, men det er det nærmeste vi kommer i år.

Tenk, det er bare ett år siden vi ble latterliggjort på Lerkendal av Sligo Rovers og Ranheim. For ett år siden var det ikke bare i øynene til Jaime Alas at livsgnisten hadde forsvunnet. Om noen for ett år siden hadde tilbydd oss EL-gruppespill med Sjakhtar Slumsk, Zorya Novisolidorsk og Blablahalsognese, så hadde vi tatt det glatt i mot. Men nå er vi kommet dit hen at vi sitter og sier "Lazio... meh." På en side er det deilig at vi er kommet i den posisjonen der vi kan være skuffet over å spille i Europa igjen, men det irriterer meg grenseløst dersom det blir en utbredt oppfatning at "dette er ei kjip gruppe." Gutta (og jenta), vi skal spille gruppespill i Europa! Vi blir ikke lenger slått ut av britiske publag eller tyrkiske midt-på-tabellen-lag. Vi trenger ikke å sitte timesvis på kassies for å regne ut hvor mange resultater som må gå vår vei for at vi kanskje skal få lettere motstand i nesten-siste-hinder-nå-snart-bare-et-par-kamper-til-runden i kvaliken. Vi _skal_ spille seks kamper i høst, uavhengig av hvordan det går i de to første, mens millionene ruller inn i kassa på Brakka. Millionene vi før sesongen trodde vi måtte få i sommervinduet av en uanstendig rik fotballblind kineser som leste toppscorerlista i Tupperwareligaen oppned. Utenlandsproffer kommer _hjem_ for å spille for oss. Vi er ikke der vi var på 90-tallet, men vi begynner å huske hvordan det føltes å være best i Norge, best i Norden, og av og til best på San Siro og Westfalenstadion.

Og når vi nå _endelig_ kommer ut i Europa igjen (ok, det er bare tre år siden sist, men det har til gjengjeld vært noen ordentlig lange år. Det er også det lengste vi har gått uten Europa-gruppespill siden før CL-epoken begynte på 90-tallet,) så skal ikke den gleden forringes av at det ikke er de største, rødeste kirsebærene vi skal spise. De skal vi uansett (forsøke å) spise neste år, etter at potetene omsider har sprettet opp av jordsmonnet i Orkdalen igjen. Så i år skal jeg glede meg over at vi endelig er i Europa igjen, og da tar jeg de motstanderne vi får, med den største glede.

For å ta en kjapp (heh) recap av gruppa vi faktisk har havnet i, så går den som følger:

Dnipro - "Kjedelig lag ingen har hørt om, men som er blant de vanskeligste lagene i pulja." Pøh. Dortmund er blant de vanskeligste vi kunne trukket. Dnipro er helt grei 1. pulje-standard. Greit nok at de kom til finalen i EL i fjor, men det var altså etter at FCK hadde sendt dem på hue og ræva ut av CL-kvaliken. Tøft lag, men overkommelig.

Lazio - I mine øyne ett av de mest attraktive lagene vi kunne trukket. Husker fortsatt da de vant cupvinnercupen med Sven-Göran på benken i 99. Har mange gode minner fra kamper mot italienske lag på (og utenfor) Lerkendal.

St. Etienne - Et helt kurant lag fra en nokså kjedelig pulje. Dessuten har vi noe å revansjere. For å si det sånn: Jeg vet godt hvordan Steaua følte det for ei uke siden.

Alt i alt: Grei trekning, fine lag, muligheter for avansement, men vi er naturligvis underdogs. Og det passer oss fint.

Og når det gjelder gruppen til Molde, sier jeg bare: pøsj. Ajax og Celtic, been there, done that. Fuck Molde og hvem de måtte møte. Like interessant som hvem Slovan Liberec møter.

/rant

TL;DR
Europa, yay!
_________________
My meaning is bad, but my grammar is good.
Back to top
View user's profile Send private message
hello
Veteran


Joined: 04 Apr 2008
Posts: 7891

PostPosted: 28.08.2015 23:26    Post subject: Reply with quote

Jeg tar meg friheten til å mene at det er en noget kjedelig gruppe, sett opp i mot de gruppene vi kunne havnet i. Det tar ikke fra meg gleden over at vi er i Europa League, får masse verdifull erfaring og forhåpentligvis spennende kamper.
Back to top
View user's profile Send private message
Megafritz
Veteran


Joined: 07 Aug 2012
Posts: 2031
Location: Stjørdal

PostPosted: 28.08.2015 23:29    Post subject: Reply with quote

Amen Kevinpieter
Back to top
View user's profile Send private message
attach
Forumsjef


Joined: 05 Jul 2005
Posts: 25183
Location: Rosenborg

PostPosted: 28.08.2015 23:33    Post subject: Reply with quote

Folk er da glade som bare det for å være i gruppespillet, men faktumet er at Dnipro gir lite og tar mye sammenlignet med andre lag. Nettopp derfor gikk det også et sukk gjennom Brakka da det ble klart, ref. TV2.

– Vi kunne tenkt oss å ha ett av de ordentlige topplagene, men vi får jo det. Dnipro er vel bedre enn Liverpool, når de spiller Europaligafinale. Men de er mindre kjent, sier Rosenborg-treneren.

– De fleste av oss følger med såpass på fotball at de vet at Dnipro er kanskje et av de aller tøffeste sportslige lagene vi kunne få, og så er det et lite attraktivt lag for supporterne. Folk vet ikke hvor gode de er. Rent sportslig er det noe av det aller, aller tøffeste, men de har ikke navnet som for eksempel Ajax, som er vesentlig dårligere sportslig.

– Lazio er et storlag, som trekker og genererer folk. Saint-Etienne er vel noe av det mer attraktive vi kunne få fra pulje tre, så sånn sett traff vi på to av tre seedinger. Vi var enige om at det var ett lag vi ville styre unna fra nivå en, og det var Dnipro. Det var derfor det kom det sukket.

Enkelte har ambisjoner om å gå videre også.
Back to top
View user's profile Send private message
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 46, 47, 48 ... 54, 55, 56  Next
Page 47 of 56

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb