English version 
Rosenborg Web
SESONGEN 2024
 NYHETER
 KAMPER
 SPILLERE
KLUBBEN
 HISTORIE
 KLUBBFAKTA
 MERITTER
 REKORDER
 STATISTIKK
 LERKENDAL STADION
EKSKLUSIVT
 LESESTOFF
 I GAMLE DAGER
 LEGENDER
 BILDESPESIAL
MENINGER
 DEBATTFORUM
 KOMMENTAR
 DIN MENING
RBKweb
 OM RBKweb
 ANNONSEINFORMASJON
 RSS-KANAL
 ARKIV
 TA KONTAKT
SØK I ARTIKLER
Debattforum

Alle kan lese innleggene, men man må registrere seg for å delta aktivt i diskusjonene.
Everyone can read the posts, but you have to register before writing your own posts.

 FAQFAQ   SearchSearch   MemberlistMemberlist   UsergroupsUsergroups   StatistikkStatistikk   RegisterRegister 
 ProfileProfile   Log in to check your private messagesLog in to check your private messages   Log inLog in 
Ole Hammerfjell Sæter
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 80, 81, 82  Next
 
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling
View previous topic :: View next topic  
Author Message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9686
Location: Drammen

PostPosted: 21.10.2022 08:59    Post subject: Reply with quote

WT62: Jeg er enig i at RBK nok kunne ha vært smartere i den saken, men de hadde vel forsøkt å flytte på Botheim i en periode, og etter oppholdet i Stabæk var det ikke mye interesse.

At Solbakken fikk slippe unna med det må klubben ta på sin kappe, men at han var en sleip jævel i den saken er det ingen som helst tvil om.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10964

PostPosted: 21.10.2022 09:14    Post subject: Reply with quote

Selvsagt er det aldri for sent å snu, selv med JS på laget kan Ole Sæter komme tilbake i supporternes hjerter ved å signere og levere. Da får vi bare bite i oss at han er bestekompis med en kjeltring. Men sånn som situasjonen er nå er det ikke mye som tyder på at han kommer til å få et langt liv i RBK.
Back to top
View user's profile Send private message
Sobchak
Proff


Joined: 25 Jun 2021
Posts: 332
Location: Lillestrøm

PostPosted: 21.10.2022 10:00    Post subject: Reply with quote

https://www.tv2.no/sport/.../15200220/

Quote:
Det er ingen valg som er tatt, men med Jim så får jeg bedre avtaler. Såpass kyniske har man nødt til å være og det er jo for meg selv at jeg gjør dette, forklarer Sæter.

– Det blir en agent som jeg ønsker skal representere meg, og da ønsker jeg han som er best i landet til å gjøre det. Fra min side ser jeg på det som positivt. Selvsagt er det mange som ikke liker ham også, men sånn er det over hele verden. Det vil alltid være noen som ikke liker meg, Jim, andre agenter eller andre spillere. Det får man bare tåle om man er inne i en toppidrettsverden, fortsetter han.


https://www.adressa.no/sp...r-avkrefte

Quote:
– Så er alt av reaksjoner positivt. Jo sterkere reaksjoner, jo mer har jeg vel betydd for klubben og de som holder med RBK. Jeg tenker at det er noe jeg skal bruke positivt, sier han.


Det virker rett og slett ikke som han forstår alvoret eller hvorfor folk reagerer. Akkurat som at jo større overskrifter det er og jo heftigere reaksjoner som kommer, jo riktigere er valgene han tar. Grenseløst naiv rasjonalisering når han framstiller det som om Solbakken er den eneste agenten som kan gi ham en god avtale, og at det dermed er et nødvendig onde å velge ham.
Back to top
View user's profile Send private message
zaphod81
Forumsjef


Joined: 23 Jan 2008
Posts: 11618
Location: Rett ved regnbuens ende

PostPosted: 21.10.2022 13:01    Post subject: Reply with quote

Mitt inntrykk av Ole Sæter er vel at det er overveiende sannsynlig at han ikke er intelligent nok til å skjønne hvorfor han får reaksjoner her. 'De liker ikke ham, men jeg gjør det' tror jeg faktisk omtrent er taket for hans innsikt om problematikken. Og han skjønner nok ikke hva det er han har signert på, hvem det er han inviterer inn.

Det er selvsagt synd både for klubben, spilleren og oss at enkle sjeler også er enkel mat for aktører som Jim. Det er jo helt garantert at Ole kommer til å bli en benkeslitende klubbnomade for å generere inntekter for agenten sin, for han har nok neppe verktøyene til å unngå det.

Så ja, vi kan være sinte på Ole, men samtidig vet han nok ikke bedre, og har uten å vite det avsluttet karrieren sin som spiller og førstevalg som noen som helst bryr seg om etter én sesong. Det tror jeg han kommer til å angre på.
_________________
Sitat slutt.
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2257
Location: Oslo

PostPosted: 21.10.2022 13:15    Post subject: Reply with quote

Ole Sæter er vel den spilleren fra Trøndelag som har hatt best mulighet til å ta steget opp blant bautaene når det gjelder ettermæle i klubben (Noe han forsåvidt fortsatt har med tanke på mulig ny kontrakt og prestasjoner), men valget av JS er ultra-kontroversielt og noe som vil henge med ham resten av hans spillerkarriere her (Noe man kan anta at vil bli heller kortlevd).

At han kan få gode betingelser andre steder enn her er jo en selvfølge.
Hva Krim-Jim's agenda er får vi vel tidsnok vite, men jeg vil gjette på at han gjerne ser at Ole fortsetter å levere for RBK mens kontraktstiden nærmer seg utløp.
Så blir det et billigsalg eller gud forby at han blir her kontrakten ut og går gratis.

Noen ny Botheim-sak får vi ikke, all den tid RBK enten vil selge ham eller la ham gå tiden ut, men at vi ikke sitter med særlig gode kort på hånden er vel mer en etablert sannhet nå.


Ny kontrakt vil bety betingelser som Krim-Jim og Ole bestemmer, har ingen tro på at man møtes 'halvveis'.
Eventuelle klubber som byr på Ole i vinter/sommervinduet vil vite det at spilleren ikke er enig med klubben om ny kontrakt, som igjen vil gjøre at skambud må vurderes seriøst.
Går det mot at han blir her ut kontrakten så sitter vi igjen med ingenting annet enn hva han evt. hjelper til med på banen.

Nei Ole, du valgte nok feil her om du faktisk ville blitt den kult-helten du var på vei til å bli i RBK. Tommel'n ned
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
Sletto
Proff


Joined: 15 Jan 2013
Posts: 335

PostPosted: 21.10.2022 13:19    Post subject: Reply with quote

Når det gjelder krimjim, er jeg så enspora supporter, at jeg med hele mitt hjerte mener at RBK bør kvitte seg med en hver spiller som signerer for krimjim, ikke bruke spillere med krimjimkontrakt i kamp, og nekte å forhandle med spillere som bruker krimjim som agent. Enhver avtale RBK gjør, skal være kjemisk fri for krimjimpåvirkning.

Jada. Jeg skjønner at noen synes det er barnslig, men faen heller. Jeg vil ikke at klubben i mitt hjerte skal assosieres med kriminelle. Uansett om det er Bgjengen, mafiaen, eller agenter uten moral, etikk, og ryggrad.
Back to top
View user's profile Send private message
Hedning
Legende


Joined: 30 Apr 2006
Posts: 10964

PostPosted: 21.10.2022 14:23    Post subject: Reply with quote

Han insinuerte forøvrig at det var hans tidligere agenter som hadde lekket til pressen at han hadde signert for Solbakken nå rett før Moldekampen. Kjenner jeg tviler på det. Det var nok hans nye bestekompis jimmern.
Back to top
View user's profile Send private message
enojado
Veteran


Joined: 19 Jun 2017
Posts: 2632

PostPosted: 21.10.2022 14:24    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
men valget av JS er ultra-kontroversielt og noe som vil henge med ham resten av hans spillerkarriere her (Noe man kan anta at vil bli heller kortlevd).


Jeg antar at Mathias Normann sitt Russiske valg er hakket mer kontroversielt enn å ha JS som agent.

Folk må roe seg litt ned her.
Back to top
View user's profile Send private message
Marv
Junior


Joined: 26 Aug 2019
Posts: 19
Location: Melhus

PostPosted: 21.10.2022 14:54    Post subject: Reply with quote

Syns dette går over alle proposjoner.
Internasjonal ( og norsk) fotball er jo gjennomgående spekket av kriminalitet og korrupsjon. Spillere og klubber må forholde seg til de/og det som faktisk er innenfor lovverket- så får andre organ bedømme hvem av de som ligger i gråsonen, og hvem som tipper over til det kriminelle. Slik fungerer dessverre kynisk markedsliberalisme.

Trist at Sæter valgte Solbakken. Håper han blir i klubben, og tar bedre valg senere.

Meningsløst å dømme han så kynisk som mange gjør her
Back to top
View user's profile Send private message
OrionPax
Forumsjef


Joined: 12 Aug 2011
Posts: 9686
Location: Drammen

PostPosted: 21.10.2022 15:05    Post subject: Reply with quote

Spillere og klubber tar sine avgjørelser basert på hva de mener er best for dem.

At folk kommer med hets og denslags mot Ole synes jeg selv er å gå langt, men han fortjener å høre at han har tatt et elendig valg og at dette påvirker hvordan RBKs supportere ser på ham.

Kan det påvirke bare én spiller til å holde seg unna KrimJim i fremtiden, er det verdt det.
_________________
Rosenborg for alltid - uansett! | Troillprat.no
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website
martibs
Veteran


Joined: 10 Apr 2006
Posts: 1130
Location: Oslo

PostPosted: 22.10.2022 17:51    Post subject: Reply with quote

Faktisk ikke usannsynlig at han har spilt sin siste kamp for klubben.

Last edited by martibs on 23.10.2022 11:55; edited 1 time in total
Back to top
View user's profile Send private message
Thulian
Veteran


Joined: 17 Aug 2012
Posts: 2257
Location: Oslo

PostPosted: 22.10.2022 22:02    Post subject: Reply with quote

enojado wrote:
Jeg antar at Mathias Normann sitt Russiske valg er hakket mer kontroversielt enn å ha JS som agent.

Folk må roe seg litt ned her.

Har da absolutt null, niks og ingenting med tosken Normann å gjøre!

At ikke alle vil sitte i ro med lua i hånda når KrimJim er involvert er vel bare positivt?
For min del digga jeg Ole, knall at en breikjefta Trønder kom og leverte. Men enkelte ting kan man være for uten… KrimJim er en av de
Back to top
View user's profile Send private message Visit poster's website AIM Address MSN Messenger
moomoo
Veteran


Joined: 18 Feb 2008
Posts: 6716

PostPosted: 22.10.2022 22:19    Post subject: Reply with quote

Sitter med den følelsen jeg også.
10-12 mill kanskje? Portugisisk klubb eller noe på kontinentet? Bulgaria? Tjekkia?
_________________
Neeskens wrote:
Så kan dere sitere meg på at Carlo Holse er en av de mest oppskrytt er spillerene vi har hatt
Back to top
View user's profile Send private message
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2623

PostPosted: 23.10.2022 10:27    Post subject: Reply with quote

Polen, bulgaria. Ja. Noe sånt. Kanskje Hellas.

Lov å håpe på en asiatisk klubb? Litt bedre betalt, gjerne.
Back to top
View user's profile Send private message
DonRevie
Proff


Joined: 18 Feb 2012
Posts: 413
Location: Hallingdal

PostPosted: 27.10.2022 10:38    Post subject: Reply with quote

Solgte leiligheten min for noen år tilbake siden, brukte en sleip jævel av en megler. Fikk nok inn noen kroner ekstra ved det valget. Strålende fornøyd jeg.

Alltid lurt å kaste stein i glasshus

Rolling Eyes
Back to top
View user's profile Send private message
IDKFA
Junior


Joined: 04 Oct 2020
Posts: 87

PostPosted: 27.10.2022 13:31    Post subject: Reply with quote

Thulian wrote:
Ole Sæter er vel den spilleren fra Trøndelag som har hatt best mulighet til å ta steget opp blant bautaene når det gjelder ettermæle i klubben

Jeg bare skjønner meg ikke på den voldsomme dyrkingen av Ole Sæter innen visse kretser. Han er verken god nok eller spesiell nok til å bli en klubblegende.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4831
Location: Trondheim

PostPosted: 27.10.2022 21:11    Post subject: Reply with quote

Da er jeg spent på å høre lista di av spillere de siste 20 årene som er det.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
ace
Veteran


Joined: 05 Apr 2005
Posts: 4291
Location: Stiftstaden

PostPosted: 27.10.2022 22:23    Post subject: Reply with quote

Finnes jo en haug med spillere som har vært i RBK som går langt utenpå Ole Sæter
_________________
Svart og hvit for alltid!
Back to top
View user's profile Send private message Send e-mail MSN Messenger
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2623

PostPosted: 27.10.2022 23:32    Post subject: Reply with quote

Tidlig å snakke legendestatus før debutsesongen er ferdigspilt. Atypisk personlighet, men mer Nicke Bille enn Ivers.
Back to top
View user's profile Send private message
Carl
Rutinert


Joined: 26 Jun 2020
Posts: 982

PostPosted: 28.10.2022 00:19    Post subject: Reply with quote

Mange, veldig mange over Sæter siste 20 år. Men han har jo sin historie, og den er ganske unik. Det er jo gjerne antiheltene som slår til mange liker best.

Men for å ta noen av de som jeg rangerer likt med eller over Sæter siste 20 år, uten å ta med hele gullrekka som hang igjen fra 90-tallet:
Skjelbred, Tettey, Sapara, Annan, Iversen, Dorsin, Hansen, Svensson, Selnæs, Helland, Henriksen, Midtsjø, Reginussen, Meling, Holse, Jensen, Tengstedt. Sikkert flere og, i perioden mellom 2010 og 2015.
Back to top
View user's profile Send private message
Ståle
Veteran


Joined: 06 Aug 2009
Posts: 1236
Location: Trondheim

PostPosted: 28.10.2022 11:02    Post subject: Reply with quote

Jim Solbakken overbeviser nok Dorsin i løpet av vinteren om at ingen klubber er interessert i Sæter, og at det lureste er å terminere kontrakten så han kan få prøve seg i Obos.
Back to top
View user's profile Send private message
Oppmannen
Veteran


Joined: 02 Aug 2008
Posts: 4831
Location: Trondheim

PostPosted: 28.10.2022 16:46    Post subject: Reply with quote

ace wrote:
Finnes jo en haug med spillere som har vært i RBK som går langt utenpå Ole Sæter


Absolutt. Sikkert tosifret antall spisser bare. Men da har du ikke lest meg rett. Sæter er jo trondhjemmer, noe f.eks Prica, Rushfeldt, Frode Johnsen og alle danskene IKKE er. Han var i pole position legendemessig for få dager siden.
_________________
Oppmann m/ fire tiårs erfaring i å vinne andreball.
Back to top
View user's profile Send private message MSN Messenger
Kai88
Veteran


Joined: 26 May 2010
Posts: 2623

PostPosted: 28.10.2022 17:58    Post subject: Reply with quote

De vant noe og presterte over flere sesonger. Sæther ligger an til å bli en ny Bakenga som presterer en halv sesong og reiser videre.
Back to top
View user's profile Send private message
ballbingen
Veteran


Joined: 27 May 2016
Posts: 1086

PostPosted: 28.10.2022 18:16    Post subject: Reply with quote

Jeg tror ikke poenget er at han har legendestatus pd., men at han hadde forutsetningene til å få det hvis han ble med på oppturen som forhåpentligvis kommer de neste årene...
Back to top
View user's profile Send private message
tokik
Proff


Joined: 16 Feb 2006
Posts: 317
Location: Trondheim

PostPosted: 06.11.2022 14:17    Post subject: Reply with quote

Tydeligvis nominert til årets spiller i eliteserien..gøy for Ole. grattis! Da går salgspris opp

Markus hadde dog fortjent den nominasjonen mer, eller kanskje Carlo
Back to top
View user's profile Send private message AIM Address
Display posts from previous:   
Post new topic   Reply to topic    Forum -> Sportslig avdeling All times are GMT + 2 Hours
Goto page Previous  1, 2, 3 ... 30, 31, 32 ... 80, 81, 82  Next
Page 31 of 82

 
Jump to:  


Utviklet av phpBB. Tilrettelagt for RBKweb.

ANNONSE
SITATET
© 1999-2024 RBKweb